Ha a te termékfotóidat sem szeretik az algoritmusok, próbáld ki ezt a módszert!
A termékeidre büszke vagy. Vajon a termékfotóidra is? Melyik kép ér el nagyobb hatást a közösségi oldalakon: a szimpla termékfotó, vagy az, ami ad valamit a nézőnek? Egy jó képpel, amin csak a tárgy szerepel, egy alacsony vagy közepes árú terméknél jól lehet impulzív vásárlókat szerezni. Azonban a lájkok, megosztások nagy része a tartalomért – és nem a termékért – hálás követőktől jön. Nézd át, tízből hány termékfotód ad valami pluszt!
A webshopokban szükség van egyszerű termékfotókra, hogy megrendeléskor a vevő számára egyértelmű legyen, mi az, amit kapni fog. A vállalkozások többnyire ugyanezeket a képeket posztolják a közösségi oldalakon is. Ezekre azonban nem reagálnak annyian. Hermina a termékfotó mellé helyez egy hangulatképet (pl. természet, festmény), ami a terméket inspirálta, alája pedig egy címet. Így az elérés átlagosan a háromszorosa a szimpla termékfotóénak!
A távolról készült képek, melyek használat közben mutatják be a terméket, nem feltétlenül hoznak több vásárlót a webshopban. A legtöbb vállalkozás az induláskor nem is készít ilyen képeket, mert túl macerásnak gondolja. A közösségi oldalakon azonban az ilyen képekkel segíthetsz az embereknek az ötletelésben, hogyan tegyék jobbá az életüket a termékeddel. A termékfotózást meg lehet úgy szervezni, hogy ilyen képek is készüljenek.
Billentsd ki a követőidet a megszokottból: ne mutasd meg az egész terméket, hanem fókuszálj rá egy részletre! A hírfolyamból szinte kiugranak az ilyen közeli, részletgazdag képek, minden szem egyből rászegeződik. Hermina a webshop tesztelésekor jött rá arra, hogy mennyire szeretik a nézelődők azt, ha egészen közelről is szemügyre vehetik a terméket. A régi követőidnek pedig teljesen új perspektívában tudod így megmutatni a terméket.
Nem fogsz meglepődni, ha azt mondom, a legjobb termékfotó a videó. A hírfolyamban elindított pár másodperces videó gyakran végtelenítve megy tovább újra és újra. Így ha nincs benne más, csak az, ahogyan a kamera végigpásztázza közelről a termékedet, a néző észre sem veszi, hogy véget ért a videó, és akár ötször is megnézi egymás után, annyira elbűvöli a látvány. Az algoritmusok pedig nagyon szeretik a videó formátumot!
Az oldalon található D tervek tájékoztatásul szolgálnak, a bennük szereplő lépéseket és sablonokat az adott vállalkozás sajátosságaira szükséges szabni.