Válaszd ki, hogy milyen területen szeretnél fejlődni!

Bubbaland sztori: Hogyan nyerte el pár évvel indulásuk után Judit és férje az „Év webshopja” címet?

Szinte nulla korábbi tapasztalatokkal indította el vállalkozását Lipovszky Judit és férje, akik az e-kereskedelemben a kezdetekkor még nem rendelkeztek megfelelő alapokkal. Az idők során azonban nagyon sok időt és munkát fektettek a tanulásba és cégük fejlesztésébe. Így lett sikeres webshop és vállalkozás a Bubbaland, mely nemcsak a babák és gyermekek gondozásához, fejlesztéséhez és a mindennapjaihoz szükséges prémium termékeket árusítja, hanem blogokkal is igyekszik segíteni az édesanyák életét és bővíteni ismereteiket.

2023. június 19.9 perc olvasási idő
Kkv 076 Bubbaland Hb Cikk

Lipovszky Judit és férje már egy ideje ízlelgették a webshop indításának ötletét és már korábban is voltak erre vonatkozó terveik. Egy dolog azonban egyértelműen hiányzott: a terméktípus, mely köré fel lehetett volna építeni egy vállalkozást. Később Judit megtudta, hogy babát vár, és hirtelen közelebbi kapcsolatba került a piciknek való termékekkel. Az édesanyát pedig már akkor is ámulatba ejtette a hatalmas babatermék-kínálat, mely a piacon uralkodott. „Korábban is gondolkodtunk webshop indításán, de nem volt meg a termékkör. Aztán amikor a kislányommal várandós lettem, hirtelen belecsöppentem a baba termékek világába. Ezen belül is a textíliák nyűgöztek le.” – emlékszik vissza.

Vállalkozásuk ötlete akkor indult, amikor Judit szomorúan konstatálta, hogy nincs olyan megfelelő minőség gyermektextilák terén, mely túlmutatna a hagyományos vonalon. Ekkor hozták létre a Bubbalandot, melynek segítségével az édesanyák számos prémium márka babatermékeit könnyedén, webshopjuk által elérhetik. „Segítségemre volt még a multis logisztikai háttértudás és a projektszemlélet. Az első vásárlók és sikerek organikus csatornából érkeztek és a lassan lépésről- lépésre fejlesztettük a vállalkozásunkat. Innen indultunk, azóta persze sokat bővült a termékkínálatunk.” – ismerteti Lipovszky Judit a kezdeteket.

Hogyan lett a Bubbaland az év e-kereskedője?

A Bubbaland számos sikert könyvelhet el magának, többek között, hogy 2021-ben elnyerték az első „Év webshopja” első helyezését, 2022-ben pedig ismét elhozták a dobogó legfelső helyéért járó elismerést és díjat.

Természetesen a siker nem magától jött, ugyanis a házaspár és a 2019-ben indult webshop kemény munka árán érte el azt, ahol ma tart. Juditék úgy gondolják, hogy a siker kulcsa a rendszerszemlélet. Folyamatosan párhuzamosan kell fejleszteni az egyes elemeket, mert manapság nem elegendő csak egy dologban jeleskedni és kiemelkedőnek lenni. A Bubbaland elindulása előtt a házaspár sok hasonló oldalt és webshopot tanulmányozott. Úgy gondolják, fontos az előzetes tájékozódás és a piac aktuális felmérése is. Főleg a külföldi, élenjáró megoldásokat keresték, melynek használatával javítható az ügyfélélmény. „Amit az oldalunkon látni, azt mi magunk raktuk össze; a koncepciót, a funkciókat, a tartalmat. Először megterveztük mit szeretnénk ott látni, mi kell ahhoz, hogy működjön és milyen funkciók legyenek elérhetők. Ezt követően zajlott a programozás, majd visszaellenőriztük ennek hatékonyságát, és ha úgy láttuk, hogy további fejlesztést igényel, újra indult a fenti folyamat, amíg az nem érte el a kívánt eredményt.” – meséli Judit a website előkészítését. Azt mondja, csodálatos elismerés a sok díj, amiket kaptak, de a lényeg, hogy legyen egy jól konvertáló webshop, ahol élmény vásárolni és amit nagyon szeretnek a vevők.

Mennyire nehéz feladat webáruházat üzemeltetni?

