Profit. Ezért is dolgozunk nap, mint nap. Hogyan lehet még több bevételre szert tenni? Mutatjuk, hogy mire érdemes figyelned!
Legyél eredményesebb!
Profit. Nem szitokszó, hanem cél, amiért minden vállalkozó dolgozik. A nyereség azonban felelősséget is jelent. A vállalkozó munkát ad a dolgozóknak, megbízást a beszállítóinak és társa az ügyfeleinek. Mindennek fedezete a nyereség. Egy jól jövedelmező vállalkozás vonzóbb a piacon az ügyfelek és a leendő alkalmazottak szemében is. Sokaknak nehézséget okoz, hogy a kemény munka és a sok energia ellenére a cég nyeresége elmarad a várttól.
Ilyenkor érdemes átgondolni az üzletmenetet, adott esetben bevonva a legjobb embereinket, vagy éppen a legrégebbi ügyfeleinket.
Nézzük, hogyan működik ez a gyakorlatban!
Felismerni a jeleket!
Gondoljunk a munka és a magánélet egyensúlyára! Ha a nyereség csak úgy biztosítható, hogy a cégen belül mindenki túlterhelt, a dolgozók pedig folyamatosan arról panaszkodnak, hogy nincs szabadidejük, az annak az egyértelmű jele, hogy valahol változtatni kell. Ha a cég tevékenysége nem biztosít elegendő nyereséget, érdemes minél korábban cselekedni, mert a negatív tendenciák erősödhetnek is!
Mi jelzi azt, hogy a cégnek szüksége van hatékonyságnövelésre?
- Ha időről-időre előfordul, hogy a működési költségekre a cég pénzkészlete szűkösen elegendő
- Ha sok a munka a cégben, de úgy érzi, nem engedheti meg, hogy átmeneti jelleggel vonjon be külső segítséget
- Ha az ártárgyalások során csak minimális engedményt tud tenni, mert különben nem lenne nyereséges a munka
Mozgástér és lehetőség
Különböző jelek, melyek más-más megoldást igényelnek. De milyen úton-módon növelhető a vállalkozás eredményessége? Milyen oldalról érdemes elemezni saját üzletünket?
Árképzés, költségek, bevételek – ez a sikeres üzlet szentháromsága.
Időről időre minden területet érdemes felülvizsgálni, mert a mindennapi hajtás során nem feltétlenül tűnik fel, hogy a változó piaci körülmények miatt a vállalkozás „lábai” nincsenek egyensúlyban.
Csökkenthető költségek
Mindenki figyel a kiadásokra és legtöbb cégben van valamennyi tartalék. Érdemes időről időre átnézni a fizetendő számlákat és az azokért kapott szolgáltatásokat. Át kell gondolni: érdemes-e változtatni?
- Elérhető-e a piacon például egy előnyösebb távközlési csomag, nem vásárolunk-e túlságosan drágán valamilyen alapanyagot?
- Vannak-e olyan költségeink, amelyet a modern technika feleslegessé tett? Például sok cég a mai napig előfizetője a Magyar Közlönynek, miközben az ingyenesen elérhető a neten
Ha látunk módot a megtakarításra, már csak az a kérdés: a megspórolt pénz és a változás, amelyet esetleg a mindennapi működésben okoz, arányban vannak-e egymással.
Legyen több a bevétel
Sokszor egy egyszerű trükk vagy árazási módosítás is hozhat érezhető bevételnövekedést.
- Van olyan termék- vagy szolgáltatás, amelyet extraként értékelnek az ügyfelek, de eddig nem volt a portfólióban? Kár lenne kihagyni a lehetőséget
- Érdemes piackutatást végezni, hogy versenytársaink milyen szolgáltatást nyújtanak és mennyiért. Jó ötletet meríteni a versenytársaktól nem szégyen, hanem erény!
Új piacokra is nézhetünk! Sok modern eszközzel nyithatunk új területek felé, jelenhetünk meg olyan régiókban, ahol eddig nem volt dolgunk. Az üzleti guruk szerint már a tudatos kapcsolattartás az ügyfelekkel, a figyelmes kommunikáció is hozhat a konyhára. Cégvezetőként tudnod kell, hogy nem csak a munka elvégzésére kell figyelned, hanem a vevőidre, ügyfeleidre is!
Alakítsd jól az árakat!
A nagy cégek régóta élnek azzal a módszerrel, hogy szolgáltatásaik árát rendre az igényekhez alakítják, persze úgy, hogy az árképzés végső soron vonzóbb legyen a piacon és növelje a bevételeket is. Az árhoz hozzányúlni ugyanakkor csak nagy körültekintéssel szabad: ha csökkentjük, az a profitot csökkentheti, ha növeljük, az elriaszthatja a vásárlókat.
- Érdemes tételesen sorba venni, hogy az árba minden megjelenő költségelemet bekalkuláltunk-e, illetve az áraink követik-e az alapanyagok drágulását?
- Érdemes időről időre felülvizsgálni, hogy nyújtunk-e olyan dolgot az ügyfeleknek, amelyek nem túl vonzóak már a piacon, de magas költségekkel járnak. Ha a válasz igen, az ilyen elemeket be kell árazni, vagy éppenséggel ki is lehet vezetni
Ha már sikerült faragni a költségeken vagy emelni a bevételeken, fontos kérdés az is, mire fordítjuk a felszabaduló pénzt?
- A fejlesztés lehetséges út, ha annak van kézzel fogható eredménye: több szolgáltatást tudunk kínálni, növelhetjük a mennyiséget, vagy épp tehermentesíteni tudjuk a munkatársakat
- Reklámra költeni is kézenfekvő lehetőség, de akkor érdemes hirdetésbe fektetni, ha tudjuk, hogy új ügyfeleket tudunk így szerezni. Kedvezmények, akciók formájában az ügyfeleknek is továbbadhatjuk a megtakarított összeg egy részét. Így tovább tudjuk bővíteni a céget
- De ne feledjük azt sem, honnan indultunk. A profit nem a kapzsiság szinonimája, hanem a fenntartható vállalkozások alapfeltétele. Még a kisebb üzemméret is jobb magasabb profittal, mint a nagyméretű vállalkozás egyre olvadó nyereséggel!
Megismernél még pár hasznos profitnövelő tippet? Olvasd el kapcsolód cikkünket itt!Mondd el véleményedet a cikkről
Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!
Átlag értékelés 0 / 5. Összes értékelés: 0
Legyél te az első, aki értékeli a cikket!