Hello Biznisz | „A saját közönségünktől tanulunk leginkább” – Németh Nóra a tudásmegosztásról és vállalkozói fejlődésről

„A saját közönségünktől tanulunk leginkább” – Németh Nóra a tudásmegosztásról és vállalkozói fejlődésről

Névtelen Terv 2024 08 07t134559.741

Arra épített terméket és vállalkozást, hogy tudást ad át másoknak, de ettől még nem érzi úgy, hogy ő már kész lenne és ne lenne hova fejlődnie. Sőt, Németh Nóra, a PregHello és BabyHello applikációk alapítója úgy gondolja, hogy csak folyamatos tanulással nyújthatja a legjobbat saját célközönségének. Arról beszélgettünk vele, hogyan épül fel egy digitális tudásmegosztásra alapozó vállalkozás, hogyan tanul a saját közönségétől, és hogyan fejleszti magát folyamatosan vállalkozóként.

Amikor Németh Nóra hét évvel ezelőtt gyermekét várta, akkor azt tapasztalta, hogy nehezen talál olyan platformot, ami a babavárás alatt mindenféle információval kiszolgálná, a magzat növekedésétől kezdve a kismamaként igénybe vehető pénzügyi támogatásokig, ráadásul magyar nyelven. Fejébe vette, hogy majd ő létrehoz egy megfelelő babaváró appot, hogy a leendő anyukák a jövőben már könnyebben boldoguljanak. Több éves előkészítő munka után 2020-ban megszületett a PregHello, amely szinte azonnal a gyermeket várók kedvence lett – frissiben mi is bemutattuk Nóri sikersztoriját.

Pedig Nóri nem vállalkozóként kezdte pályáját, multinacionális cégeknél dolgozott, több évet külföldön is, mégis lelkesen váltott a vállalkozói létre, idővel egy valódi startupot alapítva maga köré. „Mindig is éreztem magamban, hogy szeretnék vállalkozó lenni, valami saját dolgot létrehozni, de azt ugye nem tudja az ember biztosan előre, hogy egyáltalán megvalósul-e ez az elképzelése, és mikor. Aztán az applikációval kapcsolatban lett egy vízióm, hogy mit szeretnék létrehozni és apró lépésekben haladtam előre az úton. Már most büszke vagyok arra, amit elértünk, pedig még az utunk elején járunk” – mondja az anyukából lett vállalkozó, akinek missziójává vált a tudásátadás.

Mi jelentheti a legfőbb tuningot egy tudásátadásra építő applikáció számára?

Az egész applikáció arra a gondolatra épül, hogy egy jól körülhatárolható célcsoport, a várandósok információigényét kielégítse, olyan tudást adjon át nekik, amire éppen akkor az adott helyzetben szükségük van. Hogy ezt a célt elérjék, és a felhasználók is elégedettek legyenek azzal, amit kapnak, nem volt elég egyszer gondosan összeválogatni a tartalmat. „Kulcsfontosságú egy ilyen appnál, hogy a benne lévő információk naprakészek legyenek. Azt gondolnánk, hogy a gyermekvárás témakörében nincsenek újdonságok, a biológia ugyanúgy működik. De mindig akadhat egy érthetőbb megközelítés, például egy szemléltető ábra, amit érdemes felhasználnunk. Nem beszélve az olyan tudnivalókról, amelyek viszont valóban évente változhatnak, mint a különböző családtámogatási intézkedések, az elérhető hitelek és kölcsönök feltételei, vagy a gyermektámogatási összegek. Ezeket mi megbízható forrásokra támaszkodva folyamatosan figyeljük, hogy a kismamák naprakész információkat kaphassanak tőlünk” – szemlélteti Nóri egy példával, mi mindenre kell gondolniuk az app működtetésével kapcsolatban.