Egy webáruház fenntartása és üzemeltetése nem könnyű dolog, hiszen nagyon sokrétű feladat. Ezt még Juditék sem tudták akkor, mikor belevágtak vállalkozásukba. Azt mondják, ha valaki kicsiben kezdi ezt a fajta értékesítést, egy személyben lesz az illető maga a cég mindenese az elején. Érteni kell ugyanis a webshop motorokhoz, a marketinghez, a SEO-hoz, az ügyfélszolgálathoz, az adminisztratív feladatokhoz és a termékfejlesztéshez egyaránt. Ezen kívül tudni kell szöveget írni és videós tartalmakat legyártani, kezelni a social media- és hirdetés felületeket. Mivel az egész rendszer apró folyamatokból épül fel, mindenben jónak kell lenni, és igenis folyamatosan fejlődni kell. „Úgy fogalmaznék, hogy egyik eleme sem rakéta tudomány, viszont ezek a részek egymás nélkül nem működnek. Rendszerben kell tudni gondolkodni, és az alapvető online marketing ismeretek elengedhetetlenek . Mi rengeteg időt és munkát fektettünk a tanulásba, önmagunk és a vállalkozásunk fejlesztésébe” – mondja Judit, aki elmesélte a webshop üzemeltetés és a vállalkozás buktatóit is. Szerinte a piacon mindig a jobb marketing adja el a nem feltétlenül jobb terméket. Sosem szabad arra alapozni, hogy saját termékünk a legjobb, főleg, ha erről a tényről csak saját magunk tudunk, mert nem tudjuk eljuttatni azt szélesebb közönséghez és vásárlói réteghez. Úgy nem fog működni az egész, ha – bár van egy nagyon jó alapötletünk vagy egy értékálló, ötletes, hasznos termékünk, de fogalmunk sincs róla, hogyan adjuk el. A legrosszabb pedig az, amikor valaki nem is hajlandó fejlődni és nincs kedve beletanulni a dolgokba.

Judit a tervezés hiányát is nagy problémának látja, hiszen a marketing terv vagy akár a pénzügyi terv készítése elengedhetetlenül fontos. „Pillanatok alatt be tudnak darálni a napi feladatok, és ha nem tartod a szemed az igazán fontos dolgokon, mint a bevétel, a látogatók számának növelése, a konverzió stb. hamar nagy bajba kerülhetsz.”- int óva a Bubbaland az esetleges negatívumoktól és jövőbeli hibáktól.

A Bubbaland külön feladatának tartja a vásárlók folyamatos informálását és segítését

A Bubbaland termékeit mind Juditék válogatták össze, saját tapasztalatok alapján. A termékleírásokat saját maguk készítik, és alaposan átgondolják, hiszen fontosnak tarták, hogy lehetőség szerint minden felmerülő kérdésre választ kapjon a vásárló. Sokszor saját megéléseket, személyes élményeket is beleszőnek a termékleírásokba, mely a vásárló számára további bizalmat építhet és megerősítést nyerhet a döntéséhez. „Úgy gondolom, hogy a bizalom építés már az első találkozáskor el kell, hogy kezdődjön. A vásárló/látogató hálás, ha segítséget kap, legyen az a vásárlói életút bármely szakasza. A személyes tapasztalatomat és hitelességemet használom fel ehhez. Ismerjük a termékeket és van véleményem mindegyikről. A mi vásárlóikörünknek (édesanyák, szülők, nagyszülők) pedig rengeteg kérdése, kétsége van a termékkel kapcsolatban. Tudom, hogy első gyermekes anyukaként minden új, és könnyű elveszni a sok információ között. Így bárkinek szívesen segítek, aki felveszi velünk a kapcsolatot, chaten, emailben vagy telefonon” – mondja Judit.

Blogolás, hírlevelek és kérdőívek– fontos nyitni a célközönség felé

A Bubbaland folyamatosan blogol az édesanyáknak. Ezzel próbál segíteni nekik a babás mindennapok alkalmával. A témákat ők választják ki és a blogokat is ők készítik el. A témákat gyakran a vásárlók visszajelzése befolyásolja, de nagy segítség nekik a SEO és a Google is, mely jól megmutatja, mi foglalkoztatja éppen a közönségüket. A blogírás kiváló lehetőség arra, hogy segítséget nyújtsanak a potenciális vevőiknek, azaz az édesanyáknak. Ezáltal egy újabb csatorna nyílik meg, mellyel kapcsolatba lehet velük lépni, támogatni és hasznos információkkal ellátni őket, ezáltal pedig felépíteni a személyes márkát.

„Ma már Magyarországon is rengeteg webshop van, és csak úgy tudsz kitűnni a tömegből, ha többet adsz, mint a versenytársak. A blogok által továbbíthatod a missziód, az üzeneted, bizalmat építesz, amely végül elkötelezett vásárlókat fog hozni neked.” – mondja el Lipovszky Judit, miért hasznos a folyamatos blogolás.

