Szilvia története:

Hogyan lehet kitűnni online?
Szilvia megrendelésre készített patchwork babatakaró szetteket és szabásmintákat, erre azonban nem volt akkora kereslet, mint amit szeretett volna. Megfigyelte, hogy a blogján mely témákra van érdeklődés és előfizetős magazint indított hobbi foltvarróknak. Ez tette lehetővé, hogy mellékállásúból később főállású vállalkozóvá vált.

Szilvia története: Kézműves blogból biznisz

Img 9621 1
Hb Cikk Vida Agi

Megfigyelés alapján termékfejlesztés: ezt a módszert mindenki sikerrel alkalmazhatja a piac igényeinek felmérésére.

Vida Ágnes

pszichológus, online marketinges

Te is elakadtál abban, merre növekedjen tovább a céged? Kövesd ezeket a lépéseket és másold le Szilvia D tervét!

Milestone 6
1 Lepes

Első lépés:

Kezdj el mérni!

Ha eddig nem tetted volna: állítsd be a blogodon a Google Analyticset, hogy mérni tudd az eredményeket! A tesztet elvégezheted YouTube videókkal vagy közösségi média posztokkal is, ez esetben az adott felületen üzleti fiókra lesz szükséged, amihez tartozik analitika is.

Milestone01 06
2 Lepes

Második lépés:

Találd ki a témákat!

Találj legalább 7-8 témát, ami érdekes lehet a célközönséged számára és készíts ezekből listát! Ehhez ötletet adhat az eddigi adataid elemzése is: nézd meg, milyen témájú blogbejegyzéseid, közösségi média posztjaid voltak a legnépszerűbbek. Ha nincsenek adataid, írj össze olyan témákat, amikre szerinted kíváncsi lehet a célcsoportod. Ebben segíthet, ha megnézed, hogy a hasonló tematikájú oldalakon milyen témák a legnépszerűbbek!

Milestone02 06
3 Lepes

Harmadik lépés:

Készítsd el a tartalmakat!

Készíts mindegyik témáról legalább 2-2 tartalmat! Lehet közte egy hosszabb, részletesebb írás (vagy videó) és egy rövidebb, tippeket adó vagy listaszerű tartalom (pl. 10 dolog, amit tudnod kell…). Erre azért van szükség, mert így azt is fel tudod mérni, hogy a közönséged a könnyedebb, gyorsan átfutható tippekre vagy inkább a hasznos, „minden egyben” típusú tartalmakra reagál jobban.

Milestone03 06
4 Lepes

Negyedik lépés:

Publikáld őket!

A tartalmakat kezdd el egyesével publikálni a felületeden. Hosszabb tartalmak esetén 2-3 nap szünettel teheted ki őket. Ha saját blogra vagy videómegosztóra töltötted fel, akkor érdemes a közösségi média felületeiden is ajánlani őket, hogy még nagyobb figyelmet kapjanak.

Milestone04 06
5 Lepes

Ötödik lépés:

Elemezd az adatokat!

Az utolsó tartalom megjelenése után várj legalább 4 hetet és nézd vissza a teljes időszak adatait:
Melyik témát nézték meg a legtöbben és melyiket a legkevesebben? Állíts fel egy sorrendet!
A rövidebb tipp-jellegű vagy a hosszabb tartalmak voltak a népszerűek? Az adatok alapján megtudhatod van-e olyan téma, amivel kapcsolatban oktatást vagy magazint indíthatsz: ez akár kiegészítő termék is lehet a meglevő üzleti modelled mellett.

Milestone05 06
6 Lepes

Hatodik lépés:

Mire használd a teszt eredményét?

A kapott eredmények alapján:
1) készíthetsz a legnépszerűbb témából érdeklődőszerző csalit (pl. webinárium, letölthető ebook, email tréning);
2) a legsikeresebb téma alapján új terméket hozhatsz létre (pl. új oktatást, előfizetős rendszert, klubot, tanácsadást);
3) felhasználhatod ajándék tudásanyag készítésére, amivel bármilyen kampányodat hatékonyabbá teheted.

Milestone06 06

Töltsd ki a sablont, és máris
egy lépéssel közelebb kerülsz
a vállalkozásod digitalizálásához!

Tartalmi igényfelmérő segédlet

A letölthető táblázatban összeállíthatod, milyen témákat szeretnél elkészíteni.

Amire szükséged lesz

A méréshez mindenképpen szükséged lesz egy olyan felületre, aminek az adatait mérni tudod. Saját blog esetén a Google Analyticset ajánlom, mert így nem csak azt tudod mérni, hányan olvastak el 1-1 tartalmat, hanem azt is megnézheted, hányan találták meg ezeket a tartalmakat a Google keresőn keresztül és hányan érkeztek más felületekről.

Ne állj meg itt: még több fontos és érdekes infóval várunk
a vállalkozások digitalizációjáról!

Az oldalon található D tervek tájékoztatásul szolgálnak, a bennük szereplő lépéseket és sablonokat az adott vállalkozás sajátosságaira szükséges szabni.

Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
regisztrálj a hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.