Ha te is szeretnél kiemelkedni a tömegből, segítünk — Marek D tervével!
Tudod ki volt a második ember, aki átrepülte az Atlanti óceánt? Lehet nem is fontos, miért is érdekelne… Esetleg Amelia Earhart neve ismerősen cseng? Ugyanis ő volt az első nő, aki ezt megtette. Ezzel az egyedi kategóriával vonult be a történelembe. Te is megtalálhatod a saját kategóriád, ahogyan Marek is tette úgy, hogy belevonta a saját személyiségét. Ezt tükrözik különleges perspektívái és a fotói mögött rejlő történetek.
Minden iparágban találhatunk véleményvezéreket. A sikeres vállalkozóktól és újságok szakértőitől, a nagy követőbázisú X megmondókon és Insta celebeken keresztül a Facebook csoportok és Reddit threadek királyaiig. Készíts listát, Google a barátunk, keressük meg őket, kövessük, nézzük miről beszélnek, milyen kommentek érkeznek, ők kiket követnek és ezáltal tiszta képet kapunk a területünk felkapott témáiról!
A listánk alapján felfedezhetjük a versenytársaink stratégiáját: mik a legkeresettebb termékek, szolgáltatások, milyen promóciós csatornát használnak, hol helyeznek el hirdetéseket, és kialakíthatjuk mi is a stratégiánkat, a saját hangunkra szabva. Ehhez tudnunk kell, mi a fő célunk, erősségünk, gyengeségünk, mik a célközönségünk vágyai és milyen csatornákon érhetjük el őket hatékonyan. Mareknél a közösségi média és a Facebook lett a befutó.
Ami másnak működik, neked lehet nem fog. Próbáld ki saját magad! A legprofibb stratégia és terv sem garantálja a sikert. Éppen ezért ne pazarolj túl sok időt a fentiekre! Határozd meg, találd ki, tesztelj! A kezdeti lépések romantikus luxusa, hogy rengeteg irányt kipróbálhatunk úgy, hogy nem igazán kockáztatunk. Futtass tesztkampányokat, kis büdzsével, nézd meg milyen üzenetekre, képekre, csatornákra konvertál leginkább a célközönséged!
Tévhit, hogy egy vállalkozó magányos farkas. Minden siker mögött vannak együttműködések — sokszor több is. Nem szabad “ellenségként” tekinteni a versenytársakra, sokkal inkább partnerként. Ne az árnyékban rejtőzz, mutasd meg magad! Találd ki, milyen hasznot tudsz nekik hozni azáltal ha kooperáltok! Marek is így teszi, akár más fotósokkal, ügynökségekkel működik együtt, hírességeket bevonva — így erősítve egymást.
Van egy mondás, miszerint a legtöbben azért nem élnek úgy, ahogy akarnak, mert nem hozzák meg a szükséges áldozatot. Figyeld a világ változásait, nézd, ha a versenytársaid más irányt vesznek, legyenek hosszú távú céljaid, melyeket ma megvalósítható lépésekre bontasz le! Így tehette meg Marek, hogy a marketinges karrierje mellett kialakítsa a saját kategóriáját és kiépítse fotós karrierjét.
Az oldalon található D tervek tájékoztatásul szolgálnak, a bennük szereplő lépéseket és sablonokat az adott vállalkozás sajátosságaira szükséges szabni.