6 egyszerű profitnövelési tipp

Olvasási idő 4 perc
Istock 583996412 Opt 3

Profit. Nem szitokszó, hanem cél, amiért minden vállalkozó dolgozik. Nézzük, mire kell figyelned, hogy minél több profitra tehess szert!

A profit

A nagyobb profit vonzóbbá teszi a vállalkozást és több lehetőséget biztosít. A nyereségből lehet fejleszteni, emelni a dolgozók fizetését, vagy épp kutatni a piac lehetőségeit. A profit növelése a magánéletben a nyugalom kulcsa is. A recept egyszerű: a profitot növelni a költségek csökkentésével, vagy a bevétel növelésével lehet. Örök igazság ez, de nem mindegy, milyen sorrendben és milyen piaci környezetben szánjuk rá magunkat ilyen intézkedésekre! Járj el körültekintően, de addig is itt van hat egyszerű lépés, amely a nyereség növekedéséhez vezet.

1. Növeld bevételt!

A vevőkör növelésével könnyen felhúzható a bevétel, de sokszor az is elég, ha a meglévő ügyfeleknek kínálunk több mindent, így sarkallva őket arra, hogy többet költsenek. Egyik sem könnyű, de okos tervekkel működhet a dolog.

  • Arculat és marketing: A megfelelő, nagyon egyben lévő arculat igényességről, komolyságról árulkodik, márpedig kevés jobb módszer van, mint a cégünkről alkotott kép javítása.
     
  • Kommunikáció: Reklámokkal, kommunikációval sugallhatod, hogy nálatok mindig van valami új és kreatív dolog a kínálatban, ezért a vevőidnek érdemes minél többször visszatérni hozzátok!
     
  • Ügyfélkapcsolat: Ha ügyfeleid elégedetten távoznak, vissza fognak térni, sőt ajánlani is fognak ismeretségi körükben!

2. Terjeszkedés minden téren!

  • Profilbővítés: Ha többféle szolgáltatást nyújtasz, nagyobb vevőkört érsz el. Próbáld meg szélesíteni a vevőköröd, de csak addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér! Olyan dolgokat kínálj, amit jó minőségben tudsz adni. Célozz meg határterületeket,, kínálj különlegességeket, bővíts olyan irányba, amerre piaci rést látsz.
     
  • Területi terjeszkedés: ha elég hatékony vagy, kiléphetsz a megszokott működési területeidről! Vállalhatsz a székhelyedtől messzebb is megbízásokat, ha közben hatékony kommunikációs eszközökkel tudod menedzselni az üzletet akkor is, amikor nem vagy „otthon”. De figyelj arra, hogy minden ügyfelet a korábbiakhoz hasonlóan kell kiszolgálni!
     
  • Folyamatos megújulás: legyen szó csavarboltról vagy esküvői videókról, a folyamatosan megújuló cégekben bíznak az emberek, amelyeken látszik, hogy lépést tartanak a világgal. Fontos, hogy az ügyfeleid tudják, nálatok mindig a legjobbat kapják!

3. Csökkenő költségeket!

Az egyik legkönnyebb módja a jövedelmezőség növelésének, ha a felesleges költségeket megnyirbáljuk. Ha sokan dolgoznak az irodában, kínáljunk fel mindenkinek néhány otthoni munkával tölthető napot! Ha az emberek örülnek a lehetőségnek, csökkenteni tudod az irodaköltségeket.

4. Fixbér vagy teljesítménypénz?

Motiváld a dolgozókat pénzügyi értelemben is! Ha azt látod, hogy a kollégák egy része csak végigüli a munkanapot, de nem teljesít megfelelően, érdemes elgondolkodnod a részleges teljesítménybér bevezetésén. A lelkes, lendületes kollégák komoly lehetőséget jelentenek a cégnek. A motiváció fenntartásához a legjobb módszer ez esetben, ha a nyereségből visszajuttatunk a kollégáknak is. Így minden alkalmazott érzi, hogy a munkájukat részben magukért végzik.

5. Szabaduljunk meg a rossz ügyfelektől

Nem minden körülmények között kell ragaszkodni minden ügyfélhez! Ha egy vásárlónk, megbízónk körül csak a negatív energiák gyűlnek, rendszeresen probléma van a fizetési fegyelemmel, ha soha semmi nem jó, az több területre is károsan hathat. Érdemes számolni azzal, mi történik, ha azt az energiát jó ügyekre fordítjuk!

6. Legyenek partnereid!

A jól működő partnerkapcsolatok már számos cég életét formálták újra. Érdemes lehet hasonló célcsoporttal rendelkező partnerekkel felvenni a kapcsolatot, kialakítani egy komplett szolgáltatás-vagy szolgáltatás-termék csomagot. Az embereknek egyre kevesebb az idejük és örülnek, ha mindent egy helyen kapnak meg. Érdemes építeni a versenytársakra is, akik segíthetnek, ha véletlenül túl sok a munka és minket is segítségül hívhatnak, ha ők nem bírják energiával!

Érdekel, hogyan lehet a nagyobb nyereséget elérni a te vállalkozásodnál? Megtudnád, működnének-e a Te cégednél a fenti profitnövelő lépések? A következő feladatsor kitöltésével megtudhatod, hogyan működne az elmélet a Te vállalkozásodnál!Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 4 / 5. Összes értékelés: 2

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.