Andi története:

Miért használjunk paraméterezést?
Rossz úgy felkelni egy webshop tulajnak, hogy azt látja egyre csak csökken a bevétel. Pontosan ugyanazok a kommunikációk futnak, de mégis melyik nem működik? Melyiken kellene változtatni? Andinak is ezzel kellett szembe néznie. Elkezdte paraméterezni megjelenéseit, így hamar be tudta azonosítani, mely forrásból tűntek el a felhasználók.

Te is szeretnéd tudni honnan jönnek a felhasználóid? Itt az ideje paraméterezni!

Onosi Andrea Dsc 105599b
Lippai Onosi A Vaktában1

Egy analitikai rendszer sem tudja, mire kattintanak a felhasználók, ha nem paraméterezed fel a forrásokat!

Takács Dávid

Google Digital Trainer

Lépésről lépésre mutatjuk be hogyan is működnek az utm paraméterek a Google Analyticshez, hogy Te is lemásolhasd!

Milestone 7
1 Lepes

Első lépés:

Azonosítás

Első lépésként tudni kell azonosítani a különféle forrásainkat, ami sokszor nehezebb mint gondolnánk. A legegyszerűbb úgy végiggondolni, hogy minden olyan átvezető link, amit mi helyezünk el és a weboldalunkra mutat. Legyen szó hirdetésről, egy Facebook posztról, a saját általunk kiküldött hírlevélről.

Milestone01 07
2 Lepes

Második lépés:

Sablon kialakítása

Hogy az évek folyamán Andrea ne vesszen el a sok paraméterben, érdemes volt előre kialakítani egy sablonrendszert, és ahhoz következetesen tartania magát. Megkönnyítheti a munkát, ha mindezt folyamatosan vezetjük például egy google sheetben, így később visszakövethető lesz minden.

Milestone02 07
3 Lepes

Harmadik lépés:

A paraméterek

A Google Analytics úgynevezett “utm” paramétereket használ, és ezekből maximum 5 fajtát tudunk egy linkhez illeszteni. Kettő kötelezővel találkozunk, ami a forrás és a médium megadása. Ebből a kettőből fogjuk látni az Analytics felületén, hogy honnan jönnek a felhasználóink. Például Facebook (forrás) és poszt (médium).

Milestone03 07
4 Lepes

Negyedik lépés:

Az ördög a részletekben rejlik

Aki persze igazán profin akarja követni a forrásait, és mindent is ki akar majd elemezni, az nem elégszik meg ennyivel. Hozzáilleszti a linkhez a megjelenés tartalmát, hogy pontosan mikor is küldte ki azt a hírlevelet, milyen tartalommal vagy éppen azt, hogy milyen célcsoportot célzott meg a hirdetéssel.

Milestone04 07
5 Lepes

Ötödik lépés:

Kivitelezés

Elsőre nagy munkának hangzik minden megjelenésünket paraméterekkel ellátni, de higgyük el hosszú távon kifizetődik. És a Google segít is minket, hogy az Ads hirdetéseinket nem kell paramétereznünk, mert a két rendszer (Ads és Analytics) összekapcsolása után ezt automatikusan elvégzi nekünk. A Facebook hirdetési rendszerébe pedig bele van építve, hogy akár egy gombnyomással is tudjuk paraméterezni a linkjeinket.

Milestone05 07
6 Lepes

Hatodik lépés:

Nem ijednek meg a felhasználók?

Andrea mikor elsőnek meglátott egy paraméterezett linket rácsodálkozott, milyen hosszú is valójában, és mennyire nem mutatna jól például egy Facebook posztban. Erre megoldást kínálnak a linket lerövidítő eszközök, például a bitly. Ilyen eszközök segítségével egy rövid a márkánkhoz kapcsolódó linkre tudjuk konvertálni a paraméterezett linkjeinket. Hirdetések esetében pedig nincs is rá szükség, mivel a falhasználó nem látja mire kattint.

Milestone06 07
7 Lepes

Hetedik lépés:

Elemzés

Persze önmagában a paraméterezés fél megoldás. Segítségével pontosan be tudjuk azonosítani, honnan is jönnek a felhasználók. De azt, hogy miként viselkednek a weboldalunkon vagy webshopunkban nekünk kell kielemezni.

Milestone07 07

Töltsd ki a sablont, és máris
egy lépéssel közelebb kerülsz
a vállalkozásod digitalizálásához!

Hogyan paraméterezzünk?

Töltsd le a sablont és készítsd el a saját paraméterezett linkjeidet! Nincs más dolgod, mint kitölteni a táblázatot az Útmutató fülön található információk alapján és már kész is a link.

Amire szükséged lesz

A bemutatott D terv elkészítéséhez szükséged lesz néhány digitális eszközre:

Ne állj meg itt: még több fontos és érdekes infóval várunk
a vállalkozások digitalizációjáról!

Az oldalon található D tervek tájékoztatásul szolgálnak, a bennük szereplő lépéseket és sablonokat az adott vállalkozás sajátosságaira szükséges szabni.

Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
regisztrálj a hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.