Szeretünk online vásárolni

Olvasási idő 3 perc

A hazai e-kiskereskedelmi forgalom átlépte a 400 milliárd forintos határt, a hazai boltok egyharmadához pedig már külföldről is érkeztek be megrendelések – derül ki az eNET 2017-es e-kereskedelmi kutatásaiból.

A legfrissebb, az idei karácsonyi forgalmat is tartalmazó adatok ugyan még nem állnak rendelkezésre, de a korábbi adatsorokból töretlen fejlődés rajzolódik ki a hazai e-kereskedelmi piacon. 2010-ben 1,5 millió fő összesen 137 milliárd forintot hagyott ott az online boltokban, az átlagos kosárérték pedig 6100 forintot tett ki. 2016-ra ezek a számok alaposan megugrottak felfelé. A vásárlók száma 4,6 millió főt tesz ki, az átlagos kosárérték 13 ezer forint, az összforgalom pedig elérte a 427 milliárd forintot.

Az is nyilvánvaló viszont, hogy az online kereskedelmet leginkább ajándékok vásárlására használják Magyarországon. 2016-ban a novemberi és decemberi forgalom a teljes éves forgalom közel egyharmadát (31 százalékát) tette ki. Idén 3,3 millió fő tervezte, hogy a nagy Black Friday akciók idején vásárolni fog (akár online, akár offline), átlagosan 36 ezer forint értékben. Ha a Black Friday napján mindenki elköltötte volna azt az összeget, amit vásárlásra szánt, csak azon az egy napon 120 milliárd forint forgalmat könyveltek volna el a kiskereskedők.A fizetés során előretört a bankkártya használata. Bár a webáruházaknak csak egyharmada kínálja a lehetőséget, a vásárlók 46 százaléka fizet bankkártyával vásárlása után az interneten. Viszonylag magas azok aránya is (28, illetve 29 százalék), akik a személyes átvétel során, a boltban vagy az utánvétnél fizetnek kártyával.

A webáruházak körében a legelterjedtebb szállítási mód a futárszolgálatok igénybe vétele – ezt az online kereskedők 90 százaléka kínálja. Ugyancsak népszerű eljárás a személyes átvétel, akár a boltban, akár partnerpontokon, akár a telephelyen. Bár az utóbbi időben jócskán szaporodott a számuk, a csomagautomatás személyes átvétel lehetőségét csak a webáruházak 15 százaléka kínálja.

Az Extreme Digital összeállításából az is kiderült, hogy mit vásároltak idén a legszívesebben a magyarok. Az egyik legnagyobb hazai webáruház vevői körében idén is a televízió és a mobiltelefon volt a legkelendőbb. Az is látszik, hogy a vevők a középkategóriára utaznak. A tévék között egy UHD felbontású, 43 hüvelykes okostévé volt a legnépszerűbb (150 ezer forint), az okostelefonoknál pedig egy 90 ezer forintos Android készülék, 5,2 hüvelykes képernyővel, 16 megapixeles kamerákkal. Az egyéb termékek közül különösen jól mentek a hoverboardok, de kelendőek voltak a konyhai kisgépek is. A vevők egyharmada nem bízott a kiszállításban, bolti átvétellel rendelte meg a terméket, de a többség (58 százalék) továbbra is házhoz szállítást kért.

A témában további izgalmas tartalmakat találsz a Jövőkép oldalon!Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!