A megújult webshop időt spórol a ChiliYardnak, jobb felhasználói élményt ad a vásárlóknak

Olvasási idő 8 perc

A személyes értékesítésben hitt leginkább két évvel ezelőtt Koletán Gergely, a ChiliYard alapító tulajdonosa, de a pandémiás helyzet alatt átértékelte vállalkozása lehetőségeit, és nyitott az online megoldások felé. Idővel érzékelte, hogy az általa kialakított webáruház nem elég felhasználóbarát, fejlesztésre szorul – ezért kézenfekvő volt számára, hogy az RTL Klubon futó Cápák Között című üzleti showműsorban elnyert Telekom Digitálisan Tettrekész Díjjal járó digitális fejlesztések egyike a webshopjának megújítására fókuszáljon. Miből lehet észrevenni, ha egy webshop fejlesztésre szorul? Milyen új funkciókkal érdemes bővíteni? Milyen gyakorlati hasznot hozhat mindez számunkra? Ezekre a kérdésekre is választ kapunk a cikkből.

Ha megkérdeztük volna 10 évvel ezelőtt Koletán Gergelyt, mit gondol, hol tart majd az élete 2021-ben, még eszébe sem jutott volna azt válaszolni, hogy vállalkozó lesz, chilit termeszt egy Eger közeli farmon, amit aztán részben online értékesít saját webshopjában. Merthogy 10 évvel ezelőtt Gergő még csak nem is Magyarországon élt, és a chilihez annyiban volt köze, hogy lelkesen fogyasztotta, és igyekezett egyre jobban megismerni a chilihez kapcsolódó gasztronómiai fogásokat.

Hét Írországban eltöltött év után eredetileg egy hosszabb pihenőre tért haza Magyarországra, miután megszűnt a munkahelye. Olyannyira nem tervezte a hazaköltözést, hogy autója továbbra is ott parkolt írországi lakása előtt – csak már ő nem ment vissza érte. Úgy döntött, marad szülővárosában, és megpróbálja hasznosítani nagyszülei korábbi telkét. Mondjuk úgy, hogy chilit termeszt rajta, ha már az amúgy is nagy kedvence lett, és hazaköltözve nehezen talált könnyen hozzáférhető minőségi chili termékeket.

Ha az online értékesítésre kerül a hangsúly, már nem elég egy kezdetleges webáruház

„A korábbi webshopomat akkor alakítottuk ki, amikor a pandémia miatt szükséges volt jobban az online jelenlétre támaszkodni. Itt e-mailben kaptam meg a megrendeléseket, nem volt komolyabb adminisztrációs háttér, nem tudtam adatokat kinyerni a folyamatokból. Ez egy nyílt forráskódú rendszer volt, nehezen fejleszthető, és egyre nehézkesebben használható. Ha már lehetőségem adódott, hogy profikkal dolgozzak együtt, nem volt kérdés, hogy a webshop átalakítására használjam ki a segítséget” – magyarázza Gergő, miből ismerte fel, hogy pont ezt a területet kellene fejlesztenie.

Ahogy mondja, a vállalkozása számára kulcskérdés a sikeres értékesítés, ami az utóbbi másfél évben rendezvények hiányában egyre inkább az online térbe szorult vissza. Bár kétségtelenül nagy előrelépés, hogy a Cápák Között című üzleti showműsorban való szereplése azt is magával hozta, hogy megjelenhetett egy nagy élelmiszerlánc kínálatában. „Mindig is szerettem volna eljutni addig a pillanatig, hogy a kislányom egy boltnak a polcán felismerhesse az én termékemet, ez egy konkrét célként lebegett előttem – és lám, megvalósult” – meséli Gergő.

