Hogyan állíts be chatbotot a Facebookon néhány egyszerű lépésben?
A Facebook üzenetküldési opciója lehetővé teszi a gyors és zökkenőmentes kommunikációt ügyfeleinkkel. Azonban a legelkötelezettebb kereskedőknek is be kell látniuk, hogy nem ülhetnek éjjel-nappal a monitor előtt. Erre találták ki a chatbotokat, melyek feladata, hogy időnként helyettünk kommunikáljanak, és minden fontos kérdést megválaszoljanak.
Az okoseszközök korában a mindennapi kommunikáció egyik alapvető követelménye a gyorsaság. Az internetezők többsége elvárja, hogy problémájára a lehető leghamarabb megtalálja a megoldást. Ha pedig lassú a reakcióidőd, a potenciális vásárlók már el is pártoltak tőled.
Szerencsére a közösségi média kiváló lehetőségeket kínál annak érdekében, hogy mindig lépést tarthass, és ha kell, azonnal ügyfeleid rendelkezésére állhass.
Egy chatbot integrálása az üzleti oldaladon: kiváló döntés. Hiszen nemcsak időt és energiát, de rengeteg pénzt is spórolhatsz vele vállalkozásodnak. Mindezt ráadásul úgy, hogy közben komolyan növelheted a vásárlói elégedettséget.
Ami pedig a legjobb az egészben, hogy létrehozása programozói ismereteket sem igényel.
Ebben a bejegyzésben megmutatjuk, hogyan készíthetsz magadnak működő Messenger-chatbotot, gyorsan és egyszerűen.
Hogyan működik a Facebook-chatbot?
A chatbot az online marketing egy olyan eszköze, melynek legfőbb feladata, hogy lehetőséget biztosítson az egyszerűbb ügyfélszolgálati folyamatok automatizálására.
Chatbotot könnyedén integrálhatsz üzleti Facebook-oldaladon is, segítségével pedig a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt érdeklődőknek nincs többé szüksége arra, hogy órákat várjanak egy e-mailre, vagy hosszú perceken át csevegjenek telefonon keresztül egy ügyfélszolgálatossal.
A munkát átveszi a chatbot, mely a feltett kérdésekre előre programozott válaszokkal reagál.
A látogatóknak nincs más dolguk, mint Facebook-oldaladon rákattintani az „ Üzenet ” gombra, mire automatikusan elindul egy Messenger-munkamenet, amely lehetővé teszi a bottal való csevegés megkezdését.
Miért érdemes használni?
Legyen szó akár kisvállalkozásról, akár nagyvállalatról, a megfelelő chatbot kiváló segítőtárs az ügyfélszolgálati feladatok egyszerűsítése terén. Használatával szinte bármilyen interakció automatizálása lehetséges, többek közt a következő munkafolyamatoké is:
- gyakori kérdések megválaszolása;
- foglalások vagy rendelések kezelése;
- lemondások kezelése;
- új ajánlatok és termékjavaslatok felkínálása;
- sürgősségi tanácsadás.
Legyen szó e-kereskedelemről, utazásról vagy banki ügyintézésről, a Messenger-chatbot a lehető legkevesebb emberi energia befektetése mellett teszi elérhetővé az ügyfélszolgálatot, a nap 24 órájában.
Hogyan építsd meg saját chatbotod, programozói tudás nélkül?
Néhány évvel ezelőtt még fejlesztői tudásra lett volna szükség ahhoz, hogy saját chatbotot készíts, mára azonban szerencsére változott a helyzet. A megnövekedett piaci igények lehetővé tették, hogy kódolási ismeretek hiányában, egyszerű applikációk használatával is teljesen funkcionális, hibátlanul működő chatbotot építhess.
- A megfelelő szoftver kiválasztása
Ha programozói tudás nélkül szeretnél Facebook-chatbotot építeni, először is szükséged lesz egy programra, mely segít annak megalkotásában.
Rengeteg lehetőség közül választhatsz, de az egyik legnépszerűbb alternatíva a ManyChat applikáció, mely gyorsan, egyszerűen, programozói tudás nélkül segít saját chatbotod felépítésében. A ManyChat minden olyan funkciót tartalmaz, mellyel kezdőként belevetheted magad a chatbotkészítés rejtelmeibe.
Ráadásul ingyenesen használható, a regisztrációhoz pedig nincs szükséged másra, csak Facebook-azonosítód megadására.
Jó alternatíva lehet a Chatfuel nevű alkalmazás is, hiszen szintén ingyenesen használható. Sőt, a ManyChatnél több opciót is kínál a beszélgetések megtervezésére, valamint online marketing szempontjából is hasznos eszközöket tartalmaz.
