Egy hely, ami csak a vállalkozásodé: Indíts weboldalt!
Egy kezdő vállalkozó számára a legnehezebb az ismertség megszerzése. Már nem elég bekerülni az ezer oldalas telefonkönyvekbe – ha egyáltalán valaha az volt -, napjainkban kizárólag az internetes jelenlétet követően indulhat el egy cég a siker útján.
A kis- és középvállalkozásoknak az üzleti terv kialakításakor már illik belefoglalniuk egy egyszerű weboldal elkészítését és üzemeltetését. Biztosan állíthatjuk, egy kezdeti weboldal költsége elenyésző az esetleges adminisztrációhoz vagy az indulási alaptőkéhez képest, azonban hatványozottan hozhatja vissza az árát.A weboldalra úgy is tekinthetsz, mintegy olyan alkalmazottra, aki az év minden percében foglalkozik a vásárlóddal, ismerteti a tevékenységeteket, ajánlatokat fogad be, esetleg közvetlenül értékesít. Mindezt egy egyszeri összegért, esetleg némi fenntartási költségért.
Miért számít minimumnak napjainkban egy weboldal?
- Itt ismertetheted a világgal, hogy milyen (egyedi) szolgáltatást vagy terméket kínálsz
- Megoszthatod, hogy milyen egyedi tudással rendelkezel , amit máshol nem kaphatnak meg. Például értékes szakmai anyagot állíthatsz össze és oszthatsz meg a weboldalon, amiről tudni fogják, hogy különösen értesz a területedhez
- Feltüntetheted a legjobb munkáidat (referenciádat)
- Közvetlenül megkereshetnek egy levélben vagy telefonon az ügyfelek vagy vásárlók, illetve ajánlatot is igényelhetnek
- Webshopot is indíthatsz, így minimalizálhatóak a hagyományos boltod költségei, egyúttal kényelmes megoldást nyújtasz a fogyasztók számára
- Figyelemmel kísérheted, hogy milyen csoportok keresik fel az oldaladat , mérheted az aktivitásukat
Ha nincs is meg a megfelelő tudásod egy saját weboldal elkészítéséhez, egyre több webfejlesztő indít mellékes keresetként kisvállalkozást, hogy vállalható áron állítson össze másoknak weboldalakat. Egy induló, letisztult, különösebb extrákat nem tartalmazó weboldal összegét – igényektől függően – 20 és 100 ezer forint között lehet kalkulálni – hangsúlyozzuk, ezek a minimális keretek. Az oldalnak valahol futnia is kell: különböző szolgáltatók kínálnak tárhelyet néhány ezer forintért egy-két évre.
Amennyiben a fiatalabb generációhoz tartozol, akiknek vannak minimális ismereteik egy weboldal elkészítéséhez, akkor érdemes keresgélni az ingyenes weboldal sablonok között, ahol a menüpontokat és a szöveget magad nevezheted el és adhatod hozzá, nem kell hozzá feltétlenül ismerned a kódokat. Az elérhető szolgáltatásokat a jövőben bemutatjuk számodra.
Szem előtt kell tartani, hogy a vállalkozás neve nem feltétlen megfelelő a weboldal címének , például egy kézműves söröket készítő céget bejegyezhet bárki “Hajdú és Társa” névvel, de elég rosszul mutat a “www.hajduestarsa.hu” cím, amiből semmi nem derül ki. Tanácsos ilyen esetben a húzóterméket vinni a weboldal címébe (www.legjobbsor.hu), valamint a tevékenységre lehet utalni (www.sorfozdecsaszar.hu). A domainnév megvásárlása szinten külön, de minimális összegű költséget jelent.
Érdemes rengeteg jó minőségű fotót összegyűjtened a vállalkozás működéséről, a szolgáltatásról és a termékről. A fentebbi sablonok csak kereteket adnak, neked kell feltöltened vagy feltöltetned tartalommal, hogy biztosan neked tetsző legyen a végeredmény.
Az elkészült oldalt érdemes csatolnod analatikai, ezek közül is talán a legismertebb, ingyenesen elérhető Google Analytics szolgáltatásához, amely segít abban, hogy pontosan tudd mérni a weboldalra látogatók számát, hogy mennyi időt töltöttek az oldalon, mikor fordultak vissza és álltak el a vásárlástól, vagy fordítva. Bár jellemzően egy vállalkozás ismeri az ügyfélkörét, itt további lehetőségek vannak arra, hogy részleteiben megismerd őket. Az analitikai szolgáltatásokkal a későbbiek során részletesen foglalkozunk, nézz vissza hozzánk gyakran, vagy iratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le az újdonságokról!
Rendkívül hasznos, ha a közösségi oldalakon (ezek közül hazánkban is a legnagyobb elérésű a Facebook) is létrehozod a vállalkozásod oldalát. Mivel ezeken a felületeken a fogyasztók az egyszerűbb és rövidebb információkat keresik, és azok alapján hoznak döntéseket, így ezeket a weboldalad reklámfelületének is tekintheted. Például, ha egy szakmai anyagot állítottál össze arról, hogy miért éri meg valakinek a te technológiáddal háztetőt építeni, akkor azt mindenképp a weboldaladon publikáld, majd annak a webcímét oszd meg a vállalkozás közösségi oldalán. Ha szimpatikus a fogyasztó számára a tartalom, egy kattintást követően a weboldaladra átkerülve már csak egy lépésre lesz az ajánlatkéréstől.