Hogyan segítheted, hogy könnyebben rátaláljanak weboldaladra a vásárlók?
Első lépésként meg kell találnod azt, hogy mire keresnek a vásárlók. Mit írnak be a Google keresőjébe, amikor a Te termékedet keresik? Milyen keresőszavakat, kulcsszavakat (keyword) használnak? Ennek felfedezésére használhatod a Google Kulcsszótervezőjét, a Keywordtool.io vagy Ubersuggest ingyenes szoftvereket is. A Kovi-kő Térkőgyár esetében ilyen kifejezések a „térkő árak”, a „térkő lerakás” vagy épp a „térkövezés” szavak is.
Már egy kisebb weboldal esetében is több tíz, vagy akár több száz kulcsszót is találhatsz pár perc kutatás után, amire optimalizálni lehet. És minden oldal esetében igyekezz egyedi tartalmat létrehozni. Egy térkőgyár esetében lehet írni a térkövekről, azok áráról, a térkő lerakárásól vagy épp akár a térkő tisztításáról is. Ezek közül mire kereshetnek az emberek? Érdemes lehet mindegyik témáról írni, a piacod összes fő kérdését lefedni.
Ha rákeresünk arra, hogy térkő árak, akkor a térkövek típusait, a méreteket és az árakat kell feltüntetni, ezt keresik a vásárlók. Erre egy szolgáltatás oldalt kell létrehozni. A térkövezés kifejezésre keresve egy képekkel kiegészített blogposztra van szükség, ahol lépésről lépésre bemutatják: blogposztot kell készíteni. Minden kulcsszóra rá kell keresni és megnézni mi lesz az ideális tartalomformátum. Ilyet kell gyártani!
A kulcsszót (pl. térkövezés) több helyre is be tudod írni egy blogposztban: (1) a címbe (title), (2) az URL-be, (3) a címsorokba (H1, H2, H3, H4), (4) a kép nevébe, (5) a kép alt textjébe, (6) magába a tartalom szövegezésébe, (7) a meta leírásba és egy másik cikk esetében (8) a hivatkozási szövegbe (anchor text). A három legfontosabb ezek közül a cím, az URL és a H1. Ezeknél használd a kiválasztott kulcsszót.
Miután a tartalmi vázlat (wireframe) segített az alap szintű optimalizálásban, most jöhet a szöveg, amit már a felhasználóknak, az embereknek írunk. Itt bátran bele lehet írni a szövegbe azokat az információkat, szempontokat, amiket fontosnak tartunk elmondani a témával kapcsolatban. Mire kell ügyelni térkövezés során? Milyen eszközökre van szükség? Melyik évszakban csináljuk?
Ezekre mind választ lehet adni a szövegírás során!
Az oldalon található D tervek tájékoztatásul szolgálnak, a bennük szereplő lépéseket és sablonokat az adott vállalkozás sajátosságaira szükséges szabni.