Hirdetni akarok, hogyan fogjak hozzá?

Istock 636296064 3 3

Ha a céges szendvicsember már felmondott, adunk pár ötletet.

Már tudod, hogy te csinálod a legjobb dobostortát a kerületben, nálad a legmerészebb a tupír, vagy te vagy az egyik legigényesebb, legprofibb barista. Ez még kevés, a vásárlóknak is tisztába kéne ezzel jönniük. Hirdetni kéne, de hogyan? A legfontosabb a felkészülés.

Célcsoport és márkaötlet

Akkor jó a hirdetés, ha célba talál – ez nem újdonság. De nem is könnyű. Tudnod kell mi a cél. Mit gondoljanak rólad akik látják, és kik lássák, nézzék azt a hirdetést? Más szóval: ki kell alakítanod a reklámjaid üzenetét és célcsoportját. Minden vállalkozónak van ideális ügyfele. Ha már működik a céged, ismered is őket. Szereted, amikor ők fordulnak be a boltodba? Na, ők az elsődleges célcsoportod.

Próbáld megfogalmazni magadban, hogy mik a közös tulajdonságaik ezeknek a vevőknek. Lehet, hogy nem lesz egy közös nevező, akkor írd körbe két mondatban. Aztán gondold végig, hogy kik lehetnek még ilyenek? Milyen társadalmi státuszúak, mivel foglalkoznak, mik lehetnének a közös témáik, és ezek alapján mit kellene gondolniuk rólad. Nagyon leegyszerűsítve ez lesz a márkaötleted, mint a Volvónak a biztonság.

Láthatóság

Ha mindez megvan, akkor sem vagy kész. A jó hirdetés felkelti az érdeklődést a munkád iránt, de nem garantálja, hogy az alapján keressenek és meg is találjanak téged. Hogy hogyan ösztönözd a potenciális vevődet arra, hogy be is térjen hozzád, azzal bővebben foglalkozunk (itt: link). Hogy meg is találjanak annak viszont kulcskérdése a láthatóság.

Legyél látható! Ezt persze többféleképpen is el lehet érni: a cukrászdánk előtt kóstolókat osztogatunk, a járókelőket kérdezgetjük, betérnek-e a fodrászatunkba. Ez is célra vezethet, de valami hatékonyabb eszköz kéne. Viszont kisvállalkozók vagyunk, még nincs pénz óriásplakátra, szórólapra, újsághirdetésre. Jó hír, hogy nem is kell ilyesmire költeni!

Láthatóvá válni többféleképpen lehet, több lépcsőt is érdemes meglépni. Az internet korában élünk, a Facebookon köszöntjük fel a barátokat, a neten rendelünk ételt vagy vásárolunk be egyre gyakrabban. Alapvető lépés tehát, hogy regisztráljunk a Google Cégemben és legyünk fent a Facebookon.

A Google Cégem regisztráció ingyenes és nem bonyolult. Rengeteg információt közölhetünk általa a cégünkről. Segítségével az is látható, hogy értékeltek minket a kuncsaftok, milyen volt a dobostortánk, tetszett-e a szomszédasszonynak a tupír. Sőt azt is, kik, honnan jutottak el a cégünkhöz, milyen keresőkifejezésekkel jutottak el hozzánk a Google-ben, azaz statisztikákhoz juthatunk.

Ugyancsak minimum a Facebook jelenlét. Ez a legnagyobb felület ma Magyarországon, egy jó hirdetés itt több embert ér el, mint egy tévéműsor. A Facebookon gyűjthetünk rajongókat (lájkolókat), hirdethetünk akciókat, eseményeket, no és poersze a címünket, meg a telefonszámunkat is, azoknak, akik a jó hirdetés után keresni fognak bennünket.

A hirdetés 

Ha mindez megvan, akkor jöhet a világot megváltó ötlet, a remek hirdetés. Nagyon ritka, hogy egy hirdetés egyszeriben megalapozza egy cég hírnevét. Sokkal többször komoly munka áll e mögött, és azt tanácsoljuk, hogy ezt te se spórold meg.

Mindenekelőtt futtasd meg az ötletet ismerősök között, teszteld le. Fontos, hogy ne a férjednek, vagy a feleségednek tetsszen, hanem annak a korosztálynak, amit el akarsz érni. Ha fiatalabbak a célcsoport, kérded inkább a gyereket, és az ő osztálytársait, mert sokszor nem is beszéltek egy nyelven.

Ha összeállt a nagy hirdetés, gondolkodj el azon, hogy milyen csatornán tudod azt a legjobban eljuttatni a célcsoportjaidhoz. Mit néznek, mit olvasnak ők? Az emberek elég nagy része hirdetéskerülő. Te is átlapozod, elkattintasz, ha azt érzed, hogy valamit nagyon tolnak rád. Éppen ezért a hirdetések egyre inkább az ügyfél fejét akarják elcsavarni: a figyelmét keltjük fel valami érdekességgel, egy blogbejegyzéssel, vagy egy Facebook-poszttal.

Bizalmat ébresztünk a tupírunk, dobostortánk iránt azzal, hogy megírjuk, milyen frizuradivatok hódítottak az ókorban. Vagy szimpátiát ébresztünk azzal, hogy hajléktalanoknak megcsináljuk a haját, vagy megírjuk, hogy mi a különbség a robusta és az arabica kávék között. Ha valami ilyesmivel egyszer jól betalálsz, akkor érvényesülhet a láthatóságod és minden eddig befektetett munkád.Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!