4 hasznos Google eszköz, amit mindenképp próbálj ki, ha vállalkozó vagy! – Hasznos tippek arra, hogyan mérjük fel lehetőségeinket, és hogyan terjeszkedjünk az online térben vállalkozásunkkal

Szeretnéd minél hamarabb és minél sikeresebben eladni terméked, szolgáltatásod? Kíváncsi vagy, melyik belföldi, vagy külföldi régióban lehetsz igazán kelendő? Szeretnéd látni, hogyan, milyen online megoldásokkal próbálnak terjeszkedni a versenytársak? Négy eszköz mindenképpen segíthet abban, hogy a leghasznosabb információkkal indulj útnak a digitális növekedésben.

A Helló Biznisz szakértői sorozatában ezúttal Balog Gábor, a Grow with Google program szervezőjének előadását foglaltuk össze nektek arról, milyen digitális eszközöket tudtok segítségül hívni vállalkozásotok weboldalának, webshopjának nagyobb látogatottságához, népszerűsítéséhez. A szakértő által bemutatott négy applikációval pontosabb rálátásotok lehet saját piacotokra, jobban megismerhetitek a konkurenciát, és arra is választ kaphattok, hogy merre érdemes terjeszkedni az online térben és földrajzilag egyaránt.

A Google Trends azokat az adatokat, azokat a tendenciákat, trendeket mutatja meg, amelyeket maguk a felhasználók generálnak. Ennek köszönhetően, pletykák, vagy mendemondák helyett, konkrét számokra lehet támaszkodni abban, mire kíváncsiak az emberek az online térben.

• A legfelkapottabb témák

Az alkalmazásban olyan lekérdezéseket lehet generálni, amelyek az aktuális toplistákat, Magyarország „legfelkapottabb témáit” mutatják meg. Megtudhatjátok, hogy a felhasználók mely kereséseket, mely kulcsszavakat használták a legtöbbször a különböző kategóriákban, hogy melyikben volt a legnagyobb fejlődés az elmúlt esztendőkben, vagy akár az idei évben.

„Nem csak toplistát és rangsort lehet lekérdezni a Google Trends-en. Olyan kifejezésekre is rá tudtok keresni, amelyek a ti vállalkozásotoknak relevánsak, amelyek jelentősen befolyásolhatják online jelenléteteket, népszerűségeteket. Márkára is rá lehet keresni. Bármilyen kifejezést be tudtok írni, de csak azokat az adatokat fogja „kidobni”, amelyekre számottevő keresés volt, azaz sokan használták. Lesznek olyan kulcsszavak is, amelyekre nem lesz elég keresési volumen, hiszen nagyon kevesen használják, ezért csak egy nagyobb témakörben fogja tudni megjeleníteni az adott találatot. – ismerteti az applikáció működését a szakértő.

• Regionális keresés – Hol adhatom el jobban magam?

Az applikációval azt is megtudhatjátok, hogy az országon belül melyik az a régió, amelyik a legtöbbet használja azt a kulcsszót, azt a hívószót, amelyről úgy gondoljátok, hogy segíthet terméketek, szolgáltatásotok népszerűsítésében, online elérhetőségében. Ha külön régiókat, városokat akartok megcélozni, akkor pontos adatokat kaptok arról, hol melyek a legmegfelelőbb, legnépszerűbb kulcsszavak.

• Határtalan kategóriák, látható trendváltozások

A számotokra releváns szűrőkkel azt is meg tudjátok nézni, hogy saját területeteken hogyan változtak az elmúlt időszakok trendjei; hogyan növekedett, vagy hogyan csökkent a számotokra érdekes kulcsszókeresés egészen öt évig visszamenőleg. A szűrökkel azt is be lehet állítani, hogy pontosan milyen kategóriában szeretnétek tudakozódni. Ilyen lehet például a szórakozás, a számítástechnika, vagy éppen az egészségmegőrzés. Azt is megtudhatjátok, hogy az adott kategóriákon belül az internetes keresőben, a YouTube-on, vagy a cikkek között keresték-e leginkább a felhasználók az adott kulcsszót.

Szintén nagyon hasznos eszköz a Google Ads kulcsszótervezője. Az applikáció segítségével megtudhatjátok, hogy a hirdetésetek szempontjából legfontosabb kulcsszavakat mennyire használják nem csak a felhasználók, de a versenytársak is.

„Láthatjátok, milyen erős a verseny egy-egy kulcsszóért. Lehet alacsony, közepes vagy magas. Ha már egy működő fiókba léptek be, akkor azt is megtudhatjátok, mennyibe fog kerülni egy kulcsszó kattintási ára. Emellett azt is megnézhetitek, mennyire jól működik az adott kulcsszó, mekkora találati volumen jellemzi, mennyien használják ezt a hívószót.”- folytatja előadását a Grow with Google program szervezője.

Az alkalmazás segít abban is, hogy a számotokra releváns, fontos hívószavak mellé felsorolja azokat a szinonimákat, rokon értelmű szavakat, amelyeket a legtöbben használnak az adott témakörben.

A szakértő szerint egyáltalán nem kell megijedni a használatától! Amikor ugyanis beléptek a Google Ads-be, akkor ahhoz még nem kell kampányt indítani, nem kell költséget tervezni, hogy a kulcsszótervezőt használjátok!

