Ha te is szeretnéd tudni mire vágynak a vásárlóid, segítünk Erzsi D tervével!
Erzsi varráshoz használható anyagokat értékesít webáruházában, amiknél nagyon fontos, hogy a vásárló meg tudja ítélni a minőségüket és lássa a színüket. Eleinte sajtát tapasztalataira hagyatkozott a webshopba feltöltött anyagok kiválasztásánál, de azt tapasztalta, hogy a vásárlások száma elmaradt a várttól és a vásárlói célcsoportja is eltért azoktól, akikre számított. Ezért is döntött úgy, hogy elkezd visszajelzéseket gyűjteni.
Amint elkezdte megkérdezni látogatóit a webáruházról és a termékéről, kiderült, hogy a látogatói bizonytalanok. Egy kérdőív segítségével felmérte a bizonytalanságuk okát. “Kevés a leírás és a kép.”, “Félek, hogy én lennék az első aki kipróbálja, de nem azt kapom, amit a képen látok.”, “Nem látom rendesen, hogy milyen az anyaga és a színe az anyagnak”. A felmérést követően bevezette a chatbot alkalmazást a visszajelzések gyűjtésére.
Napokon keresztül többszáz látogató számára jelent meg a chatbot kérdésekkel, de nem érkezett válasz senkitől. Ekkor több vásárlót megkérdeztek arról, hogy miért nem használják a Chatbot. A válasz egész egyszerű volt: “Még nem kaptam meg a terméket, nem tudok válaszolni.” A chatbot nem vált be visszajelzések gyűjtésére, mert túl direkt volt és túlságosan korai. Ezt ezért átalakították és más célból kezdték el használni.
A webáruház felépítésével kapcsolatos visszajelzések ugyanolyan fontosak, mint a termékekkel kapcsolatos visszajelzések. A chatbot rendszere után Erzsi egy weboldalt értékelő rendszert vezetett be, ahol a látogató megnézheti mások értékelését. A visszajelzések alapján még vásárlás előtt megtudhatjuk, hogy mennyire áttekinthető és informatív az oldalunk és mennyire elégedettek a vásárlóink.
A legjobban végül a vélemény ösztönző email vált be. A vásárló minden rendelést követően automatikusan kap egy emailt a megvásárolt termékekről, egy kedves üzenettel és egy kuponlehetőséggel, ami ösztönzi őt a vélemény adásra. Ez a fajta módszer annyira jól működik, hogy a vásárlók nem csak véleményeket írtak a termék alá, hanem képeket is megosztottak az elkészült termékekről. Ez a módszer közel 30%-kal növelte meg a webáruház bevételét.
Az oldalon található D tervek tájékoztatásul szolgálnak, a bennük szereplő lépéseket és sablonokat az adott vállalkozás sajátosságaira szükséges szabni.