Válaszd ki, hogy milyen területen szeretnél fejlődni!

Így szerezz több hírlevél feliratkozót! 4 gyakorlati tipp

A hírlevél az online marketing egyik leghatékonyabb formája. Egyszerre klasszikus, de technikailag is fejlődik, így aktuális marad. A feliratkozók megszerzése azonban nem minden esetben megy zökkenőmentesen. Ezért most hoztunk néhány tippet, melyek segítségével te is gyerekjátékká teheted az e-mail-címek begyűjtését, és neked is úgy megy majd a listaépítés, akár a profiknak.

2020. február 28.6 perc olvasási idő

Ebben a bejegyzésben mutatunk néhány olyan módszert, amelyek 2020-ban is működnek, és alkalmazásukkal garantáltan növelheted a hírleveled feliratkozóinak számát.

Miért érdemes látogatóidat feliratkozásra ösztönözni?

Weboldaladon rengeteg olyan felhasználó fordul meg, akik néhány perc böngészés után nem feltétlenül vásárolnak nálad. A visszafordulási arány egy átlagos webshop esetében 90%-nál is magasabb lehet, ami azt jelenti, hogy a látogatóknak mindössze 10%-a az, aki kattintás után valamit a kosárba rak az adott online üzletben.

Talán nem szükséges magyarázni, hogy ez rengeteg embert jelent, és olyanok is akadnak köztük, akikből később aktív követők és lojális ügyfelek válhatnának. Abban az esetben persze, ha egy jó ajánlattal sikerülne megfognod őket.

Éppen ezért érdemes az újonnan érkező vendégeket vásárlás helyett egyéb elköteleződésre ösztönözni.

Ez elsőre talán furcsán hangzik, hiszen egy hírlevél-feliratkozás még nem generál profitot. Azonban, ha a visszaforduló látogatók egy részét sikerül rávenned arra, hogy kezedbe adják adataikat, a későbbiekben személyre szabott ajánlatok, kuponok, és egyéb kedvezmények segítségével arra is rábírhatod őket, hogy webáruházadban költsék el pénzüket.

De mik azok a módszerek, amelyek segítségével nem túl tolakodóan, ám mégis határozottan győzheted meg őket arról, hogy nálad jó kezekben lesznek ezek az információk, nekik pedig valóban szükségük van a hírleveled által kínált, kihagyhatatlan ajánlatokra?

1. Kuponakciók

Egy igazán jó kuponakció az a megoldás, aminek szinte senki nem tud ellenállni. Egy 10%-os kedvezmény egy adott termék árából, vagy egy apró ajándék a következő vásárlás mellé. Ezek azok dolgok, melyek csodákra képesek, és amikért cserébe garantáltan sok felhasználó szívesen adja meg az elérhetőségét.

A biztos kedvezmények és meglepetések mellett leendő vásárlóidnak érdemes azt is meglebegtetned, hogy a hírlevélre történő feliratkozással további, személyre szabott kedvezményekre tehetnek szert, melyeket a kényelmes vásárlás érdekében érdeklődési köreikhez és vásárlási szokásaikhoz igazítasz.

A lényeg, hogy úgy kommunikáld a feliratkozás előnyeit, hogy azok a látogatók számára hosszú távon is kifizetődőek legyenek, és úgy érezzék, vétek lenne nem megadniuk az e-mail-címüket, és feliratkozniuk a listádra.

2. Ingyenesen letölthető anyagok

Alapvető emberi tulajdonság, hogy szeretjük azt, ha valamiért nem kell fizetnünk. Pláne akkor, ha az ingyenesen elérhető dolgok látszólag hasznosak is számunkra, és megoldást kínálnak bizonyos problémákra.

Gondoljunk csak az ingyenes kóstolókra és termékmintákra, melyekkel mindannyian találkoztunk már a hétvégi bevásárlások során. Ezek online megfelelőjét jelentik az olyan, díjtalanul letölthető csalianyagok, mint az ingyenes e-bookok, útmutatók, hasznos segédanyagok. Sőt, akár blogbejegyzéseid mellé is kínálhatsz külön letölthető, extra tartalmakat.