Hitelességüket erősíti, hogy különböző szakértőkkel, nőgyógyász orvossal, diabetológussal pszichológussal, védőnővel alakítottak ki szakmai együttműködést – ahogy Nóri mondja, ebből a közös munkából ők is sokat tanulnak. Ami leginkább tanulságként szolgál számukra, és egyben tuningként hat a vállalkozásra, az a felhasználóktól érkező visszajelzés: „Csak ezekre építünk, amikor fejlesztjük az appot. Máshogy nincs is értelme csinálni. Szerencsére olyan a közönségünk, hogy nagyon nagy arányban szöveges véleményt is írnak, amikor értékelik az applikációt, de nagy számban küldik el javaslataikat e-mailben is. Ha benézünk az App Store-ba vagy a Google Play-be, látható, hogy milyen sokan írják le néhány mondatban a véleményüket, és nem egyszer tanácsokat, kéréseket is megfogalmaznak, hogy mi lenne még jó. Ezek a leghasznosabb visszajelzések számunkra, ezekből tanulunk mi magunk, hogy mi lenne a legmegfelelőbb irány a fejlesztésben.”

Preghello 02
Mi jelenti a legfőbb visszaigazolást?

Az appot lelkesen használó kismamák kívánsága volt az is, hogy legyen folytatás, és a gyermek megszületésétől a kezdeti időszakra is kaphassanak támogatást a platformon. Nóri saját élménye is az volt, hogy jól jött volna neki, ha egy helyen választ kaphat arra a rengeteg kérdésre, ami kezdő anyukaként megfogalmazódott benne. Egyenes út vezetett tehát ahhoz, hogy a szülőket a gyermek kétéves koráig információkkal ellátó BabyHello applikáció is piacra kerüljön – idén tavasz óta érhető el a nagyközönség számára.

Hogy digitális úton tudást átadni menő, azt mi sem bizonyítja jobban, minthogy a PregHello jelenleg több mint 260 000 letöltésnél tart, és a tavalyi év januárjában elnyerte „Az év applikációja” díjat. A közösségi csatornákon is népes követőtáboruk alakult ki, az Instagramon 18.400-an követik őket, és pont ugyanennyien a TikTokon is. Nóri pedig a Visa „She’s next” pályázatán bejutott a legjobbak közé, és a vállalkozásfejlesztésre elnyert összeg mellett szakmai mentorálást is kapott egy éven át. Mégsem a díjakat emelné ki, ha meg kell fogalmaznia, miben mérhető vállalkozása sikeressége: „Magyarországon tavaly 85 ezer kisbaba született, 73 ezer kismama pedig a PregHellót választotta várandósságának követéséhez. Erre vagyok a legbüszkébb. Na és persze arra, hogy a statisztikák azt bizonyítják, nemcsak benéznek és kilépnek a felhasználók, hanem hosszasan böngésznek: az applikációban átlagosan eltöltött idő nálunk 21 perc 39 másodperc.”

Hogyan és miből tanulhat a vállalkozó?

Piacvezető várandóssági applikáció fejlesztőjeként, egy másik appal a tarsolyban akár hátra is dőlhetne Nóri, hiszen több minden igazolja, hogy jó úton jár. De pont azért, mert tudást átadni csak akkor lehet, ha magunk is folyamatosan fejlődünk, ő is keresi a lehetőségeket, amikor valami újat sajátíthat el, meglévő tudását bővítheti. Vagy épp megtalálja őt és vállalkozását a lehetőség: a Google például idén – már második alkalommal – hívta meg a PregHello csapatát Berlinbe, hogy egy zártkörű nemzetközi eseményen beavathassa őket az aktuális fejlesztési trendekbe. Egyedüli magyarországi résztvevőként tanulhatták meg, hogy milyen Google által készített AI-eszközökkel lehet hatékonyabban fejleszteni vagy épp gyorsabban elhárítani egy hibát, összeomlást.

„Nekem az is nagyon fontos tényezője a folyamatos fejlődésnek, hogy más vállalkozóktól tanulhatok. Vállalkozónak más vállalkozók között alakulhat ki a közege, onnan tud inspirálódni. Én is rátaláltam a magam vállalkozói közösségére, Bolya Imre Szintlépés közösségének aktív tagja vagyok, és igyekszem sok mindent magamba szívni a rendszeres találkozókból. Erre nekem már csak azért is szükségem van, mert szerintem az, ha én magammal rendben vagyok, ha képes vagyok másképp gondolkodni, ha rá tudok nézni másként a dolgokra, az a vállalkozásomra is visszahat, és látható változás érzékelhető rajta” – foglalja össze Nóri, miért nélkülözhetetlen számára, hogy másoktól is folyamatosan tanuljon.

