Így árulj a neten!

Minden vállalkozó gondolt már arra, hogy az interneten sokkal több vásárlót vagy megrendelőt tudna szerezni. Azt azonban már kevesebben gondolják végig, mivel jár az online jelenlét.

Kevés olyan vállalkozó van, aki ne akarna többet eladni. Ha eddig nem volt internetes jelenléted, vagy volt, csak nem árultál semmit a neten, akkor biztosan felmerült benned, hogy érdemes lenne foglalkozni ezzel a kérdéssel. Vajon jó lenne például egy webshopot indítani, vagy ez túl drága? Milyen más lehetőségek vannak? Ha mégis saját bolt kell, hogyan kezdj hozzá? Ebben segítünk.

Kinek való az internetes kereskedelem? Való-e mindenkinek?

Vannak piacok, adja magát  egy webshop létrehozása, és van olyan terület, ahol csak akkor szabad belefogni, ha nagyon jól tudod csinálni és/vagy jelentős erőforrásokat kívánsz rááldozni.

Ha például kézi készítésű ékszereket vagy babaruhákat árulsz, akkor mindenképp megéri elgondolkozni a lehetőségen.

Ahhoz, hogy eldöntsd, érdemes-e egy webshopba fektetned, gondold át, hogy a meglévő vevőiden kívül kit tudnál még vásárlásra bírni a netes eladással. Ha van arra lehetőséged a webshop megnyitásával, hogy olyanok is vásároljanak, akiket eddig nem értél el, és az interneten vezet az utad hozzájuk, akkor érdemes erre a területre áldoznod.

Átgondoltad, belevágsz – milyen lehetőségek vannak?

Egy webshop elindítása mindenképpen befektetést igényel. Időt, pénzt és energiát. Gondold át, mit vársz tőle, és ennek megfelelően mennyit szánsz rá!

Lehetőségek:

  • aukciós oldalak – piacterek;
  • kulcsrakész webshopok;
  • saját webshop.

Aukciós oldalak, piacterek

Lehetőséged van a termékeidet árverési oldalon (a Vaterán, a Teszveszen, az eBayen) vagy olyan oldalakon eladásra kínálni, ahol mások is megjelennek a termékeikkel, és befogadják a tieidet. (Ilyen online piactér vagy kereskedő a Nekedterem vagy a Meska is.) Kezdésnek, a „nagy piac” próbájának tökéletes egy ilyen megoldás. A kereslet és a kínálat törvényei itt gyorsan érvényesülnek, vagyis könnyű kitalálni, mi az a legmagasabb ár, amennyit kérhetsz a portékádért. Érdemes több oldalon kínálni a termékeket, hogy nagyobb legyen az elérés, de találni lehet tematikus aukciós oldalakat is. IIyen például a Meska, ahol csak kézműves dolgokat árulnak.

Előnye:

nagy forgalmat vonz, és szinte pénzbefektetés nélkül elindítható.

Hátránya:

szinte semmi választásod nincs a funkciók, kinézet, dizájn terén, ráadásul egy csomó másik versenytárssal együtt vagy jelen.

Kulcsrakész webshopok:

„Dobozos” webshopoknak is hívják őket, ilyen például a Shopify, a Wixx, a Squarespace, de a Telekom Webkönnyen szolgáltatásában is találsz ilyet. Ezeket a shopokat valaki fejlesztette, tesztelte, megalkotta, neked csak be kell költöznöd, be kell rendezned, fel kell díszítened. Kicsit olyan, mint egy plázában bérelt üzlethelyiség. Indulásnak tökéletes lehet.

Előnye:

  • Saját domainen futhat.
  • Testre tudod szabni valamelyest a dizájnt, és a funkciók tekintetében is többféle modulból választhatsz.
  • Kipróbált megoldást veszel, van hozzá támogatás, segítenek az induláskor és bármikor, ha problémád lenne.
  • Kezdeti befektetésigénye kifejezetten alacsony.

Hátránya:

  • Nincsenek különleges funkciók és lélegzetelállító dizájn.
  • Neked kell rá forgalmat terelned, ez pedig pénzbe kerül.
  • Ha valamilyen egyedi, különleges funkciót képzelsz el a webshopodban, kicsit többet kell dolgoznod vele.

Saját fejlesztésű webshop

Ez egy olyan webshop, amelyet egy fejlesztő a te igényeidet figyelembe véve alakít ki.

Előnye:

  • Száz százalékban csak a tied.
  • Azt csinálsz vele, amit akarsz.
  • Dizájn, funkciók, minden tőled függ.

Hátránya:

  • Elrettentően sok dologra kell figyelni, a keresőoptimalizálástól a látogatói élményig.
  • Valamelyest ki leszel szolgáltatva a fejlesztődnek, a designereknek.
  • Folyamatosan költened kell majd rá.
  • A funkciók egy részét magadnak kell tesztelned – ha a tökéletességre törekszel, a bevezetés hosszúra nyúlhat.
  • Ez a legdrágább megoldás.
  • Szerencsére vannak úgynevezett template-ek mind a webshopra, mind a dizájnra, ezekkel sok pénzt és sok energiát megspórolhatsz.

A webshop kötelező elemei:

Gondold át, mi mindent kell majd kitenned a webre! Ezekkel is munka lesz. Gyorslista:

  • elérhetőségi adatok, cégadatok;
  • korrekt termékleírások, jó minőségű képek;
  • használati feltételek, adatvédelmi tájékoztató (vele együtt adatvédelmi nyilvántartásba regisztráció);
  • bemutatkozó;
  • céges blog, hírlevél (opcionális).

Fontos: gondold végig, hogyan fogod csomagolni és szállítani a termékeidet! Nem mindegy, hogy nagy értékű ékszert vagy szépséghibás hűtőt kell becsomagolnod.

Ne feledd! A netes kereskedelem nem való mindenkinek, de ha olyan üzleted van, ahol új vásárlókat tudsz vele hatékonyan elérni, akkor érdemes belevágni, mert a haszon sokkal nagyobb lehet a belefektetett energiánál.

Ha a következő cikkünket elolvasod, megtudhatod, hogyan tudsz minél több vásárlót az oldaladra csábítani.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 0 / 5. Összes értékelés: 0

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.