Andi története:
Te is szeretnéd tudni honnan jönnek a felhasználóid? Itt az ideje paraméterezni!
Első lépés:
Azonosítás
Első lépésként tudni kell azonosítani a különféle forrásainkat, ami sokszor nehezebb mint gondolnánk. A legegyszerűbb úgy végiggondolni, hogy minden olyan átvezető link, amit mi helyezünk el és a weboldalunkra mutat. Legyen szó hirdetésről, egy Facebook posztról, a saját általunk kiküldött hírlevélről.
Második lépés:
Sablon kialakítása
Hogy az évek folyamán Andrea ne vesszen el a sok paraméterben, érdemes volt előre kialakítani egy sablonrendszert, és ahhoz következetesen tartania magát. Megkönnyítheti a munkát, ha mindezt folyamatosan vezetjük például egy google sheetben, így később visszakövethető lesz minden.
Harmadik lépés:
A paraméterek
A Google Analytics úgynevezett “utm” paramétereket használ, és ezekből maximum 5 fajtát tudunk egy linkhez illeszteni. Kettő kötelezővel találkozunk, ami a forrás és a médium megadása. Ebből a kettőből fogjuk látni az Analytics felületén, hogy honnan jönnek a felhasználóink. Például Facebook (forrás) és poszt (médium).
Negyedik lépés:
Az ördög a részletekben rejlik
Aki persze igazán profin akarja követni a forrásait, és mindent is ki akar majd elemezni, az nem elégszik meg ennyivel. Hozzáilleszti a linkhez a megjelenés tartalmát, hogy pontosan mikor is küldte ki azt a hírlevelet, milyen tartalommal vagy éppen azt, hogy milyen célcsoportot célzott meg a hirdetéssel.
Ötödik lépés:
Kivitelezés
Elsőre nagy munkának hangzik minden megjelenésünket paraméterekkel ellátni, de higgyük el hosszú távon kifizetődik. És a Google segít is minket, hogy az Ads hirdetéseinket nem kell paramétereznünk, mert a két rendszer (Ads és Analytics) összekapcsolása után ezt automatikusan elvégzi nekünk. A Facebook hirdetési rendszerébe pedig bele van építve, hogy akár egy gombnyomással is tudjuk paraméterezni a linkjeinket.
Hatodik lépés:
Nem ijednek meg a felhasználók?
Andrea mikor elsőnek meglátott egy paraméterezett linket rácsodálkozott, milyen hosszú is valójában, és mennyire nem mutatna jól például egy Facebook posztban. Erre megoldást kínálnak a linket lerövidítő eszközök, például a bitly. Ilyen eszközök segítségével egy rövid a márkánkhoz kapcsolódó linkre tudjuk konvertálni a paraméterezett linkjeinket. Hirdetések esetében pedig nincs is rá szükség, mivel a falhasználó nem látja mire kattint.
Töltsd ki a sablont, és máris
egy lépéssel közelebb kerülsz
a vállalkozásod digitalizálásához!
Hogyan paraméterezzünk?
Ne állj meg itt: még több fontos és érdekes infóval várunk
a vállalkozások digitalizációjáról!
Az oldalon található D tervek tájékoztatásul szolgálnak, a bennük szereplő lépéseket és sablonokat az adott vállalkozás sajátosságaira szükséges szabni.