Wolf Gábor 4. LIVE a marketing tervezésről
Mi történik, ha nincsen marketing terved? Általában, ha csak a fejedben van meg az elképzelés, az a növekedéshez édes kevés. A jó terv lényege, hogy mindig szem előtt van, emlékezteted magad arra minden nap, hogy merre kell haladnod. Ezért is érdemes egy kézzel írott marketing tervet készíteni. Így te alakítod a jövőt, és nem pedig a jövő alakít téged! Könnyebb úgy meghozni a mindennapi döntéseinket, hogy a megfelelő cél lebeg a szemed előtt. Egy jó cél elérhető, figyelj arra, hogy ne vállalj túl sokat!
Most pedig lássuk a sablont, ami alapján el tudod készíteni a tervet!
1. Írd fel az éves fő célod!
2. Mi a fő vevőszerző marketing eszközöd?
- Hogyan tudod a hatékonyságát javítani?
- Hogyan tudod javítani, hogy több vevőt érjen el?
- Vezess be új eszközöket!
3. Mit csinálnak a konkurenseid?
- Határozd meg a top 3 konkurensed!
- Hogyan tudsz eltérni Tőlük?
- Naplózd a kampányokat!
4. Készíts kampány naptárt!
- Mi az éves „legendás” kampányod?
- Ne csak ár akció legyen! Kínálj valami újdonságot!
- Írd be a naptárba is!
Néhány példa, melyek lehetnek jó célok számodra:
- betörni egy új piacra
- létrehozni egy meghatározó rendezvényt
- valamiben elsőszámúnak lenni (közösségi média)
- új, forradalmi termék létrehozása
- „forint cél”: profit, forgalom növekedésének számbeli meghatározása
Kiegészítő az adáshoz:
Töltsd le innen a marketing tervet!
Cikkeinkből megtudhatod, hogyan építsd fel céged marketing stratégiáját és indíts direkt marketing kampányokat pár lépésben.
Az nem elég, hogy van egy jó terméked. Ahhoz, hogy el tudd adni, a hírét is vinni kell.
Minden, amit a marketing stratégiáról tudni kell!