Vida Ágnes: “Az arctalan, távolságtartó, személytelen kommunikációt el kell kerülni.”
Miért fontos egy vállalatvezetőnek tudatos online kommunikációt, személyes márkaépítést folytatni? 11 mini-interjúból álló sorozattal járjuk körbe ezt a kérdést. Megkérdeztünk szakértőket, kutatókat, kommunikációs szakembereket és magukat a vállalkozókat is a kérdésekről.
Vida Ágnes pszichológust, online marketing tanácsadót (Gazdagmami Kft) kérdeztük a vállalatvezetők tudatos személyes márkaépítéséről és még sok minden másról.
Miért fontos egy vállalatvezetőnek tudatos online kommunikációt, személyes márkaépítést folytatni?
A vásárlók figyelmét és bizalmát elsősorban a személyes kapcsolódáson keresztül lehet megszerezni. Az emberek emberekhez kötődnek, nem arctalan cégekhez, ezért fontos, hogy a kommunikációnk személyes és emberközpontú legyen.
Cégvezetőnek a személyes márkaépítést javaslod, vagy a céges oldalon való jobb megjelenést?
Mindkettő működhet, csak az a fontos, hogy mindkettő emberi és őszinte legyen, emberekhez szóljon és közösséget építsen. Az arctalan, távolságtartó, személytelen kommunikációt el kell kerülni.
Milyen konkrét (monetizálható) eredményei vannak véleményed szerint a B2B influencer aktivitásnak (tudatos online jelenlétnek)?
A legkézzelfoghatóbb előnye a jobb vásárlási konverzió, ami azzal magyarázható, hogy az így szerzett vevő sokkal jobban bízik a vállalkozásban, ugyanakkor alaposabb vásárlási döntést is tud hozni, mert jobban megismerte a másikat.
Milyen felületen érdemes aktív kommunikációt folytatnia egy cégvezetőnek?
A felületet elsősorban a célcsoporthoz kell igazítani, ott érdemes kezdeni, ahol a célcsoportunk van. A legtöbb esetben ez a Facebook, de egyre több felhasználót érhetünk el az Instagramon és a Pinteresten is. A Pinterest egyféle jolly joker a közösségi média felületek világában, mert a Google képkeresőjéből is hozhat látogatókat és a saját felületén belül is sokan keresnek. Nem feledkezhetünk meg azokról a felhasználókról sem, akik a keresőben kutatnak tartalmak, válaszok után, őket egy bloggal vagy Youtube csatornával érhetjük el a legkönnyebben, ha pedig a szakmánkban elsősorban szemtől szemben értékesítünk, akkor megkerülhetetlen eszköz a LinkedIn. Induló vállalkozásoknak azt szoktam tanácsolni, elsőként válasszanak ki egy, vagy legfeljebb 2 eszközt és azon kezdjenek el kommunikálni, és amikor már rutinosak, megismerték a célcsoportjukat, tudják, milyen tartalmak működnek, akkor bővítsék az eszköztárukat.
Neked mi a személyes stratégiád a saját jelenléteddel kapcsolatban? Mennyi időt fordítasz hetente a jelenléted ápolásával-építésével, milyen indikátorokat figyelsz influenceri aktivitásoddal kapcsolatban
Én két vállalkozásom felületeit (Facebook, Instagram, Youtube és blog) kezelem. Naponta átlagosan 30-40 percet foglalkozom a tartalmak előállításával, tartalomnaptár alapján dolgozom és sok tartalmat előre megtervezek, időzítek, illetve minden nap megválaszolom a hozzászólásokat is.
A mini-interjú sorozatot Lévai Richárd és Káli György készítette a májusban bemutatott Influexpert kutatáshoz, melynek eredményeiről itt írtunk: Kik a legbefolyásosabb hazai szakmai influencerek a Facebookon?
Ha kedvet kaptál a tudatosabb online kommunikációhoz, személyes márkád bemutatásához a vállalkozásod ismertségének növelése mellett, akkor töltsd fel személyes profilodat a Hello Biznisz Klubra ( https://klub.hellobiznisz.hu/)!
Olvasd el a sorozat további részeit is! Lévai Richárd: “Mindenki influencer, de a tudatosság és a felkészültség nem mindig jár együtt.”