Hogyan készíts élő adásban közvetített tartalmakat?
Gondold végig:
1. Milyen értéket kap az élő videódtól a célcsoportod? Miért érdemes csatlakozniuk és aktívan résztvenniük?
2. Milyen üzleti értéket fogsz Te kapni az élő közvetítéstől? Mi a célod?
E kettő szempont segít kialakítanod a témát, a kedvcsináló szövegeket és a hirdetéseket is. A nézőknek szóló érvek segítenek meggyőzni a célcsoportot a csatlakozáshoz, a saját üzleti céljaid pedig a forgatókönyv felépítésében.
Az élő videó egy online, interaktív műsor, ami akkor lesz sikeres, ha sokan nézik élőben, és sokan lesznek aktívak.
Ehhez minél több ember figyelmét fel kell keltened minél többször. Készíts eseményt, hívd meg a célcsoportod tagjait minél több módszerrel, és emlékeztesd őket több alkalommal!
Tervezd meg, mi fog történni az élő videódban (a szórakoztató, oktató műsorodban) 30-40 percen keresztül!
Írd le mikor, mi fog történni, és azt is, kell-e valamilyen plusz eszköz a közvetítéshez!
Készíts ebből egy részletes forgatókönyvet, ami segít átgondolni a dolgokat és egy vázlatot, amit messziről is el tudsz olvasni, és segít követni az eseményeket a műsor során.
A közvetítés előtt válaszd ki az eszközeidet (telefon, mikrofon, világítás, állvány, stb.)!
Próbáld el a közvetítést olyan környezetben, ami leginkább hasonlít az igazira (pl. rejtett oldal, titkos csoport).
Gyakorold el a fő blokkokat, a beköszönést, az elköszönést, a szemléltetéshez használt eszközöket, majd ha kell, finomíts!
A közvetítés után terjeszd a videót minél szélesebb körben! Készíts kisebb videórészleteket is, amiket önállóan tudsz használni a kommunikációdban vagy akár a hirdetésedben. Így tudod a közvetítés nézettségét megtöbbszörözni, az önálló részletekkel pedig növelheted az üzeneted átadásának hatékonyságát.
Az oldalon található D tervek tájékoztatásul szolgálnak, a bennük szereplő lépéseket és sablonokat az adott vállalkozás sajátosságaira szükséges szabni.