10+1 időspóroló tipp, hogy ne bolondulj meg a marketingeszközök sokaságában

Névtelen Terv (2)

Egy vállalkozónak általában az idő a legnagyobb kihívás. Foglalkozni kell a pénzügyekkel, a HR-rel, a logisztikával, a jogi kérdésekkel, adózással, a termékfejlesztéssel, na és persze a marketinggel is. Ez utóbbi nem könnyű, hiszen a stratégián túl egyszerre 8-10 különböző felületet kellene napi szinten menedzselni a jó eredményekért. Egyáltalán lehetséges ez? Mutatom, hogyan!

1. Határozd meg célközönségedet és kommunikációs üzenetedet

Mielőtt elkezdenéd a közösségi média és a tartalomgyártás folyamatát, határozd meg pontosan, ki a célközönséged és milyen problémákra keres megoldást. Készíts egy világos kommunikációs üzenetet, ami könnyen érthető és vonzó lesz az ügyfeleid számára. Enélkül tényleg nem érdemes nekifognod, mert csak húzod a saját idődet. Ne gondolj bonyolult üzenetre: fogalmazz a lehető legegyszerűbben.

2. Tervezd meg a tartalomstratégádat előre

A hatékony online jelenlét alapja egy jól kidolgozott tartalomstratégia. Először határozd meg a témaköröket (pl. edukáció, szórakoztató, termékbemutató, kollégabemutató, stb), amelyek érdekelhetik a célcsoportodat. Ezután tervezd meg előre a posztok, képek, és videók konkrét tartalmát (pl. János bemutatkozója, az új vízforraló unboxing videója, hogyan írj jobb blogbegyejzést poszt, idézetes poszt, stb), majd az  időzítését, pl táblázatba/naptárba foglalva.  

Kep1
3. Használj képi és videós tartalmakat

A képek és videók sokkal vonzóbbak, mint a szöveges tartalmak. Készíts minőségi, szemléletes és kreatív grafikákat, amelyek tükrözik a márka arculatát. A rövid, figyelemfelkeltő videók is nagyszerű eszközök a közösségi média felületeken való megjelenéshez. Ezekből a “sarokkő” anyagokból aztán számtalan rövidebb mutációt tudsz készíteni. Ehhez ma már elegendő egy jobb mobil és egy app, nem kell bonyolult technikában gondolkodnod.

Kep2
4. Adaptálj tartalmat a különböző platformokhoz

A különböző közösségi média platformok különböző típusú tartalmakat igényelnek. Így például a TikTokon inkább rövidebb, vicces vagy szórakoztató tartalmakat érdemes megosztani, míg a LinkedIn inkább szakmai, informatív tartalmakat preferál. Próbáld ki az egyediesített tartalmakat minden platformon, és figyeld, hogy melyik kapja a legjobb visszajelzéseket. Kösd össze ezeket a felületeket, nem kell mindenhol új, egyedi tartalom, a már meglévőket is felhasználhatod, csak alakítsd át kicsit a felület igényeire szabva.

5. Hasznosíts újra

Nem kell mindig teljesen új dolgokat kitalálnod. Egy videós posztból, amit a Facebookra készítettél, készülhet 3-4 Instagram sztori, 2 LinkedIn bejegyzés, egy blogbejegyzés, 2-3 rövidebb TikTok videó is. A fenti pontnak megfelelően alakítsd át kicsit a tartalmat a felületeknek megfelelően, és szinte ugyanaz kimehet többször is, több helyre is. Ezt hívjuk tartalom disztribúciónak. A régi posztjaidat is nyugodtan használd fel újra: nem biztos, hogy korábban minden követőd látta, és nem biztos, hogy emlékszik is rá.

6. Használj időzítő és automatizáló eszközöket a publikáláshoz

Az ütemező és automatizáló eszközök lehetővé teszik, hogy előre elkészítsd a posztjaidat, és beállítsd, mikor szeretnéd, hogy megjelenjenek a különböző platformokon. Ez megkönnyíti a munkát, és biztosítja, hogy rendszeresen friss tartalmak jelenjenek meg. Elég lehet havonta egy napot erre szánnod, és ki tudsz pipálni egy egész havi kommunikációs csomagot.

Néhány lehetséges eszköz:

  • Hootsuite: Ez egy közösségi média menedzselő eszköz, amely lehetővé teszi a tartalmak előre időzítését és közvetlenül több platformra való posztolását.
  • Buffer: Hasonlóan az előzőhöz, a Buffer is egy időzítő eszköz, amely lehetővé teszi, hogy egyszerűen ütemezd a posztjaidat a különböző közösségi média platformokon.
  • Canva: Grafikai eszköz, amely lehetővé teszi, hogy könnyedén készíts vonzó képeket és grafikákat a közösségi média posztjaidhoz akkor is, ha nem vagy grafikus. Elképesztően nagy segítség, és tartalomtervet, időzítést is tudsz rajta keresztül végezni (bár erre azért szerintem nem a legerősebb eszköz).
  • Mailchimp: Ez egy népszerű e-mail marketing szoftver, amely lehetővé teszi a hírlevelek egyszerű és hatékony készítését és küldését, előre ütemezve. Egy darabig ingyenes, utána sajnos elég költséges.
  • MeetEdgar: Ez az eszköz segít újrahasznosítani a régi tartalmakat úgy, hogy újra megosztja őket a közösségi média platformokon, ezáltal folyamatosan friss tartalmat biztosítva.
  • BuzzSumo: Ez a szoftver lehetővé teszi, hogy kutass a legnépszerűbb és legtöbbet megosztott tartalmak után a kiválasztott témában, így segít inspirációt gyűjteni és hatékony tartalmakat létrehozni.
  • SocialBee: Ezzel az eszközzel könnyen létrehozhatsz egy tartalomkönyvtárat és rendszeresen újrahasznosíthatod a posztokat a különböző platformokon.
Kep3
7. Mérj és elemezd az eredményeket