Kicsiben kezdte, lépésről-lépésre haladva nőtt nagyra. Eleinte rendezvényeken, fesztiválokon, vásárokon árusította saját termékeit, és nagyon jó tapasztalatokat gyűjtött. Vállalkozást alapított, brandet épített ChiliYard néven, és egyre inkább épített volna a személyes értékesítésre – csakhogy beütött a koronavírus-járvány, neki pedig meg kellett nyomnia az újratervezés gombot. Nyitott az online tér felé, webáruházat indított el, majd rászánta magát, hogy szerepeljen a Cápák Között című showműsorban. Meggyőző fellépésével sikerült elnyernie a Telekom Digitálisan Tettrekész Különdíját az adásban, sőt, ő nyerte el az évad fődíját is. Nyereménye az lett, hogy vállalkozása digitális fejlesztéséhez kapott segítséget. Ő pedig többek között a webshopját szerette volna megújítani.

100 webshop-látogatóból 1-2 vásárol – de megfelelő funkciókkal ez az arány javítható

A megfelelő marketing a webshopos forgalomhoz is elengedhetetlen, Gergő úgy érezte, hogy az online értékesítési felületet mindenképpen felhasználóbarátabbá kell tennie. És azt is szerette volna, ha a weboldalán a vásárlói megtalálnák a viszonteladók elérhetőségét, vagy beleolvashatnának vállalkozásáról írt cikkekbe – merthogy ezek száma is egyre szaporodott.

„A mi rendszerünkben pár kattintással megoldható minden olyan funkció, amit Gergő szeretett volna bevezetni. Ráadásul az előző rendszere elég lassúnak is bizonyult, ezen is tudtunk változtatni. Konzultáció során döntöttük el, mi valósítható meg, mit tudunk még pluszban nyújtani” – mondja az együttműködés indulásáról Mezei Zsanett, a Telekom Hello Biznisz webshop szakértője.

Gergő figyelmét is felhívta néhány fontos dologra, amit azonban más vállalkozóknak is érdemes megfontolnia. Például nem árt tudni, hogy a webáruház csak egy eszköz a vállalkozáshoz, segítenie kell elérni céljainkat, de ha akadályozó tényezőket észlelünk, akkor mérlegelnünk kell, hogy váltsunk-e eszközt. Zsanett kiemeli azt is, hogy milyen lényeges szerepe van a konverziónak, azaz annak, hogy hány látogatóból lesz vásárló: „A Google Analytics-ben láthatunk hasznos mérőszámokat, választ kaphatunk néhány kulcskérdésre: Honnan jöttek a látogatók? Mit néztek meg? Milyen ponton hagyták el a webáruházat? Itt mérhető a konverzió is. 100-ból jó, ha 10 látogató kosárba tesz valamit, és abból 1-2 vásárol ténylegesen – legalábbis ez az általános. Ez az a bűvös konverziós ráta, amely most átlagosan 1,87%-os, és nem más, mint a vásárlók számának és a látogatók számának százalékos aránya. Ez javítható például akkor, ha egy olyan webáruházat fejlesztünk, amely számos új funkciót is képes kezelni.”

De nem elég csak a saját oldalunk adataira koncentrálni, figyelni kell a vásárlói visszajelzéseket, és a piaci trendeket is. Az e-kereskedelem gyorsan fejlődik, követni kell a változásokat, alkalmazkodni az újdonságokhoz. Gergő a ChiliYard esetében azt ismerte fel helyesen, hogy az ő webshopja már nem felel meg az új elvárásoknak, létezhet jobb megoldás, olyan, amivel elégedettebbé teszi vásárlóit.

Gyorsabb, áttekinthetőbb, vásálrásra ösztönöz az új webshop

„A fejlesztés során teljesen átszerveztük a kategóriamenüt, és beépítettünk egy szűrőt is: így a chilik erőssége alapján is szűrhetőek a termékek. A vásárlást segítő emlékeztető funkciónak köszönhetően csökkenhet az oldalelhagyások száma, ez ugyanis mindig megmutatja az utoljára megtekintett termékeket. Beépült egy automatikus elhagyott kosár értesítő, és immár a számlázórendszer is automatikusan működik. Lett helye a ChiliYardról szóló média-megjelenéseknek, ami azért fontos, mert a cikkek erősíthetik a vásárlók bizalmát a vállalkozás iránt. A termékek matricákat kaptak, így találkozhatunk ’a hónap termékével’, a ’nap termékével’, és különböző csomagajánlatokkal is. Összességében pedig egy új designt kapott az oldal, és nem utolsósorban egy felhasználóbarát felületet” – foglalja össze Zsanett, milyen változásokon esett át a webáruház.

