Így add meg a vásárlódnak amire vágyik

Olvasási idő 3 perc

A sikeres vállalkozáshoz olyan termékeket kell kínálnod, amire van is kereslet, vagyis amért fizetni is hajlandóak az emberek. Nézzük meg, hogyan lehet rájönni, mi is az a plusz, ami ahhoz kell, hogy megőrüljenek termékeidért, szolgáltatásaidért?

Mi az, ami valóban fontos?

Hajlamosak vagyunk azt gondolni, másoknak is pont az a fontos, ami nekünk. Ám attól, hogy szereted a különleges és egyedi csokoládékat, még nem biztos, hogy mindenki így van ezzel. Megpróbálhatunk a vevők fejével gondolkodni, csakhogy könnyen előfordulhat: amiről azt hisszük, nekik fontos, az valójában nem is az. Pedig abból lesz elégedett vevő, aki azt, és úgy kapja, amit és ahogyan neki kellett. Mit tegyél?

  • Kérj folyamatosan visszajelzéseket! Mérd a vevők elégedettségét, és kérdezz rá arra, min javíthatsz?
  • Járj nyitott szemmel és füllel! Próbáld meg minél jobban megismerni az ügyfeleidet, a szokásaikat és az elképzeléseiket. A megszerzett tapasztalatokat pedig építsd be a mindennapi üzletvitelbe!

Adj olyat, amire nem is gondolt volna

A vásárlóknak sokszor határozott elképzelésük van arról, mit szeretnének venni, ám számtalan esetben fordul elő, hogy nem ismerik azokat a hasznos kiegészítőket, amelyekkel megkönnyíthetik a saját életüket. Találd ki, mivel lenne még elégedettebb az ügyfeled!

Merj középre menni!

Az egyik városi kerékpárokat áruló üzlet nemrég rájött arra: a bringákhoz gyerekülést vásárlóknak érdemes lehet középsztenderdet kínálni – oldalsó letámasztás mellett egyáltalán nem könnyű ugyanis betenni a kicsit. Így nem csak olyan terméket kínálnak, amellyel az ügyfeleket le tudják nyűgözni, hanem olyat is, ami egyértelműen megkülönbözteti a őket a versenytársaiktól.

Ne köss kompromisszumokat!

A vevők elégedettségének záloga a megfelelő minőség, színvonal folyamatos biztosítása. Ki menne ahhoz a zöldségeshez vásárolni, akinél az egyik napon a legzamatosabb zöldséget és gyümölcsöt lehet kifogni, a másikon pedig fogyasztásra alkalmatlant?

Biztosítsd a minőséget!

Minden vállalkozásnál fel kell állítani a megfelelő standardokat, amelyekből nem szabad engedni. A vásárló így biztos lehet benne, hogy mit fog kapni és a kiszámíthatóság miatt szívesebben is fog visszatérni.

Ne ötletelj – újíts!

Az ad hoc ötletek, legyenek bármennyire is zseniálisak, a kiszámíthatóságot, a megbízhatóságot veszélyeztetik. Nem szerencsés engedni a csábításnak: az újítások mindig legyenek előkészítettek, és átgondoltak! Vizsgáld felül időről időre a vállalkozás működését, ösztönözd a kreatív ötleteket és megoldásokat, de csak olyan jól átgondolt változásokat vezess be, amelyek hosszú távon is fenntarthatók.

Mondd el, mit várhatnak tőled

A vevők számára fontos a kiszámíthatóság: mond el, hogy mit várhatnak tőled. Állíts össze listát azokról a dolgokról, amiket fontosnak tartasz a cégeddel kapcsolatban. Írd le, mi az, amit szerinted gondolnia kell másoknak a cégről! Törekedj arra, hogy ezt filozófiát közvetítsék a munkatársak, a hirdetések és a marketing anyagok is. Így a vevőid is tisztában lesznek vele mit várhatnak tőled, és a munkatársak számára is egyértelmű lesz, mi az elvárás velük szemben. Ez alapján a teljesítményüket is lemérheted.

Legyél nyitott és együttműködő

Előfordulhat, hogy a vevőd, ügyfeled olyan igénnyel áll elő, ami nem teljesíthető. Állj ilyenkor értő és nyitott módon a kérdéshez! Az legyen a célod, hogy megoldást tudj kínálni. Tisztázd, mik az elképzelései, mit szeretne elérni, hiszen könnyen előfordulhat, hogy az ő eredeti elgondolásánál még jobb megoldásod van. Amikor átbeszélitek a lehetőségeket, kedvesen, de határozottan mondd el neki mit miért javasolsz, hogy átlássa és értse a folyamatot.  Mindig tartsd szem előtt, hogy nincsenek hülye kérdések, nem várhatod el a vevődtől, hogy ugyanolyan mélységben ismerje a folyamatokat, termékeket, ahogy te. Ugyanígy nincsenek hülye ötletek sem. És ami a legfontosabb, hogy mindkettőtöknek egy célja van: hogy ő elégedetten távozzon.

A következő néhány perces feladat kitöltésével megtudhatod, hogyan lehet elkötelezetté tenni a vásárlókat a termékeid, szolgáltatásaid iránt, vagyis miként működne a márkaépítés a gyakorlatban, nálatok.Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!