B2B kommunikációs jó gyakorlat: több platform használata
Mérd föl, melyik platformon aktív a célcsoportod! Ebben a következő megoldások segítenek: 1. Platformok hirdetési rendszerei: vizsgáld meg, hogy a célcsoportodnak megfelelő életkorú és érdeklődésű emberekből mennyi van jelen az adott platformon. 2. Hazai kutatások, amik az internetezők összetételét mutatják meg. 3. Felmérés a vevők körében: Kérdezd meg a vevőidet, melyik platformot, milyen intenzitással használják!
Figyeld meg, a célcsoportod tagjai mennyire aktívak az egyes platformokon. Ehhez keresd meg a konkurenciád profilját, oldalát, felületét, és nézd meg mennyi követője van, mennyire aktívak a követők!
Keress olyan csoportokat, közösségeket, amik kapcsolódnak a termékedhez és a szolgáltatásodhoz!
Vizsgáld meg, mennyien vannak ezekben a csoportokban és milyen aktívak? Mennyi posztot írnak, mennyien reagálnak a posztokra.
Mennyire aktívak a versenytársaid, mennyi és milyen posztokat írnak, melyikre mennyi reakció érkezik? A konkurenciád csak céges profillal van jelen az adott platformon, vagy a munkatársak is megosztják a saját profiljaikon a céges tartalmakat? Ha ezt az utóbbit tapasztalod, figyeld meg, melyik az eredményesebb, melyik hoz több reakciót a célcsoportból!
Hosszabb szövegeket tudsz írni könnyebben? Rövid, vagy a hosszabb videók a Te tereped, esetleg a szuper termékfotók? Tudsz networkingelni, közösséget építeni? Szuper előadásokat szoktál készíteni vagy érdekes interjúkat? A formátum, amiben szórakoztatóan tudod átadni az üzenetedet nem határozza meg önmagában a platformot. De az, hogy mire vevő a célcsoportod, és mi az, amit a legkönnyebben el tudsz készíteni, segít eldönteni, mivel kezdd.
Milyen saját felületek állnak rendelkezésedre, amin van rendszeres tartalom, és ahova kell terelned a célcsoportodat ahhoz, hogy az üzleti folyamataid támogasd?
Online felületre (weboldal, blog, webáruház, stb.) kell vinned a célcsoportod, vagy inkább üzletbe, boltba, rendezvényre kell terelni őket?
Az oldalon található D tervek tájékoztatásul szolgálnak, a bennük szereplő lépéseket és sablonokat az adott vállalkozás sajátosságaira szükséges szabni.