Ezekhez a felhasználók egy apró feltétel ellenében juthatnak hozzá: e-mail-címük megadásával fel kell iratkozniuk állandó hírleveledre.

Az ilyen jellegű anyagok több szempontból is hasznosak lehetnek. Rengeteg új, leendő kuncsaft adatait megszerezheted általuk, és a bizalomépítés is egyszerűbb feladat lesz, hiszen az ingyenesen letölthető anyagaid hasznos tanácsokkal segítik megoldani látogatóid problémáit.

3. Pop-up-ajánlatok

Ha a felugró ablakok jönnek szóba, a legtöbbünknek azonnal a kellemetlen tapasztalatok ugranak be. A böngészést megszakító hirdetések, melyek félpercenként zavarják meg a felhasználói élményt, és próbálnak ránk erőszakolni valami olyan dolgot, amire egyáltalán nincs is szükségünk.

Abban az esetben azonban, ha jól használjuk őket, a pop-upok egyértelműen segítik a listaépítést, és barátaink lehetnek az értékesítésben.

A felugró ablakokban az a legjobb, hogy az ajánlatok egyszerű prezentálása mellett kreatívan is használhatod őket. Kínálhatsz e-mail-címért cserébe különleges kedvezményeket, letölthető anyagokat, vagy játékos módon akár apró nyereményekkel is kecsegtetheted potenciális feliratkozóidat.

A felugró ajánlatok alkalmazásával azonban érdemes óvatosan bánni, mert a marketing egyik leginkább rizikós területét jelentik. Ha túlzottan agresszív a kampányod, épp az ellenkezőjét érheted el annak, amit szeretnél: a vevők elpártolhatnak tőled.

Pop-upok használata esetén tehát mindenképp figyelj arra, hogy

  • ne használj túlzottan sok felugró ajánlatot;
  • a megfelelő pillanatban (pl. elkattintás előtt) szakítsd meg velük a böngészést;
  • ne csak kérj, de adj is cserébe.

4. Egy jó landing oldal és a közösségi média csodákra képes

Akkor szerezhetsz igazán sok feliratkozót, ha hírleveledre a potenciális vásárlók nem egyszerű reklámanyagként, hanem exkluzív tartalomként tekintenek. Röviden és tömören fogalmazva azelőtt, hogy termékeidet értékesítsd, magát a feliratkozást is el kell adnod a látogatóidnak. Éppen ezért fontos, hogy ahol tudod, ott reklámozd, és hangsúlyozd az általa elérhető előnyök jelentőségét.

Erre tökéletes megoldást jelent egy ütős landing oldal, ami összefoglalja mindazokat az előnyöket, amikért érdemes lehet feliratkozni a hírleveledre. Ezt érdemes olyan módon megtervezned, hogy megjelenésével és szövegezésével egyaránt ajánlatod előnyeire koncentráljon.

A kész landing reklámozására kiváló felületet biztosítanak a közösségi oldalaid, melyeket követőid kifejezetten az ilyen exkluzív ajánlatok, különleges tartalmak miatt figyelnek.

Egy rövid és tömör posztban foglald össze, miért érdemes feliratkozni állandó hírleveledre. Milyen exkluzív tartalmakhoz, személyre szabott kedvezményekhez juthat hozzá az, aki egy e-mail-cím megadásával csatlakozik a „titkos klubba”, melyet kizárólag az erre érdemesek számára tartasz fenn?

Fontos, hogy éreztesd potenciális vevőiddel azt, hogy különlegesek számodra, és ha nem csak a közösségi oldalakon követnek téged, ezt a különlegességet te meg is jutalmazod.

De hogyan lesz a feliratkozókból vásárló?

Ha megvan a megfelelő e-mail-lista, az már önmagában egy remek dolog, azonban nem minden. Ne feledd, ezután jön a munka oroszlánrésze: a hírlevél célközönségét passzív olvasóból aktív ügyféllé konvertálni.

Ehhez pedig jó kommunikációra, azaz egy tökéletesen megtervezett, visszautasíthatatlan ajánlatokkal operáló hírlevélre lesz szükséged.

Egy jó hírlevél megírása azonban már egy újabb, izgalmas feladatot jelent.