Ha neked is problémás a toborzás-kiválasztás, segítünk neked Péter D tervével.
A korábbi évek HR-es trendjével ellentétben nem az a cél, hogy nagy tömeget szólíts meg, hanem az, hogy szűk csoportot vonzzon be az álláshirdetésed: pontosan azokat, akik szerinted megfelelnének a munkára. Péter őszintén és határozottan fogalmazta meg a szükséges tudást, kompetenciákat és személyiséget, amely illik a meghiretett munkakörhöz, és jelezte, hogy egy online kérdőív megfelelő kitöltése szükséges az interjúra való továbbjutáshoz.
Online kérdőív előállítására már számos ingyenes felület létezik, azonban egy egyszerű szöveges dokumentumot is használhatsz. Amint beérkeznek az állásra jelentkezések, azonnal – akár automata válaszlevélben – küldd meg a jelölteknek a kérdéseket! Egy egyszerű e-mailbe is beírhatod a kérdéseidet, amelyre a válaszokat várod. Péter online felületen elérhető kérdőívet készített, ez kényelmesebb a jelölteknek, kattintás után kitölthető.
Az online kérdőív lesz a legjobb barátod a toborzás-kiválasztásban! Péter többet emberrel nem beszél a kérdőív kitöltése nélkül. Olyan valódi információkhoz jut hozzá, hogy csupán azok önéletrajzát nézi meg, akik megfelelő válaszokat adtak a kérdéseire. A szakmai tapasztalatra és tudásra kérdező kérdőívek felmérik az szakismeretet, a fizetésre, karrier-célokra, csapathoz való hozzáállásra feltett kérdések megmutatják a jelölt személyiségét.
A kérdőívben már megválaszolt kérdéseket fel sem kell tenned az állásinterjún, viszont olyan többlettudással rendelkezel a jelöltről, amely segít a még hatékonyabb interjú elvégzésében. Csökken a jelölt-szűrési munka mennyisége, és növekszik a minőségi jelöltek száma. Véget ér a kellemetlen és felesleges (idő-pazarló) interjúk ideje. Fejlődik a munkáltatói brand is, mivel a jelöltek is érzik, hogy valaki komolyan foglalkozott velük.
Ugyanarra a munkakörre nem kell új kérdéseket megfogalmaznod, akármikor előveheted, amint új munkaerőfelvételre van szükséged az adott munkakörhöz. Péter végiggondolta, hogy mi az, ami számára miden munkatársával kapcsolatban fontos megválaszolandó kérdés, ezeket minden toborzás-kiválasztási folyamatban felteszi. Az általános kérdések lehetnek az alapjai a kérdőíveidnek, ezt egészítsd ki pár szakmai kérdéssel, ami a munkakörhöz kapcsolódik!
Tiszteld meg a jelentkezőket azzal, hogy értesíted őket státuszukról! Senki sem sértődik meg egy korekt elutasító szövegen, de a homályba eltűnő cégek munkáltatói brandje sebesen zuhan, mert nem kommunikálnak a jelöltekkel. Automata vagy előre megírt sablon levelekkel könnyen és egyszerűen tájékoztathatod a jelölteket a szűrés-kiválasztás folyamatáról, majd később a státuszukról. Csak ennyi az elvárás, hidd el!
Az oldalon található D tervek tájékoztatásul szolgálnak, a bennük szereplő lépéseket és sablonokat az adott vállalkozás sajátosságaira szükséges szabni.