Dolgozva tanulni

Olvasási idő 4 perc

Szakmai ismereteket, soft skilleket, vállalat-specifikus tudást egyaránt elsajátítanak a T-Systems Akadémia diákjai. Az első évfolyam tíz diákja lassan befejezi a képzés első szakaszát.

Szakmai ismereteket, soft skilleket, vállalat-specifikus tudást egyaránt elsajátítanak a T-Systems Akadémia diákjai. Az első évfolyam tíz diákja lassan befejezi a képzés első szakaszát.

Szeptember elején indult el a T-Systems Akadémia. A rendhagyó képzésben résztvevő hallgatók nem csupán a cég dolgozói lettek a tanulás időtartamára, de még fizetést és egyéb juttatásokat is kapnak cserébe azért, hogy tanuljanak – és a tanultakat később a vállalat hasznára fordítsák. (Az Akadémia koncepciójáról és megszületéséről ebben a cikkben olvashat.) A képzést a T-Systems IT infrastruktúra megoldások ágazata szervezi, és a tananyag is ennek megfelelően épül fel.Az Akadémia oktatási tematikája az IT infrastruktúra minden területét lefedi, ennek megfelelően az oktatásuk először egy teljes körű, nagyvállalati infrastruktúra áttekintéssel kezdődött, majd az új belépők esetén kötelező oktatási anyagok feldolgozásával folytatódott.

Az áttekintő és újbelépő oktatásokat követően a szakmai oktatás első szakasza november közepéig, az elméleti ismeretek átadásáról szólt. Az ágazatkülönböző kompetenciaközpontjai (adatközpont, hálózatok, számítógépes rendszerek, felügyeleti megoldások, IT-biztonság, intelligens épületek, konvergens kommunikáció, projekt- és szolgáltatásmenedzsment, service desk és ügyfélszolgálat, közvetlen IT támogatás) a saját maguk által összeállított tematika és tananyag alapján 2-5 nap alatt megismertették a hallgatókkal saját területük alapjait. „Kimondott cél volt, hogy mindenki megismerkedjen az ágazatunk egészének működésével, és széles körű alaptudást szerezzen”, magyarázza ennek szükségességét Batta Norbert, az IT infrastruktúra megoldásokágazat  kompetenciaközpont-vezetője, az Akadémia ötletgazdája.Már ebben az első körben is többről volt szó, mint egyszerű tantermi oktatásról. A tanulás érdemi része hétfő déltől péntek délig tartott. Hétfő délelőtt úgynevezett hétindítót tartottak: megbeszélték, mi lesz a héten, bemutatkoztak az egyes társterületek, karrierpercek keretén belül kollégák meséltek karrierjükről, munkájukról, motivációs beszélgetések zajlottak. Péntek délutánonként hétzárókat tartottak;a diákok adtak számot prezentáció formájában a héten tanultakról,visszajeleztek a tananyagról, az oktatókról. A tanteremben nem csak frontális oktatás zajlott, hanem csoportos foglalkozások is. Heti rendszerességgel angol órájuk volt,a szakmai ismereteken túl a hallgatók a vállalati munkában nélkülözhetetlen soft skilleket – együttműködési készség, prezentációs képességek – is elsajátíthattak.

A következő szakasz, az on-the-job tréning január végéig tart majd, a hallgatók párokra válnak szét, és kettesével az ágazat technológiai- és irányító kompetenciaközpontjainál eltöltenek néhány napot, ez összesen 9 szakmai csapatot jelent. Mentor felügyeletével figyelik az ott zajló munkát, ismerkednek a projektekkel, folyamatokkal, a munkatársakkal, önálló feladatokat is kapnak.. Mindeközben nem csak azon kell elgondolkodniuk, hogy melyik terület szimpatikus számukra, hanem azt is, hogy azon belül melyik szerepkör állhat hozzájuk a legközelebb: a pre-sales, a megvalósítás vagy az üzemeltetés. A képzésnek az első, öt hónapos szakaszát szóbeli és írásbeli vizsga zárja. A sikeres számonkérést megelőzően január végén az úgynevezett orientációs hetet tartanak. Az Akadémistáknak lehetőségük lesz elbeszélgetni az általuk preferált területek vezetőivel, majd megjelölni, hogy hova és milyen munkakörben szeretnének elhelyezkedni. A (csoport)vezetők is felállítanak egy listát a kiszemelt hallgatókról, majd a kettőt egybevetve véglegesítik, hogy ki hol fogja folytatni a képzést.

Februártól négy hónapon keresztül már a specifikus képzés zajlik, a kiválasztott területen és szerepkörben, például IT-biztonsági pre-salesként. Itt már személyre szabott oktatásról van szó, a korábbinál mélyebb szakmai tartalommal, és több gyakorlati munkával. Ugyanebben az időszakban kell megírni a diplomamunkát is, vagy, ahogy az Akadémián hívják, „innovációs tanulmányt”. Ez azt jelenti, hogy a választott terület vezetésével egyeztetve fel kell karolniuk egy témát,a piacon egy, már meglévő megoldást, melyet üzleti vagy műszaki szempontból megvizsgálnak, annak függvényében, hogy az hogyan illeszthető be a T-Systems portfóliójába. „Nem azt várjuk, hogy valami újat fedezzenek fel, csak azt, hogy alaposan járjanak körbe egy-egy témát, mellyel az ágazat működését segítik”, mondja erről a feladatról Dalos Vivien, az Akadémia projekt vezetője. A szakmai területek már adtak témaötleteket, de természetesen a hallgatók is előállhatnak sajátjukkal.

A képzés legutolsó szakasza a három nyári hónap: akkor már próbaidős munkatársként, teljes állásban dolgoznak azon a területen és munkakörben, ahol az előző hónapokat töltötték, és végül, de nem utolsó sorban „megvédik” az innovációs tanulmányukat is. Az egy év eltelte után egy újabb egy éves, határozott idejű szerződést írnak alá a T-Systems-szel – cél, hogy ez a kapcsolat mind a két fél számára gyümölcsöző legyen, és hosszabb karrierlehetőséget jelentsen.

A témában további izgalmas tartalmakat találsz a Jövőkép oldalon!Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!