Tervezd meg marketing aktivitásaidat!
Mi történik, ha nincsen marketing terved? Általában, ha csak a fejedben van meg az elképzelés, az a növekedéshez édes kevés. A jó terv lényege, hogy mindig szem előtt van, emlékezteted magad arra minden nap, hogy merre kell haladnod. Ezért is érdemes egy kézzel írott marketing tervet készíteni. Így te alakítod a jövőt, és nem pedig a jövő alakít téged! Könnyebb úgy meghozni a mindennapi döntéseinket, hogy a megfelelő cél lebeg a szemed előtt. Egy jó cél elérhető, figyelj arra, hogy ne vállalj túl sokat!
Most pedig lássuk a sablont, ami alapján el tudod készíteni a tervet!
1. Írd fel az éves fő célod!
2. Mi a fő vevőszerző marketing eszközöd?
3. Mit csinálnak a konkurenseid?
- Határozd meg a top 3 konkurensed!
- Hogyan tudsz eltérni Tőlük?
- Naplózd a kampányokat!
4. Készíts kampány naptárt!
- Mi az éves „legendás” kampányod?
- Ne csak ár akció legyen! Kínálj valami újdonságot!
- Írd be a naptárba is!
Néhány példa, melyek lehetnek jó célok számodra:
- betörni egy új piacra
- létrehozni egy meghatározó rendezvényt
- valamiben elsőszámúnak lenni (közösségi média)
- új, forradalmi termék létrehozása
- „forint cél”: profit, forgalom növekedésének számbeli meghatározása
Töltsd le innen a marketing terv sablont és kitöltési útmutatót!
Ha még többet szeretnél tudni arról, hogyan készíts ütős marketing tervet, nézd meg Wolf Gábor videóját!