SimilarWeb – a legfontosabb adatok gyűjtője

A SimilarWeb egy olyan eszköz, amely – akár a böngésző jobb felső sarkában elhelyezve, majd a „kis widget”-re rákattintva – minden egyes weboldal adatait részletesen megmutatja. Megtudhatjátok, hányan látogatják a számotokra érdekes oldalt, mekkora keresési eltérés van az elmúlt időszakhoz képest, és azt is, hogy kihez tartozik az adott site, mikor alapították, hol van a főhadiszállása, vagy milyen országban jegyezték be az oldalcímet.  

• Kiválóan alkalmas a versenytársak elemzésére

Információt kaphattok arról is, hogy a keresőkből hányan találják meg a vizsgált oldalt. Azt is megmutatja, hogy természetes találattal érik el ezt a felhasználók, vagy fizetett hirdetéssel. Az arány mellett azt is láthatjátok, melyek azok a kulcsszavak, azok a hívószavak, vagy csalik, amelyekért a weboldal hajlandó fizetni, és azon keresztül mekkora részarányú közönséget tud elérni, bevonzani.

• Az ügyfelek „útját” is megmutatja

Ha vannak olyan gyűjtőoldalak, ahonnan megtalálnak egy adott weboldalt, akkor a SimilarWeb név szerint megmutatja, melyek ezek a gyűjtőoldalak, és milyen százalékos arányban táplálják, vagy vezetik át az ügyfelet az adott weboldalra. De azt is megtudhatjátok, hová mennek tovább az ügyfelek a számotokra releváns site-ról.

„Az eszközzel azt is fel lehet kutatni, hogy milyen csatornán keresztül érkeznek a felhasználók. Ha például e-mailen keresztül, akkor ebben az esetben azt is lehet látni, hogy mennyire jól, vagy mennyire aktívan használja ezt a csatornát a konkurens, illetve azt is meg tudjátok nézni, hogy mennyire jól működik a versenytársnál a közösségi média. Nagyon lényeges információ az is, hogy a felhasználók közül mennyien írják be közvetlenül a keresni kívánt weboldal címét. Ez már azt is megmutathatja, hogy mennyire van a fejükben az adott márkanév.”hívja fel a figyelmet Balog Gábor az applikáció további fontos funkcióira.

Google Market Finder – irány a külföldi piac!

Ha terméketek, szolgáltatásotok eladása kapcsán nemcsak belföldi terjeszkedésben gondolkodtok, akkor nagy segítség lehet a Google Market Finder, amely a külföldi piackutatásban nyújt asszisztenciát.

„Ha beírjátok a weboldal címet a Google Market Finder keresőmotorjába, akkor elindítja a keresést, majd ki fogja írni azokat a kategóriákat, amelyeket felismer a megadott weboldalról. Ezután az általatok kiválasztott kategóriákat összesíti az eszköz, majd kiadja, hogy melyek azok a piacok, amelyek ehhez tudnak kapcsolódni. Megjeleníti azt is, hogy sorrendben hol a legnagyobb piaca azoknak a kategóriáknak, amelyeket a weboldalatok képvisel.” – magyarázza a kezdő lépéseket a szakértő.

Ha kiválasztjuk a piacot, akkor a Google Market Finder négy kategóriát tud elemezni. Az első megmutatja, hogy mekkora keresési volumen van ezekre a kulcsszavakra, hogy ezen a piacon mekkora kattintási számmal tudtok tervezni. A második adatból megtudhatjátok, mekkora költséget jelent majd ez marketing szempontból. A harmadik adat azt mutatja meg, hogy ezeken a piacokon mekkora a háztartások megtakarítása. Az utolsó adat abban segít eligazodni, hogy mennyire egyszerű, vagy mennyire komplikált ezen a piacon egy új vállalkozást felépíteni adóügyi, munkaügyi, illetve egyéb jogi szempontokból.

5 tipp arra, hogyan lehetsz elérhetőbb, eladhatóbb digitális eszközök segítségével

• Az első, és talán legfontosabb tipp, hogy nem kell megijedni a digitális eszközök használatától! Ahhoz még nem kell kampányt indítani, nem kell költséget tervezni, hogy hasznos applikációkat használjatok!

A Google Trends segít abban, hogy hirdetéseitekhez azokat a kulcsszavakat, kifejezéseket találjátok meg, amelyek az aktuális internetes felhasználói trendeknek megfelelően márkátokat, terméketeket, szolgáltatásotokat a lehető leghatékonyabban népszerűsítik az online térben. Az eszköz használatával megtudhatjátok, hogy az országon belül melyik az a régió, ahol potenciálisan a legnagyobb a kereslet vállalkozásotokra.

• A Google Ads kulcsszótervezője pontos adatokat szolgáltat arról, hogy a hirdetéseitekben használandó kulcsszavak mennyire hatékonyak, mennyibe kerülnek, hogyan, milyen hatékonysággal használják azokat a versenytársak.

• A SimilarWeb a számotokra releváns oldalak legfontosabb adatainak begyűjtésében segít. Kiválóan alkalmas a versenytársak elemzésére, és azt is megmutatja, hogy a felhasználók honnan, milyen csatornákon keresztül jutnak el a weboldalakra, majd hová mennek tovább onnan.

•A Google Market Finder azoknak hasznos, akik Magyarországon kívül is megjelennének. Az új piacok legfontosabb adatai mellett azt is megtudhatjuk, mennyire egyszerű, vagy mennyire komplikált az általunk kinézett területen egy új vállalkozást felépíteni adóügyi, munkaügyi, illetve egyéb jogi szempontokból.

A előadás diáit megtaláljátok Hello Biznisz Facebook csoportban a digitális transzformációs eszközökről, így most már bármikor végiglapozhatjátok.

Szerző:
Melczer Zsolt – Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.