Válaszd ki, hogy milyen területen szeretnél fejlődni!

Belefulladsz a tartalomgyártásba? Sikeres vállalkozói történet arról, hogyan segíthet a ChatGPT!

A mesterséges intelligencia alkalmazása a vállalkozások és a cégek életében hamarosan a működés egyik legalapvetőbb pillérét jelenti, ezért aki nem alkalmazkodik, az kimarad és lemarad – hívta föl a figyelmet Kerek István mesterséges intelligencia-szakértő, a ChatGPT magyarul Facebook csoport alapítója. A felhasználás lehetőségei szinte végtelenek, amiket alkalmazva minden vállalkozó szintet léphet. Erre az útra lépett Dömötör Gergely PPC-hirdetéskezelő-szakember, a ServusChristi Keresztyén Szemléletű marketing ügynökség alapítója is, aki részletesen beavatott bennünket abba, hogy a ChatGPT milyen változást hozott az életbe a kreativitás, az ötletelés, a tartalomgyártás és a hatékonyságnövekedés terén. És persze egy konkrét példát is hozunk arra, hogy az AI-t hogyan alkalmazhatjuk a munkánk során!

2023. október 1.7 perc olvasási idő

„A ChatGPT által kínált lehetőségeket az életünk három fő területén, vagyis a magán- és az üzleti életben, illetve a tanulásban és az információszerzésben tudjuk igazán jól kihasználni” – hívta fel a figyelmünket Kerek István óraadó egyetemi tanár, AI-szakértő és a több mint huszonkétezer tagot számláló ChatGPT magyarul Facebook csoport alapítója. A felhasználási lehetőségek az üzleti életben is szinte korlátlanok; az AI jelentős támogatást jelenthet a marketing- és a sales, az ügyfélszolgálat, a tervezés- és termékfejlesztés, a piackutatás vagy éppen a tartalomgyártás terén. „Tehát érdemes úgy gondolnunk a mesterséges intelligenciára, mint egy az életünket megkönnyítő asszisztensre – mondta az AI-szakértő.

Tartalomgyártás: három munkanap vs. három óra

Így látja ezt Dömötör Gergely PPC-hirdetéskezelő-szakember, a ServusChristi Keresztyén Szemléletű marketing ügynökség alapítója is. „Noha a hirdetések szövegeinek írása a munkámnak csak egy viszonylag kisebb részét teszi ki, a ChatGPT jelentős mértékben megkönnyítette a mindennapjaimat a szövegek írásával kapcsolatban” – fogalmazott Dömötör Gergely. Az technológia segítségével nagyságrendileg gyorsabban és hatékonyabban dolgozik. „Míg korábban tíz oldalnyi hirdetési szöveget három munkanap alatt írtam meg, ugyanezt a mennyiséget a ChatGPT-val mindössze három óra alatt létre tudom hozni – ebben benne van a szükséges átírások és javítások munkaideje is” – érzékelteti a helyzetet a PPC-szakember, aki a szövegek lektorálását is a ChatGPT-re bízza, így nem szükséges külső segítséget igénybe vennie. „Mindez pedig egy alapvetően hirdetéskezelést végző szakember számára óriási hozzáadott értéket jelent a hatékonyság és a minőség szempontjából is” – tette hozzá Dömötör Gergely.

Az AI, mint ingyenes marketing tanácsadó

Dömötör Gergely szerint a ChatGPT egyfajta ingyenes marketing tanácsadó, amit „minden olyan vállalkozó és vállalkozás számára ajánlok, akik számára elengedhetetlen a kívülről jövő inspiráció, a kreativitás növelése, ötletelés és a növekvő hatékonyság. „A munkám során teljesen új ötleteket és újszerű megközelítéseket kapok” – tette hozzá. Mint mondja, „nem csupán gyorsabban és jobb minőségben tudok szövegeket létrehozni, de az AI-t különböző módokon »okosítva« akár öt-hat különböző stílusú szöveget is létre tudok hozni, miközben nem profi szövegíróként korábban kettőnél többet nem tudtam prezentálni” – említett meg a PPC-szakember.

Az „okosítás” azt jelenti, hogy a szakember az AI-val megismerteti a különböző célközönségek szóhasználatát, nyelvezetét és azokban a stílusokban kezd el dolgozni a hirdetési szövegeken. Például egy nyelviskola hirdetési szövege egészen másképpen néz ki, ha egy a nemzetközi piacra készülő, az angolját fejleszteni kívánó cégvezetőt céloz, mintha egy olyan kismamának szól, aki a munkahelyére visszatérve a jobb nyelvtudásával egy a korábbinál magasabb pozíciót szeretne betölteni. „De például az egyik projektem során a ChatGPT-t »saját magával« hoztam vitahelyzetbe, ugyanis megkérdeztem tőle, hogy az adott célcsoport milyen problémákkal rendelkezik, majd megkértem, hogy az adott válaszokat írja át egy kritikus vásárló szemszögéből és az ő még fel nem tett kérdéseire írjon újabb válaszokat” – avatott be a részletekbe Dömötör Gergely. Mint mondja, „a ChatGPT olyan kérdéseket tett föl magának, amiket én – mivel nem vagyok érintett az adott problémakörben – nem tudtam volna megtenni, így viszont saját magának adott válaszokat ok-okozati összefüggésben."