Ne feledd, hogy az online marketing tevékenységed hatékonyságát folyamatosan monitorozni kell. Használj analitikai eszközöket (Pl Google Analytics, vagy a felületek belső statisztikája), hogy megértsd, melyik tartalom működik a legjobban, és mely platformok hozzák a legtöbb látogatót vagy konverziót. Ha valamelyik platform vagy topik nem működik, ne erőltesd, nyugodtan hagyd el.

Kep4
8. Együttműködések és influenszer marketing

Gondolkozz olyan együttműködésekben más vállalkozásokkal vagy influenszerekkel, akik a te célközönségedet is elérhetik. Az ilyen együttműködések segíthetnek bővíteni az elérést és újabb potenciális ügyfeleket vonzani, ráadásul ha ügyesen állapodtok meg a feltételekben, nagyon sok új tartalom is készül az influenszer által, amit te is fel tudsz használni (képek, videók).

9. Használj sablonokat

Ahhoz, hogy gyorsan és profin készíts tartalmat, vegyél igénybe olyan eszközöket, amelyek sablonokat kínálnak. Használd a Canvát, amely könnyen testreszabható sablonokkal rendelkezik, akár képről, akár videóról van szó. Videókhoz én kifejezetten szeretem a Quik-et, de a CapCut is nagy segítség, ha gyorsan akarok profi tartalmat készíteni

Ha egyszer beállítod az arculatodat (személyre szabod a sablont), utána másodpercek alatt készíthetsz jó minőségű anyagokat.

10. Használd a mesterséges intelligenciát

Szövegíráshoz, kutatáshoz, tartalomterv összeállításához, prezentációk készítéséhez, egyedi képek megalkotásához és számtalan más dologra is használhatod a mesterséges intelligenciát. Ehhez szükség van némi rutinra, és természetesen nem csinálja meg teljesen helyetted, de nagyon sokat gyorsíthat a folyamataidon.

Kep5
+1 végül néhány gyakorlati tipp a tartalomdisztribúcióhóz egy blogboszt esetén

Egy fő tartalom alapján készíts kisebb részleteket, idézeteket, kérdéseket vagy rövid videókat, amelyek önálló posztként is működnek.

  1. Válaszd ki az érdekes részleteket: Az első lépés, hogy olvasd át a blogbejegyzést, és válaszd ki azokat az érdekes, informatív vagy szórakoztató részleteket, amelyek külön-külön is értékesek lehetnek a közönség számára.
  2. Készíts idézeteket: Hozz létre idézeteket a blogbejegyzésből, amelyek kiemelik a legfontosabb gondolatokat és üzeneteket.
  3. Bontsd le a témaköröket: Ha a blogbejegyzésed/videód/podcasted több témát vagy alpontot érint, bontsd le ezeket külön posztokká. Az egyes témaköröket külön-külön posztokban elemezheted és részletesebben kifejtheted.
  4. Készíts infografikákat vagy diagramokat: Ha a blogbejegyzésed tartalmaz statisztikákat, adatokat vagy lépéseket, alakítsd át ezeket infografikákká vagy diagramokká. Pl. Canvával. 
  5. Videók és live stream: Ha a blogbejegyzésed szemléltetése videóban is hatékony lehet, készíts rövid videókat, amelyek bemutatják a blogposztban tárgyalt témákat, vagy élő közvetítéseket, amikor az adott témában élőben válaszolsz a követők kérdéseire.
  6. Posztok címei és kifejezései: Használd a blogbejegyzés címeit vagy fontos kifejezéseit önálló posztokként. Emelj ki egy-egy érdekes vagy megdöbbentő tényt a blogposztból, és használd azt címnek a posztban.
  7. Visszatekintés és új információk: Időről időre térj vissza az eredeti blogbejegyzéshez, és frissítsd az információkat vagy adj hozzá új szempontokat. Így újra hasznosíthatod a posztot új tartalommal, és felkeltheted a követők érdeklődését.
  8. Kérj visszajelzést: Kérj visszajelzést a közönségedtől a blogbejegyzés témájával kapcsolatban. Készíts kérdéseket, hogy felkeltse az érdeklődésüket és ösztönözze őket a hozzászólásra vagy reagálásra.
  9. Használj humort és kreativitást: Ne félj használni humoros, szórakoztató vagy kreatív megközelítéseket a posztokban. Ezek segíthetnek megragadni a közönség figyelmét és emlékezetessé tenni a tartalmat. De vigyázz, a humor kétélű fegyver. Gondold át, hogy a célcsoportod vevő-e rá…

A sikeres online marketing jelenlétnek nem kell bonyolultnak vagy túlságosan  időigényesnek lennie. A fenti időspóroló tippek és eszközök segítségével bármely kisvállalkozás könnyedén képes lehet megtervezni és megvalósítani tartalomstratégiáját, és egyszerre jelen lenni a különböző közösségi média platformokon. Használd bármelyiket önállóan, vagy együtt az összeset, és legyen igazán hatékony online marketing jelenléted.

A cikket írta: Matykó Noémi, a Chiro Marketing online marketing ügynökség ügyvezetője

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 2

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.