Gergő is kiemel néhány számára fontos újdonságot: „Ha a vevők például díszdobozos válogatást szeretnének, akkor ők jelölhetik ki, hogy milyen termékek kerüljenek be a válogatásba. Fontosnak tartom azt is, hogy a vásárlók azonnal láthatnak információt a várható szállítási időről, vagy igény esetén hozzáférhetnek a viszonteladók listájához. Létrejött egy értékelő felület is, mert szeretnék még jobban építeni a vásárlói visszajelzésekre.”

Hogy a ChiliYard eljusson a vadonatúj webshopjának élesítéséig, ahhoz alapvetően négy fontos állomáson kellett keresztüljutni: elsőként a korábbi webshop felmérésére, átvilágítására került sor; a második lépcsőt a webáruház költöztetése jelentette; a harmadik fázisban be kellett állítani az új funkciókat, megoldásokat; és az utolsó, negyedik mozzanatként a domain átirányítása következett.

Gergő leginkább azért örül az eredménynek, mert úgy érzi, még jobban kiszolgálhatja vásárlóit, még jobb élményt nyújthat nekik böngészés közben. „Az új webshopban minden adat rögzül, a napi teendőket is jobban nyomon lehet követni ezáltal. És az üzleti tervezést is segíti, hogy alaposabb adatokra támaszkodhatok” – emeli ki Gergő.

Zsanett szerint az is fontos nyereség, hogy sokkal kevesebb időt kell a webáruházra szánni, jobban optimalizálhatók így a munkafolyamatok. Minden automatikusan működik, a webshop üzemeltetőjének csak annyi a dolga, hogy a rendeléseket összekészítse. De a vállalkozás olyan szempontból is profitál a felhasználóbarát webshop felületből, hogy megváltozik a vásárlói élmény, a vevők könnyebben ráakadhatnak a keresett termékekre, nagyobb eséllyel vásárolnak, és mindenképpen törődést érzékelnek.

Zsanett érvei a webshop létesítés és online értékesítés mellett:
  • Tágíthatjuk vevőkörünket.

Az online térben nem vagyunk egy adott földrajzi helyhez kötve, nagy távolságokról is bevonzhatunk új vásárlókat, ami mindenképpen jót tesz a vállalkozásnak.

  • Ha van kézzel fogható termék vagy szolgáltatás, akkor az online is értékesíthető.

Nem érdemes leragadni a régi beidegződéseknél, hogy bizonyos termékeket csak szaküzletekben keresnek, vagy adott szolgáltatást csak az ajánlott címen vennének igénybe új ügyfelek. Az online értékesítés új távlatokat nyithat meg.

  • A bérelhető webáruház-rendszer gyors és felhasználóbarát megoldást jelenthet.

Az egyedi fejlesztésű webáruházak gyakran komolyabb befektetést és mindenképpen sok türelmet igényelnek. A bérelhető webáruházak esetében azonban sokkal gyorsabban felállítható a rendszer, hamarabb működésbe léphet.

  • Ha nem is gyerekjáték, de nem rakétatudomány egy webshop elindítása.

A Shoprenternek már több mint 5000-en szavaztak bizalmat – ha ennyi embernek sikerült elboldogulnia a bérelt webáruház elindításával és üzemeltetésével, akkor biztos, hogy bárki másnak sem okoz különösebb nehézséget.

Ha Te is szeretnéd ellesni, milyen funkciókkal érdemes bővíteni a webshopodat, keresd fel Gergő D tervét és másold le könnyedén a lépéseket!

Szerző:
Ganzler Orsolya – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 0 / 5. Összes értékelés: 0

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.