A Bubbaland ezen kívül hírlevelekkel is ellátja követőit, melyekben igyekeznek némileg személyesebb hangnemet és megszólítást belecsempészni. Úgy vélik, a személyesség alapja, hogy mennyire ismerik a látogatókat és feliratkozókat, a vásárlói perszónák kialakítása pedig alapvető fontosságú. Minél több információt tud ugyanis egy vállalkozás a célközönségéről, annál személyesebb kapcsolat alakítható ki velük. A hasznos információk által pedig megtudhatja egy vállalkozás, kinek a részére vásárolnak a vevők, vagy a Bubbaland esetében például, hogy hány éves a gyerekük, akiknek vásárolni kívánnak.

Juditék különféle szegmenseket képeznek a feliratkozókból a rendelkezésükre álló információik alapján, így célzott hírleveleket tudnak küldeni nekik. Ennek hatékonysága jóval nagyobb, mint az általános sales emaileknek. „A hírlevélküldő rendszerek remek automatizmusokat tudnak, azon túl, hogy a nevén szólítod a látogatódat. Több témában vannak Facebook-on futó hirdetéseink, amelyek ingyenes anyagok, E-book-ok formájában kínálnak tartalmat különféle közönségnek.” – mondja Judit. Úgy érzi, a hírlevél készítés, mindamellett, hogy egy komoly szövegírási feladat, nem csupán eladási célzatú. Lényeges ugyanis, hogy mindenki megtalálja a megfelelő hangnemet potenciális vásárlóival. Azt tanácsolja, hogy úgy kell szövegeket írni, hogy a célszegmens megoldást is találjon vele a problémájára – a Bubbaland esetében az édesanyák problémáira.

Fontos tudni, a termék szempontjából milyen szempontok alapján dönt a vásárló

Mondható, hogy a Bubbaland egyik sikerének titka az, hogy minden eszközt bevet annak érdekében, hogy a legmegfelelőbb és legmagasabb minőségű babatermékeket tudja vásárlói számára nyújtani. Juditék szerint a szakmai tartalmak automatizálása nagyon hasznos eszköz egy vállalkozás életében. Úgy véli, az automatizálás azon is múlik, milyenek a vásárlók, mi jellemzi őket és mit kell tudni róluk. „Ez véleményem szerint attól is függ, hogy ki a célközönséged.” – mondja.

Igyekeznek mindig olyan termékleírásokat adni és írni, melyek mindig egy adott problémára nyújtanak megoldást. Egy jól szűrő rendszer kiépítésével és alkalmazásával pedig a vevő sokkal egyszerűbben és gyorsabban megtalálja a számára kedves termékeket. Ezen kívül hasznos, ha egy webshop felületre összehasonlítási lehetőséget is beépítünk, ugyanis ezáltal a vásárlók könnyebben meg tudják hozni döntésüket a vásárlást illetően.

Judit szerint fontos a folyamatos tájékozódás a vásárlóktól és a visszajelzések is. Nem mindegy, milyen formában és hogyan „kérdezzük ki” célszegmensüket, ahogyan az sem, milyen rendszerességgel tesszük ezt meg. „A kérdőíves válaszok számunkra mindig nagyon érdekes és új szempontokat hoztak. Fontos, hogy ne menj a vásárlóid agyára azzal, hogy hetente megkérdezed őket ilyen-olyan dolgokról, de félévente egyszer, vagy ha van valami aktualitás a webshopoddal kapcsolatban, pl. szeretnéd bővíteni a palettád stb, akkor érdemes megkérdezni őket. Egy egyszerű Google kérdőívvel szuper kérdéseket tehetsz össze, és összesítve látod a végén a válaszokat grafikonokkal.” – tanácsolja.

A Bubbaland tippjei egy újonnan induló webshopnak:

  1. Az üzleti tervre nagy hangsúlyt kell helyezni. Ha úgy érzed, egyedül nem megy, akkor kérd egy profi segítségét, és ne sajnáld rá az elején azt a pár százezer forintot, mert milliós veszteségektől menthet meg a későbbiekben. Ha hibás az üzleti terved és nem megfelelő árréssel dolgozol, azt később egy ügyes marketinges sem tudja kompenzálni.
  2. Használj automatizmusokat és szoftvereket, amik felgyorsítják a folyamatokat, és a használatukkal akár munkatársakat is „megspórolhatsz”.
  3. Ismerd fel, hogy melyek azok a területek, amikben nem vagy jó, és úgy érzed, ha meg is tanulnád, akkor sem menne neked könnyen. Ezeket bátran szervezd ki olyanoknak, akiknek ez a szakterülete, és nap, mint nap ezzel foglalkoznak.
  4. Folyamatosan ellenőrizd magad. Önmagad és cselekedeteid visszatérő szakmai átvizsgálása ugyanis létfontosságú.

szerző:Müller-Hegedűs Henriett