Zsuzsanna története:

Építsd nyereményjátékkal az adatbázisod!
Hírlevélre már nem iratkozik fel mindenki, listát építeni egyre nehezebb. De egy izgalmas ajándék, meg tudja mozgatni a célcsoportot. Ezért választott az ittaszezon.com egy komposztálót, amit a Facebook Lead hirdetésben feliratkozó emberek között sorsolt ki. Így nem csak gyorsan, de a törvényeket is betartva sikerült új potenciális vevőket szerezni.

Ha a Te email listádra is ráférne egy frissítés, segítünk Zsuzsanna D tervével!

Ittaszezon Repassyzsuzsi
Cropped Teker Orsolya 1000

A közösségi média mellett egyre fontosabb az erős, saját adatbázis. De ezt csak szabályosan érdemes felépíteni!

dr. Teker Orsolya

adatbiztonsági, adatvédelmi jogász

Lépésekre bontva lemásolhatod, hogyan érdemes nyereményjátékot indítani.

Milestone 6
1 Lepes

Első lépés:

Válassz szerethető nyereményt!

A nyeremény kiválasztása kulcsfontosságú. Nem ütközhet jogszabályi, vagy a platformspecifikus tiltásba a nyereménynek felajánlott dolog! Vedd figyelembe azt is, hogy a célcsoportod szerethető és a vágyaihoz illeszkedő ajándékkal mozgatható meg! A lead-gyűjtő kampány akkor ér célt, ha már a nyeremény is felkelti a figyelmet. Szánj erre a lépésre kellő időt és végezz akár piackutatást, vagy kérdezd meg a közönséged arról, hogy minek örülne!

Milestone01 06
2 Lepes

Második lépés:

Nincs szükséged hozzá weboldalra

Használd bátran a közösségi platformok űrlapját, legyen az a Facebook, Instagram vagy TikTok! Nem csak gyorsan betöltődnek, de az adatlap automatikus kitöltésével segítik a feliratkozót. Sőt! Alkalmasak a játékszabályzatod és az adatkezelési tájékoztatód csatolására is, ami a jogszabályok alapján nagyon keményen megkövetelt szempont. Válassz olyan űrlapot, amihez annyi nyilatkoztató checkboxot tudsz generálni, amennyire csak szükséged van!

Milestone02 06
3 Lepes

Harmadik lépés:

A személyes adat nem fizetőeszköz!

Törekedj arra, hogy az űrlap szövege ösztönözzön feliratkozásra, derüljön ki a szövegkörnyezetből, hogy adatbázist építesz! Ha ez a célod egyértelmű és világos, akkor sorsolhatsz a hírlevél-feliratkozók között nyereményt, ellenkező esetben a játék megtévesztő lenne, az adatgyűjtés nem lenne jogszerű. A felajánlott nyeremény nem lehet olyan igéző, ami már visszautasíthatatlan lenne a célközönséged részéről. Az adat nem fizetőeszköz!

Milestone03 06
4 Lepes

Negyedik lépés:

Ne feledkezz meg a checkboxokról!

Az űrlapon feltétlenül állítsd be, hogy külön checkboxok segítségével járuljanak hozzá a hírlevél-feliratkozók az adataik kezeléséhez és fogadják el a nyereményjáték szabályzatot! Adatkezelési célonként lesz szükséged külön a hozzájárulásokra. Amennyiben például profilalkotásban is gondolkozol a hírleveleidnél, akkor ehhez plusz checkboxot kell generálnod a megfelelő szöveggel és az adatkezelési tájékoztatódnak erre is ki kell térnie.

Milestone04 06
5 Lepes

Ötödik lépés:

Kezdődhet a nyertesek kisorsolása

Nincs más hátra, mint kisorsolni a lelkes hírlevél-feliratkozók közül a nyerteseket. Ezt megteheted egy erre a célra szolgáló segédprogrammal is, például a random.org-ban a regisztráltak sorszámának a felhasználásával.

Milestone05 06
6 Lepes

Hatodik lépés:

Nyertesek kihirdetése

Hirdesd ki a nyerteseket a közösségi felületen a hírlevél-feliratkozók között. A nyertesek értesítésekor fontos tájékoztatni őket arról, hogy az ő adataikon a számviteli törvényben előírt jogi kötelezettségből adódó adatkezelést is végzel.

Milestone06 06

Töltsd ki a sablont, és máris
egy lépéssel közelebb kerülsz
a vállalkozásod digitalizálásához!

Szabályzat és tájékoztató segédlet

Töltsd ki a csatolt táblázatokat, melyek segítségével nem fogsz kihagyni semmi lényeges pontot a social media felületen futó lead-gyűjtő kampányodban. A táblázatok segítségével átgondolhatod és összeállíthatod az adatkezelési tájékoztatót a saját adatkezelésedre szabottan, és megírhatod a nyereményjátékod szabályzatát.

Ne állj meg itt: még több fontos és érdekes infóval várunk
a vállalkozások digitalizációjáról!

Az oldalon található D tervek tájékoztatásul szolgálnak, a bennük szereplő lépéseket és sablonokat az adott vállalkozás sajátosságaira szükséges szabni.

Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
regisztrálj a hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.