Ha te is szeretnéd növelni a kosárértéket, segítünk – Gergő D tervével!
Első lépésként ha nem, vagy már nagyon rég végeztél piackutatást, itt az ideje! Ahogy az e-kereskedelem úgy a vásárlók és a vásárlási szokások is változnak, ezért lépést kell tartani velük. Vizsgáld meg, hogy a piaci igények alapján sikerült-e fejlődni, és hogy a webáruházad mint eszköz, hogyan segít ebben. Gergő felismerte azt, hogy a vevői a legfontosabbak, és első körben a vásárlási folyamaton és a vevői elégedettségen kell fejlesztenie.
A bizalom kiépítése az egyik legfontosabb lépés. Nagyon sokat jelentenek a vásárlói visszajelzések az új vevők számára. Ezt elérheted azzal, ha véleményösztönző e-mailt küldesz a vásárlások után és a vevő értékelheti ezáltal a termékeket. Ezzel egyrészt jelzed neki, hogy számodra fontos a véleménye. Másrészt, ha egy terméknél több pozitív vásárlói vélemény is látható, az új látogatókat is tudod segíteni a vásárlásban.
A vásárlói élmény épp olyan fontos, mint a bizalom. Segítsd a látogatódat abban, hogy minél hamarabb megtalálja a terméket, amiért jött. Állíts be a termékeknél tulajdonságokat, paramétereket, hogy a kategóriában a keresésének megfelelő szűrő segítségével szűkíteni tudja a termékszámot. Mivel Gergőnél egy kategóriában több termék is van, így a vásárlók segítése érdekében ő chili-erősség szerinti szűrőt állított be.
Több megoldást is használtunk erre a célra Gergővel. A legfőbb, az “utoljára mégnézett termékek” listája. A webshopban jól látható helyen elhelyezzük azokat a termékeket, amiket a látogató korábban már megtekintett. Ez a modul segít az emlékezésben (“tényleg ez is tetszett”), és biztos nem fog vásárlás azért meghiúsulni, mert a potenciális vásárló nem találja meg a korábban meglátogatott termékeket.
Az elhagyott kosár értesítőnek célja elsősorban az, hogy az elkezdett, de be nem fejezett vásárlásokról értesítsük a felhasználókat, és próbáljuk őket ösztönözni a vásárlás befejezésére. Ebbe az e-mailbe akár egy kuponkódot is csempészhetünk, amivel növelhetjük a vásárlás befejezésének esélyét. Átlagosan 41%-ban nyitják meg az elhagyott kosár értesítőket, ami körülbelül 20%-kal nagyobb, mint az átlagos hírlevelek megnyitási aránya.
Az oldalon található D tervek tájékoztatásul szolgálnak, a bennük szereplő lépéseket és sablonokat az adott vállalkozás sajátosságaira szükséges szabni.