Szeretnél relevánsabb látogatókat a Google-ből? Itt a megoldás – Rozi D terve.
Minden vállalkozás életében, még induláskor is rendelkezésre áll rengeteg szöveg, gondolat. Emellett valamennyi büdzsé és ideálisan sok ismerős, akik szívesen segítenek, ha tudnak. Érdemes fellistáznunk az összes rendelkezésre álló erőforrásunkat, mert mindegyik nagy hasznunkra lehet a kampánytervezésnél. Mikor Roziék látták, hogy valami nem működik jól, pont a kapcsolati hálót vették először igénybe: ki-hogy keres, ha ruhát venne?
Roziék társadalmi vállalkozás révén az ismertség növelése mellett elsősorban értékesíteni szerettek volna, tehát olyan emberekt terelni az oldalukra, akik megveszik a tardi hímző asszonyok termékeit. Nagyon fontos, hogy megfogalmazták, és leszűkítették céljukat 1-2 termék értékesítésére. Nem akartak, az eddigiekkel ellentétben, mindent egyszerre – ismertséget, az összes termék eladását és hírlevél feliratkozókat is egy kampányból.
A meghatározott 2 termék (póló és poncsó) esetén, elkezdték vizsgálni, hogy kik vették meg azokat. Milyen korosztály, hol élnek, és főleg, mi foghatta meg őket? Ügyfeleket kérdeztek, hogy megtalálják a célcsoport számára megfelelő üzeneteket és nyelvezetet. Kiderült például, hogy nem azok vették a ruhákat, akiket Roziék gondoltak, hanem egy sokkal idősebb korosztály. A fiatalabbak megfogására más stratégia kellett.
A szavak erejével. Hiába minden pénz és profi rendszer, ha nem működnek az üzeneteink. Roziék nemcsak az oldalon fogalmazták újra a termék leírásokat, de azt is végignézték, hogy mik azok a szavak – kulcsszavak – amik sok helyen visszatérnek, és a megkérdezett eddigi vásárlók is használták, vagy jobban reagálatak rájuk. Tehát nemcsak a termékhez, a márkához, de egyéb asszociációkhoz is kapcsoltak kifejezéseket.
Ezeket a gyűjtött szavakat és kifejezésket átnézették kollégákkal, lelkes vásárlókkal és a Google Ads Kulcsszótervező eszközével is. Megnézték melyikekre keresnek a legtöbben, abból választottak 15-20 darabot az első körben, amit elkezdtek használni a hirdetések és hirdetés csoportok kialakításához. Ráadásul ezek köszöntek vissza a közösségi média üzeneteikben és egyéb kommunikációjukban is.
Az elindított új hirdetések sokkal több és relevánsabb látogatót, megemelkedett vásárlást hoztak Roziéknak. De a folyamat nem maradt annyiban, időről időre frissítik ezeket a kifejezések, ráadásul elkezdték összerakni más termékekhez kapcsolódóan is. A munka kifizetődő, mert az elköltött hirdetési pénz tízszerese jön vissza bevételben.
Mérni és kiértékelni. Lehet, hogy lesz olyan kulcsszó vagy hirdetéstípus, amit le kell állítani, vagy variálni. Érdemes kizárni szavakat, amik nem hoznak megfelelő forgalmat, vagy minőségi látogatót. Ehhez folyamatosan figyelni kell a hirdetések minőségi mutatóit és a Google Analytikában a látogatók útját az oldalunkon. Ha jól mérjük a kampányainkat, és ezek alapján módosítjuk a beállításokat, akkor nem lesz kidobott hirdetési költség.
Az oldalon található D tervek tájékoztatásul szolgálnak, a bennük szereplő lépéseket és sablonokat az adott vállalkozás sajátosságaira szükséges szabni.
Biztosítják a megfelelő működést és látogatóink azonosítása nélkül gyűjtenek információt a weboldal használatáról.
Részletesebb, elemzési célú információt nyújtanak, így segítenek weboldalunk ügyfélfókuszú továbbfejlesztésében.
Felhasználói szintű viselkedési adatok összegyűjtésével segítenek, hogy látogatóink számára releváns tartalmakat és ajánlatokat kínáljunk.