Amit például Nórinak vállalkozóként még tanulnia kell, hogy kevésbé legyen türelmetlen: „A türelmetlenség valahol előnyös is, mert ha nincs bennünk egyáltalán, akkor sosem készülnek el dolgok. De lehet, hogy egy másfajta céges kultúrában nem vennék jó néven tőlem, ha a fejlesztők három felkiáltójellel a tárgyban kapnának tőlem e-mailt rögtön azután, hogy az Instagram üzenetben olvastam egy felhasználói észrevételt, hogy valami nem működik. Ha valamilyen hiba lép fel, én azonnal orvosolni akarom, pedig nem mindig lehet mindent rögtön megoldani” – vallja be Nóri.

Milyen kihívásokat és új célokat hozhat a jövő?

Hogy nőként, sőt, anyaként kezdett vállalkozásba, azt nem éli meg kihívásként: „Ha nem vállalkoznék, az is kihívás lenne, hogyan oldom meg, hogy beérjek 9-re a munkahelyemre és 5 előtt eljöjjek, hogy odaérjek a gyerekért az oviba, suliba. Nyilván anyaként a munka frontján helytállni nehezített pályát jelent. De az is, ha az embernek a beteg szüleiről kell gondoskodnia, vagy akár az, ha van egy kutyája. Ha van egy plusz szereplő az ember életében, az felelősséggel, alkalmazkodással jár.”  

És hogy merre visz az út tovább? Nórinak vannak határozott tervei, de tisztában van vele, hogy csak lépésről lépésre haladva valósíthatja meg őket. Adja magát a lehetőség, hogy a PregHello és a BabyHello után egy, a gyermeknevelés 2 éves kor utáni szakaszára fókuszáló appot is készítsenek – sőt, már elkészíteniük sem kell. Találtak egy már létezőt, amit értékesítettek a kitalálói, ők pedig megvették. Csak most épp kapacitás nincs rá, hogy ennek a bevezetésébe is belevágjanak. Ahogy új podcastepizód sem lesz egy darabig, de a már rögzített 20 rész elérhető az appon belül és nyilvánosan is. 

Ezekkel az óvatos lépésekkel haladva is sikerült minden évben duplázni a bevételüket, és a cél az, hogy a vállalkozás stabilan növekedési pályán maradjon. Ha az idei év is a tervek szerint alakul, akkor egy-két éven belül megpróbálkoznának az offline közösségépítéssel is, például események szervezésével. Addig azonban kitartóan tanulnak tovább felhasználóiktól, mentoraiktól, más vállalkozóktól, hogy továbbra is a tudásmegosztásra fókuszálva elégíthessék ki közönségük igényeit.

Németh Nóra, a PregHello és BabyHello applikációk alapítójának 3 legfontosabb tanácsa vállalkozóknak:
1.      Találjuk meg a tuningot! – kis lépésekkel a nagy eredmények felé

Kell, hogy legyen egy víziónk, egy nagyobb, távlati célunk, de nem akarhatunk mindent egyszerre. Fókuszáljunk az apró lépésekre, találjuk meg, hogy milyen plusz változtatás visz minket közelebb a célhoz.

2.      Ne sajnáljuk az időt a költségoptimalizálásra!

Érdemes utánajárni, hogy milyen lehetőségeink vannak, konzultálni könyvelővel, vagy jogásszal, felkutatni a szóba jöhető pályázatokat.

3.      Még ha folyamatosan ott is van a fejünkben a vállalkozásunk, tanuljunk meg kikapcsolni!

Tudatosan időt kell szánni arra, hogy kicsit kiszakadjunk a mindennapokból, akár úgy, hogy elvonulunk, nem nézünk e-maileket, akár a laptopot is otthon hagyjuk. Az ilyen szünetekben töltekezhetünk újra és lesz elég energiánk az újabb kihívásokhoz.

Szerző:
Ganzler Orsolya – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 2

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.