Szilvia története: Kézműves blogból biznisz
Találj legalább 7-8 témát, ami érdekes lehet a célközönséged számára és készíts ezekből listát! Ehhez ötletet adhat az eddigi adataid elemzése is: nézd meg, milyen témájú blogbejegyzéseid, közösségi média posztjaid voltak a legnépszerűbbek. Ha nincsenek adataid, írj össze olyan témákat, amikre szerinted kíváncsi lehet a célcsoportod. Ebben segíthet, ha megnézed, hogy a hasonló tematikájú oldalakon milyen témák a legnépszerűbbek!
Készíts mindegyik témáról legalább 2-2 tartalmat! Lehet közte egy hosszabb, részletesebb írás (vagy videó) és egy rövidebb, tippeket adó vagy listaszerű tartalom (pl. 10 dolog, amit tudnod kell…). Erre azért van szükség, mert így azt is fel tudod mérni, hogy a közönséged a könnyedebb, gyorsan átfutható tippekre vagy inkább a hasznos, „minden egyben” típusú tartalmakra reagál jobban.
A tartalmakat kezdd el egyesével publikálni a felületeden. Hosszabb tartalmak esetén 2-3 nap szünettel teheted ki őket. Ha saját blogra vagy videómegosztóra töltötted fel, akkor érdemes a közösségi média felületeiden is ajánlani őket, hogy még nagyobb figyelmet kapjanak.
Az utolsó tartalom megjelenése után várj legalább 4 hetet és nézd vissza a teljes időszak adatait:
Melyik témát nézték meg a legtöbben és melyiket a legkevesebben? Állíts fel egy sorrendet!
A rövidebb tipp-jellegű vagy a hosszabb tartalmak voltak a népszerűek? Az adatok alapján megtudhatod van-e olyan téma, amivel kapcsolatban oktatást vagy magazint indíthatsz: ez akár kiegészítő termék is lehet a meglevő üzleti modelled mellett.
A kapott eredmények alapján:
1) készíthetsz a legnépszerűbb témából érdeklődőszerző csalit (pl. webinárium, letölthető ebook, email tréning);
2) a legsikeresebb téma alapján új terméket hozhatsz létre (pl. új oktatást, előfizetős rendszert, klubot, tanácsadást);
3) felhasználhatod ajándék tudásanyag készítésére, amivel bármilyen kampányodat hatékonyabbá teheted.
Az oldalon található D tervek tájékoztatásul szolgálnak, a bennük szereplő lépéseket és sablonokat az adott vállalkozás sajátosságaira szükséges szabni.