Így növeld egyszerűen a bevételeidet

Olvasási idő 4 perc

Profit. Ezért is dolgozunk nap, mint nap. Hogyan lehet még több bevételre szert tenni? Mutatjuk, hogy mire érdemes figyelned!

Legyél eredményesebb!

Profit. Nem szitokszó, hanem cél, amiért minden vállalkozó dolgozik. A nyereség azonban felelősséget is jelent. A vállalkozó munkát ad a dolgozóknak, megbízást a beszállítóinak és társa az ügyfeleinek. Mindennek fedezete a nyereség. Egy jól jövedelmező vállalkozás vonzóbb a piacon az ügyfelek és a leendő alkalmazottak szemében is. Sokaknak nehézséget okoz, hogy a kemény munka és a sok energia ellenére a cég nyeresége elmarad a várttól.

Ilyenkor érdemes átgondolni az üzletmenetet, adott esetben bevonva a legjobb embereinket, vagy éppen a legrégebbi ügyfeleinket.

Nézzük, hogyan működik ez a gyakorlatban!

Felismerni a jeleket!

Gondoljunk a munka és a magánélet egyensúlyára! Ha a nyereség csak úgy biztosítható, hogy a cégen belül mindenki túlterhelt, a dolgozók pedig folyamatosan arról panaszkodnak, hogy nincs szabadidejük, az annak az egyértelmű jele, hogy valahol változtatni kell. Ha a cég tevékenysége nem biztosít elegendő nyereséget, érdemes minél korábban cselekedni, mert a negatív tendenciák erősödhetnek is!

Mi jelzi azt, hogy a cégnek szüksége van hatékonyságnövelésre?
  • Ha időről-időre előfordul, hogy a működési költségekre a cég pénzkészlete szűkösen elegendő
  • Ha sok a munka a cégben, de úgy érzi, nem engedheti meg, hogy átmeneti jelleggel vonjon be külső segítséget
  • Ha az ártárgyalások során csak minimális engedményt tud tenni, mert különben nem lenne nyereséges a munka
Mozgástér és lehetőség

Különböző jelek, melyek más-más megoldást igényelnek. De milyen úton-módon növelhető a vállalkozás eredményessége? Milyen oldalról érdemes elemezni saját üzletünket?

Árképzés, költségek, bevételek – ez a sikeres üzlet szentháromsága.

Időről időre minden területet érdemes felülvizsgálni, mert a mindennapi hajtás során nem feltétlenül tűnik fel, hogy a változó piaci körülmények miatt a vállalkozás „lábai” nincsenek egyensúlyban.

Csökkenthető költségek

Mindenki figyel a kiadásokra és legtöbb cégben van valamennyi tartalék. Érdemes időről időre átnézni a fizetendő számlákat és az azokért kapott szolgáltatásokat. Át kell gondolni: érdemes-e változtatni?

  • Elérhető-e a piacon például egy előnyösebb távközlési csomag, nem vásárolunk-e túlságosan drágán valamilyen alapanyagot?
  • Vannak-e olyan költségeink, amelyet a modern technika feleslegessé tett? Például sok cég a mai napig előfizetője a Magyar Közlönynek, miközben az ingyenesen elérhető a neten

Ha látunk módot a megtakarításra, már csak az a kérdés: a megspórolt pénz és a változás, amelyet esetleg a mindennapi működésben okoz, arányban vannak-e egymással.

Legyen több a bevétel

Sokszor egy egyszerű trükk vagy árazási módosítás is hozhat érezhető bevételnövekedést.

  • Van olyan termék- vagy szolgáltatás, amelyet extraként értékelnek az ügyfelek, de eddig nem volt a portfólióban? Kár lenne kihagyni a lehetőséget
  • Érdemes piackutatást végezni, hogy versenytársaink milyen szolgáltatást nyújtanak és mennyiért. Jó ötletet meríteni a versenytársaktól nem szégyen, hanem erény!

Új piacokra is nézhetünk! Sok modern eszközzel nyithatunk új területek felé, jelenhetünk meg olyan régiókban, ahol eddig nem volt dolgunk. Az üzleti guruk szerint már a tudatos kapcsolattartás az ügyfelekkel, a figyelmes kommunikáció is hozhat a konyhára. Cégvezetőként tudnod kell, hogy nem csak a munka elvégzésére kell figyelned, hanem a vevőidre, ügyfeleidre is!

Alakítsd jól az árakat!

A nagy cégek régóta élnek azzal a módszerrel, hogy szolgáltatásaik árát rendre az igényekhez alakítják, persze úgy, hogy az árképzés végső soron vonzóbb legyen a piacon és növelje a bevételeket is. Az árhoz hozzányúlni ugyanakkor csak nagy körültekintéssel szabad: ha csökkentjük, az a profitot csökkentheti, ha növeljük, az elriaszthatja a vásárlókat.

  • Érdemes tételesen sorba venni, hogy az árba minden megjelenő költségelemet bekalkuláltunk-e, illetve az áraink követik-e az alapanyagok drágulását?
  • Érdemes időről időre felülvizsgálni, hogy nyújtunk-e olyan dolgot az ügyfeleknek, amelyek nem túl vonzóak már a piacon, de magas költségekkel járnak. Ha a válasz igen, az ilyen elemeket be kell árazni, vagy éppenséggel ki is lehet vezetni

Ha már sikerült faragni a költségeken vagy emelni a bevételeken, fontos kérdés az is, mire fordítjuk a felszabaduló pénzt?

  • A fejlesztés lehetséges út, ha annak van kézzel fogható eredménye: több szolgáltatást tudunk kínálni, növelhetjük a mennyiséget, vagy épp tehermentesíteni tudjuk a munkatársakat
  • Reklámra költeni is kézenfekvő lehetőség, de akkor érdemes hirdetésbe fektetni, ha tudjuk, hogy új ügyfeleket tudunk így szerezni. Kedvezmények, akciók formájában az ügyfeleknek is továbbadhatjuk a megtakarított összeg egy részét. Így tovább tudjuk bővíteni a céget
  • De ne feledjük azt sem, honnan indultunk. A profit nem a kapzsiság szinonimája, hanem a fenntartható vállalkozások alapfeltétele. Még a kisebb üzemméret is jobb magasabb profittal, mint a nagyméretű vállalkozás egyre olvadó nyereséggel!

Megismernél még pár hasznos profitnövelő tippet? Olvasd el kapcsolód cikkünket itt!Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 0 / 5. Összes értékelés: 0

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.