Andrea története:

Adatelemzés: a kevesebb néha több
Minden vállalkozásnak szüksége van adatokra és annak elemzésére. Meglepő lehet, de még egy non-profit cégnek is, mint pl. a Bagázs. Egy közhasznú egyesület, ha egyszerűen és érthetően meg tudja mutatni, hogy jó helyre mennek a támogatások, akkor könnyebben jut további támogatásokhoz. És a Bagázs ebben (is) példaértékű.

Nézzük mi kell ahhoz, hogy egyszerű, de célravezető elemzéseid legyenek!

Kis Andrea Bagazs
Mester Tomi

“Minden adatos projekt csak annyit ér, mint amennyi tényleges hasznot termel a vállalkozásnak.”

Mester Tomi

data scientist, a data36.com szerző

Fejlesztenéd vállalkozásod a rendelkezésedre álló adatok alapján? Andrea digitalizációs terve megmutatja az első lépéseket.

Milestone 6
1 Lepes

Első lépés:

Miért? Miért? Miért?

Az egyik legnagyobb félreértés az adattudomány területén, hogy minden cégnek nagy és bonyolult elemzési rendszerre van szüksége. Nem! Sokszor elég néhány egyszerű és lényegretörő kimutatás, amit mindenki megért. Ezért kérdezd meg magadtól: miért van szükséged egyáltalán az adataid elemzésére? Mi a cél vele? Milyen előnyhöz fog juttani? Írj egy listát, ha szükséges, emeld ki a lista elejére a legfontosabb előnyöket!

Milestone01 06
2 Lepes

Második lépés:

Egyszerűsíts!

Amikor egy vállalkozás megérti, hogy mennyire hasznosak lehetnek számára az adatok, gyakran átesik a ló túlsó oldalára. Én azt javaslom: kezdj kicsiben! Vedd elő a “miért?” listádat és csak az első három legfontosabb előnnyel foglalkozz. Tedd fel a kérdést: milyen elemzést kell készítened, hogy ezekhez az információkhoz (és az általuk elérhető előnyökhöz) gyorsan hozzájuss.

Milestone02 06
3 Lepes

Harmadik lépés:

Honnan lesz adatod?

Ha megvan a miérted és a fókuszod, nézd meg, hogy honnan lesz adatod! Az adatforrásaid igen sokrétűek lehetnek. A Bagázs önkéntesei pl. digitális jegyzetekként rögzítik, hogy mi történt, amikor terepen voltak, és a belsős meetingjeik memoit is egy felületen gyűjtik. De egy alapvető adatforrás lehet az elektronikus pénzmozgás (bejövő és kimenő fizetések) és lényegében minden, ami már jelenleg online/digitális felületen zajlik.

Milestone03 06
4 Lepes

Negyedik lépés:

Minden egy helyen!

Erősen ajánlott minden adatot és elemzést egy helyen tartani. A kulcsszó továbbra is: egyszerűség. Kisebb vállalkozásoknak bőven elég egy ingyenes eszköz. Akár egy jól összerakott Google Sheets vagy Excel. Nagyobb cégek fejlettebb, fizetős eszközökhöz szoktak nyúlni (pl. Power BI vagy Tableau), amiket már könnyebb automatizálni is. A kettő között is van megoldás. A Bagázs például az AirTable nevű szoftvert találta meg magának.

Milestone04 06
5 Lepes

Ötödik lépés:

Előnyhalmozás

A Bagázs kitűnően vegyíti az adatelemzést a vállalatirányítással. Az AirTable nevű eszközüket nem csak kimutatások előállításához használják, de CRM-ként is funkcionál. Általában jellemző, hogy egy-egy eszköz, amit “csak” adatelemzésre használnánk, egyéb előnyöket is kínálnak. Ilyenek lehetnek: automatizálás, ügyfélkommunikáció, perszonalizáció, stb, stb. Érdemes megvizsgálni, hogy az általunk választandó eszköz ezekből mit támogat.

Milestone05 06
6 Lepes

Hatodik lépés:

Az adatos kultúra kialakítása

Minden adatos projekt csak annyit ér, mint amennyi tényleges hasznot termel a vállalkozásnak. Ehhez viszont kell az, hogy a vállalkozás minden egyes tagja értse, ismerje és kihasználja az adatokban rejlő erőt. Pl. a Bagázs se tudna hasznos kimutatásokat készíteni, ha első lépésben az önkéntesek nem vinnék fel a jegyzeteiket a közös rendszerbe. Ezért fontos, hogy a cégen belül mindig fordítsunk energiát az adatvezérelt kultúra kialakítására.

Milestone06 06

Töltsd ki a sablont, és máris
egy lépéssel közelebb kerülsz
a vállalkozásod digitalizálásához!

Adatos projekt egyszerűen

Válaszold meg ezeket a kérdéseket, hogy jobban lásd, mik lesznek az első adatos projekted legfontosabb elemei. Sok cég nem szánja rá erre az időt. Hozzájuk képest nem egy bonyolult elemzéssel kerülsz majd előnybe. Már az, hogy leülsz és egyszerűen, józan paraszti ésszel végiggondolva áttekinted az adataidat, egy óriási lépés előre.

Amire szükséged lesz

A bemutatott D terv elkészítéséhez szükséged lesz néhány digitális eszközre:

Ne állj meg itt: még több fontos és érdekes infóval várunk
a vállalkozások digitalizációjáról!

Az oldalon található D tervek tájékoztatásul szolgálnak, a bennük szereplő lépéseket és sablonokat az adott vállalkozás sajátosságaira szükséges szabni.

Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
regisztrálj a hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.