- Regisztráció
Az egyszerűség kedvéért vegyük példának a ManyChat alkalmazást. A programban a „Get started Free” gombra kattintva regisztrálhatsz, ehhez pedig nincs szükség másra, csak Facebook-oldalad címének megadására.
Az applikáció engedélyt kér majd a chatbot integrálására, amit ha jóváhagysz, azonnal a ManyChat kezelőfelületén találod magad.Ezzel tulajdonképpen létre is hoztad első saját chatbotodat.Bal oldalt láthatod majd a Facebook-oldalad nevét, melyhez hozzárendelted. Ha rákattintasz az ikonjára, akkor legördül egy lista, ahol tetszés szerint akár több chatbotot is készíthetsz. Ezeket ehhez, vagy egy másik oldalhoz is hozzárendelheted a jövőben.
- Üdvözlőszöveg és üdvözlőüzenet beállítása
Az első és legfontosabb lépés saját chatbotod felépítéséhez, az üdvözlőszöveg megadása. Ezt a ManyChat használatával a „Settings” menüben található „Greeting Text” mező kitöltésével teheted meg. Az itt megadott szöveg fogja köszönteni azokat az érdeklődőket, akik az üzleti oldalon úgy döntenek, hogy Messengeren keresztül veszik fel veled a kapcsolatot.
Itt vállalkozásod arculatától függően bármilyen szöveget megadhatsz, ami belefér 160 karakterbe. Lehetsz komoly és udvarias, de akár vicces és laza is. A lényeg, hogy olyan szöveget találj ki, amely a következő lépés megtételére, azaz a beszélgetés megindítására ösztönzi a látogatóidat.
Az üdvözlőszöveg után következik az üdvözlőüzenet, melyet az „ Automation ” menü „Welcome Text ” mezőjében adhatsz meg. Ez az első üzenet, ami a chat elindításával megjelenik a felhasználók számára. Itt érdemes röviden bemutatkoznod, majd a megfelelő cselekvés felé terelned a látogatót.
- Alapválasz beállítása
Az alapválasz, azaz a default reply az az üzenet, amivel a chatbot az általa ismeretlen üzenetekre reagál. Ha valaki tehát olyan kérdést tesz fel neki, amire az adatbázisban nincs megfelelő, előre megtervezett reakció, akkor válaszként a default reply jelenik majd meg.
Ezt az „ Automation ” menü „ Default Reply ” fülén állíthatod be. Hogy mit adsz meg, az üdvözlőszöveghez hasonlóan, kizárólag vállalkozásod arculatától függ.
- A beszélgetés folyamatának megtervezése
Ha az alapbeállításokkal megvagy, következik a folyamat izgalmas része. A chatbot betanítása, azaz az általa adott reakciók pontos megtervezése. Ennek érdekében az „ Automation ” menün belül több pont is a rendelkezésedre áll.
A főmenü, melyet a „ Main Menu” fülön találhatsz, gyakorlatilag nem más, mint a chatbotod lelke. Ezen keresztül irányíthatod a beszélgetést a megfelelő irányba. Itt különböző gombokkal találkozol, melyek mindegyike egy cselekvés, folyamat vagy beszélgetés elindítására használható.
A „Keywords” menüpontban olyan kulcsszavakat adhatsz meg, melyekre a chatbotod előre megírt cselekvéssel reagál. Ez a cselekvés többféle lehet: akár automata válasz, akár a főmenü megjelenése, vagy a látogató átirányítása egy adott oldalra.
A kulcsszavak használatával megoldható például, hogy ha valaki a „fizetés” kulcsszót használja, a chatbot webshopod fizetési módokat és szállítási feltételeket tartalmazó lapjára irányítsa át.
Nem csak az ügyfélszolgálat hasznos eszköze
A fentiekből nyilván sejthető, hogy egy chatbot az alapvető ügyfélszolgálati feladatok automatizálásánál jóval többre is képes lehet. Segítségével az online marketing, a listaépítés, vagy épp az adminisztráció is egyszerűbb feladattá tehető.
A Facebook-chatbotok legfőbb funkciója az, hogy a gyakori kérdéseket megválaszolják helyetted, azonban a kreatív kampányötleteknek gyakorlatilag csak a fantáziád, és az általad használt szoftver korlátai szabhatnak határt.
Ami pedig a legjobb, hogy chatbotodat akár Facebook-hirdetés létrehozásával is népszerűsítheted, ami szintén sokat segíthet követőbázisod és aktív vásárlóközönséged építésében.
Hogy érdemes-e chatbotot alkalmaznod, azt persze döntsd el te magad. Mi mindenesetre annyit megsúgunk, hogy a 2020-as trendeket jobban megnézve egészen biztos, hogy ebben az évben az automatizálás az online marketing olyan slágertémája lesz, melyre minden kisvállalkozásnak érdemes odafigyelnie.
Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!