Nézd meg, hogyan tudod fejleszteni belső folyamataidat digitális eszközökkel!
Mik a rendszeres tevékenységek? Egy lépéssel hátrébb lépve, és megszemlélve látható olyan, ami sablonszerű, ismétlődő, és lényegében ész nélkül végezhető? Ha vannak benne digitális vagy digitalizálható részek, akkor ezt lehet automatizálni. Már az is növeli a hatékonyságot, ha fő jellemzők szerint kategorizálunk, és egységesen kezeljük a feladatokat. Ez segít az áttekinthetőségben és az időbeosztásban is.
Nem mindenki jó ugyanabban, és van, amikor csak egy emberen múlik, hogy időben elvégezzen valamit. Ha már látjuk, hogy milyen feladatokból állnak a munkanapok, nézzük meg, hogy ebből ki mennyit végezhet. Ha valaki ugyanolyan típusú feladatokat csinál, egyre gyorsabb lesz benne (specializáció). Ha mindenki tudja, ki szokott bizonyos dolgokat végezni, akkor bármikor gyorsan megtalálható az illetékes. Felelősségérzet is társítható, jelöljük ki!
A Chiliyard webshopból érkező megrendelések alapján mindig ugyanazokat a feladattípusokat kell elvégezni valójában. Gergőék a Power Automate eszköz segítségével sablon feladatokat készítenek automatikusan a Microsoft Planner feladatkezelő rendszerbe. Egy megrendelés tehát szétoszlik több feladatra, amelyek állapotát követni lehet online felületen.
Korábban mindenki az emailt nézte, és telefonon egyeztettek. Sajnos volt olyan, amit ketten is elkezdtek, miközben valami véletlenül kimaradt. Most viszont már egyértelműen látszik, ha valaminek nincs felelőse, és nem kezdődött még el. Csak egy helyen, a Plannerben kell megnézni, hogy mik a feladatok és mindenki tudhatja, mi az ő dolga. Lehet jelölni, hogy ki intézi, folyamatban van, vagy esetleg már lezárult az adott feladat.
A feladatkezelő rendszernek hála a Microsoft Plannerben a tevékenységek átláthatóvá váltak. A Gergőt segítő kollégák így már pontosan tudják, melyek az ő feladataik, és azt is tudják jelölni, hogy hol tartanak vele. Online felületről Gergő gyorsan képet kaphat a feladatok állapotáról, láthatja hol kell közbelépnie. Helyettesítés esetén át tudja osztani a feladatot másik kollégára.
Az oldalon található D tervek tájékoztatásul szolgálnak, a bennük szereplő lépéseket és sablonokat az adott vállalkozás sajátosságaira szükséges szabni.