Hogyan írjunk hatékony hírlevelet AI-val?

Dömötör Gergely egy konkrét példán keresztül vezette le a chatGPT felhasználási lehetőségeit. Szóval hogyan írjon az AI segítségével hírlevelet például egy elektromos rollerekkel kereskedő vállalkozó?

A legfontosabb lépések:

1. Kérdezzük meg a ChatGPT-t, hogy mely elektromos rollerek a legnépszerűbbek Magyarországon

2. Kérdezzük meg, hogy milyen stratégia szintjén dolgozzunk a roller értékesítésében

3. Válasszuk ki az egyik stratégiai elemet: például a hírlevél írás

4. Kérdezzük meg, hogy ki a célközönség, akinek a legkönnyebb eladni

5. Írassunk 3 db hírlevelet az elektromos rollerekről.
a., igényfelkeltőt
b., termék ajánlót
c., konkrét akciót

6. Kérdezzük meg, hogy melyik amerikai cég adja el a legtöbb elektromos rollert

7. Kérjük meg a ChatGPT-t, hogy térképezze fel ennek az amerikai cégnek a szövegalkotási stílusát

8. Kérjük meg a ChatGPT-t, hogy írja át a korábbi 3 levelet ennek a cégnek a stílusában, de magyar nyelven

9. Kérjük meg az MI-t, hogy alakítsa át a megírt leveleket a korábban kiajánlott célközönség nyelvezetére

10. Kérdezzük meg, hogy mikor lenne érdemes kiküldeni ezt a levelet?

+1 kezdjük a folyamatot elölről egy másik célközönség számára és most próbáljunk ki egy általunk nagyra becsült író stílusában hírlevelet íratni

Egyébként a ChatGPT mellett több más AI-applikáció a rendelkezésünkre áll; a Jasper, a Smartwriter az Anyword, és a Copy.ai jelentős támogatást adhat az ötletelés során és a különböző szövegek megalkotásában.

Fontos a jól megfogalmazott prompt

Viszont – jelezte Kerek István – a promptokat nagyon pontosan kell megírni ahhoz, hogy a ChatGPT a legjobb válaszokat adja számunkra. „S figyelnünk kell az úgynevezett hallucináció jelenségére is, ami nagy gondot tud okozni” – tette hozzá az AI-szakember. A mesterséges intelligencia hallucinációjáról akkor beszélünk, ha az egy kérdésre valamilyen ok miatt nem képes valós információk alapján teljes választ adni, így „hozzákölt” valamit az általa generált végeredményhez.

Aki kimarad, az lemarad

Viszont a technológiai fejlődés sokakban okozhat kétkedést vagy éppen félelmet. Kerek István az általa alapított Facebook csoport tapasztalatai alapján három hozzáállást azonosított be. „Az early adapterek már használják is a technológiát, aztán ott vannak a kíváncsi-, illetve a szemlélődő csoport tagok és persze olykor megjelenik a félelem is” – fogalmazott az AI-szakértő. Mivel a technológia velünk marad, érdemes legyőznünk az esetleges félelmeinket és gondolkodásmódot váltanunk és nyitottan fordulnunk az új lehetőségek felé. „Aki kimarad, az lemarad” – tette hozzá Kerek István. „Minden újonnan megjelenő technológiához nyitottan kell oda fordulni, meg kell tanulni azt megfelelően alkalmazni, létre kell hozni a megfelelő szabályozást és az előnyeinkre kell használnunk azt, nem pedig a tévképzeteinktől félnünk” – tette hozzá Dömötör Gergely. A PPC-szakember szerint, aki nem sajátítja el az új technológiák alkalmazását, elveszítheti a vállalkozása versenyképességét.

„A mesterséges intelligencia egy nagyon jó alapeszköz, ám a hatékonysága azon múlik, hogy a felhasználók mennyire képesek okosan, kreatívan alkalmazni a különböző felhasználási területeken” – fogalmazott Kerek István. Úgy látja, hogy az AI azok számára nyújthat valódi segítséget, akik eleve képesek a logikus gondolkodásra. „Azok számára jelent igazi támogatást, akik képesek kreatív folyamatokat felépíteni, átlátják egészében a vállalkozásuk működését oly módon, hogy abba bele tudják illeszteni a különböző megoldásokat” – tette hozzá a szakember.

szerző:Lippai Roland