Hogyan építs márkát profi hírlevél stratégiával?
Először megvizsgálták, hogy kik a hírlevél lista jelenlegi feliratkozói: korábbi vásárlók, hírlevél feliratkozók, és egy terméktesztelő kampány kismama résztvevői. A feliratkozók ismerik már a márkanevet, közvetlen kapcsolatba kerültek a vállalkozással, így megvan az alap bizalom. A hírlevelek célja így a bizalom továbberősítése, a problémamegoldáson keresztüli értékesítés, valamint az új termékek bevezetése a piacra.
Havonta 2 levelet küldenek előre meghatározott témában. A témák illeszkednek a termékstruktúrához (mi van készleten, milyen új termék kerül a piacra), valamint az aktualitásokhoz: évszakok, ünnepek, fontos világbeli események. A küldéshez a MailChimp szolgáltatót használják, a szegmentált listákat 3 havonta tisztítják: törlik azokat a címeket, akik sosem nyitják meg a leveleket, hiszen nekik fölösleges újra és újra levelet küldeni.
A leveleket nem cégnévvel, hanem az alapító, Fridel Zita nevével küldik ki, ami jelentősen javít a megnyitási arányokon (kb 9%-kal többen nyitják meg így a hírleveleket, mint a korábbi cégnév esetén). Tárgymezőnek gyakran alkalmaznak kérdést, vagy problémafelvetést: “Miért válassz gyógynövényes szemmaszkot?”. A levelek átláthatóak, bekezdésekre osztottak, minidig tartalmaznak CTA (cselekvésre ösztönző) gombot.
Minden hírlevél eredményességét egyedileg mérik. A MailChimp belső statisztikáival mérik a kiküldést: azt, hogy hányan kapták meg a levelet, hányan nyitották meg, hányan kattintottak át, hányszor. Eztuán a Google Analytics-re terelődik át a mérés: monitorozzák, hogy a hírlevélből átkattintók mit csinálnak a weboldalon: mennyi ideig tartózkodnak ott, hány aloldalt néznek meg, vásárolnak-e, milyen értékben, vagy ha nem, hol lépnek ki.
Az oldalon található D tervek tájékoztatásul szolgálnak, a bennük szereplő lépéseket és sablonokat az adott vállalkozás sajátosságaira szükséges szabni.