Hello Biznisz | A fürdőruhapiacon a legprofibbakkal kell versenyeznünk

A fürdőruhapiacon a legprofibbakkal kell versenyeznünk

Névtelen Terv 2024 06 25t145906.308

Kőnig László egy véletlennek, vagy talán a sorsnak köszönheti, hogy több, mint harminc éve a textiliparban kezdett dolgozni. A Poppy Lingerie – amelynek kezdetben nem is ez volt a neve – több hazai és határon túli üzletben van jelen termékeivel. A fehérneműk, pizsamák és a köntösök után ma már fürdőruhákat is készítenek.

László nemrégiben lapozta át tizenkét év termését, hiszen 2012-ben készítették az első fürdőruha katalógusukat. Ez jó alkalom volt arra, hogy számot vessen; honnan indultak – egy aprócska melléképületből -, és hová jutottak. Ám – mint a legtöbb vállalkozásnál -, itt sem vezetett nyílegyenes út a sikerig.

Egy fatárolóban kezdte szabni az anyagot

A cég tulajdonosa mindössze húsz éves volt, amikor az akkori barátnője – akinek volt egy pici varrodája – a megrendelőnek azt füllentette, hogy László szabász, így a gyermekruhákkal foglalkozó cég őket bízta meg egy nagyobb munkával.

„Faipari technikumba jártam, fogalmam nem volt, hogy kell egy ruhát kiszabni – kezdi a történetet nevetve. „Ám a szerencse mellém állt; a baráti társaságban valóban volt egy szabász, Zoli, aki a mentorom lett. Sok délutánt, estét töltöttem náluk és figyeltem, ahogy dolgozik; ő mutatta meg, hogyan kell az anyagokat egymásra fektetni és bánni velük. Tőle tanultam meg, hogy a gumis kelméket 24 órán át pihentetni kell, a szava járása pedig az volt, hogy „szeresd az anyagot és meg fogja hálálni”. Ha ő nincs talán nem is vágok bele, de végül a nagymamám testvérétől elkértem a kerti fatároló felét, egy bútorlapot feltettünk az asztalra és az lett az első szabászasztalom. Annyi hely volt csak, hogy épp körbe tudtam sétálni. Nem ecsetelem, mennyire féltem, amikor az első végbe belevágtam; abban az időben, a kilencvenes években százezres értékű textilekről beszélünk. De végül egyre többet vállaltam, és egyre jobban megszerettem ezt a világot.”

Készített gyermekruhákat, majd női pólókat, aztán megkereste egy olasz cég, amely női fehérneműket és fürdőruhákat gyártott.

„Ott megtanultuk a minőséget! Tűre kellett szedni a csipkét, hogy szó szerint tűpontosan illeszkedjen, ahogyan a határidőknél sem lehetett csúszás. Ha hajnali ötkor jöttek a szállítmányért, akkor mindennek kész kellett lennie. Idővel a bérmunkák elmaradtak, Ám a világ kinyílt előttem; elkezdtem a saját vállalkozásomban gyártani a fehérneműket, amelyeket akkor piacosok értékesítettek. Abban az időszakban olyan harc volt a cégek között, hogy bizományban adták oda a termékeiket; nagyon nehezen lehetett boltba bekerülni, vagy varrónőt találni. Sajnos, sokszor futottam bele nem profi szakemberekbe, de ma már két saját varrodánk van és öt-hét bérvarrodával is dolgozunk.”

Svédek, szlovákok is vásárolnak tőle

A fehérneműk után folyamatosan bővítették az árukészletet. Előfordult, hogy egy olyan termékkel arattak sikert, amelyben még a szakemberek sem láttak lehetőséget.

„18 évvel ezelőtt kiszabtam egy rövidnadrágos, kapucnis pulcsis otthoni viseletet, majd minden méretben, néhány színváltozatban elvittem a legjobb kereskedőhöz, akivel együtt dolgozunk. Tél volt, karácsony előtt, mondta, hogy szerinte ezt senki nem fogja megvenni. Majd délután telefonált, hogy minden darabot eladott, hozzak még. Később jöttek a köntösök és 2010 óta a fürdőruhák. Ez egy sokkal keményebb piac, hiszen a profikkal – az olaszokkal, spanyolokkal – kell versenyeznünk, az árakat pedig úgy kell meghatározni, hogy nagyon kevés a hasznunk. Ez veszélyes, de életben maradtunk. Ma már Magyarországon több, mint száz helyen árulják a termékeinket, Szlovákiában is ott vagyunk a boltokban, de vásárolnak tőlünk svéd és korábban orosz és ukrán vevők is.”

Fontos kérdés, hogyan találnak rá – főleg külföldön – a megfelelő kiskereskedőkre, akik értékesítik a Poppy Lingerie termékeit.

„Nehezen, hiszen régen a készítő volt, ám most sokszor a vevők megtalálása is a mi feladatunk. Az a tapasztalatom, hogy még mindig a személyes kapcsolatfelvétel a leghatásosabb. E-mailekre nem igazán válaszolnak, a hírleveleinkkel kapcsolatban sem nagyon aktívak. Viszont, ha beülünk a furgonba és végigjárjuk a megadott címeket, abból sokkal nagyobb eséllyel lesz együttműködés.”

Cannes-ban és Párizsban szerzik az inspirációt

Bár a kezdeti években még László maga tervezte a ruhákat, mára már saját grafikussal és külsős szakértőkkel is dolgozik együtt.

„Ha egy irányvonal van a fejünkben, és attól nem vagyunk hajlandóak elmozdulni, azt egy idő után nem fogják kedvelni a vásárlók. Inspirációt a legnagyobb nemzetközi kiállításokon szerzünk; Cannes-ban a textileket, míg Párizsban a fürdőruhadivatot szemlézzük. Az elmúlt évtizedekben pedig azt is megtanultuk, mennyire fontos, hogy miképp mutatjuk meg az elkészült terméket; előfordult, hogy magát profinak kiadó fotós készített használhatatlan képeket, ezért ma már kizárólag elismert szakemberekkel dolgozunk együtt. Sokat foglalkozunk a koncepcióval is; fotóztunk már a horvát tengerparton, idén pedig egy exkluzív tóparti házban készülnek majd a katalógusunk képei. Mivel nemcsak eladni akarunk, de brandet is építeni, folyamatosan kommunikálunk a Facebookon, az Instagrammon és a TikTok videókat is készítünk. Egy idő után egyértelművé vált, hogy ezeket a feladatokat is profira kell bíznunk a minőségi végeredményért, ezért egy külsős marketing cég gondoskodik arról, hogy a közösségi médiára is megfelelő tartalmak kerüljenek fel. Emellett szeretnénk, ha minél életszerűbbek lennének ezek a képek, igazi nőkkel; ha lehetséges, kerüljük a retusálást, hogy a katalógusokban ugyanolyan lányok, asszonyok köszönjenek vissza, mint akiket a Balaton-parton látok, Poppy Lingerie fürdőruhákban.”

5 tipp Lászlótól
  • Az évek során megtanultuk, hogy csapatban jó dolgozni, így tudunk a leginkább inspirálódni.
  • A megújulás nagyon fontos; nem szabad egy-egy stílusnál leragadni, mert elpártolhatnak a vevőid.
  • A nagyokkal jó versenyezni, hiszen ez mindig jobb és jobb teljesítményre ösztökél.
  • Fontos, hogy tapasztalatokat gyűjtsünk és ezeket beépítsük a későbbi működésünkbe.
  • Keresd meg a piaci rést, amelyben az elsők között lehetsz.

Szerző:
Ványik Dóra – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 1

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.