Facebook marketing

A Facebook marketing új változásokhoz érkezett: a közösségi oldal felforgatja a jól bevált tartalommegosztási stratégiákat. Megmutatjuk, mire helyezd a hangsúlyt és hogy miként tarthatod meg a követőid figyelmét továbbra is!

A Facebook marketing változásai: lájk helyett kommentek

A legnagyobb közösségi oldalon nagy változások történnek idén, melyek a Facebook marketing világát is teljesen megbolygatják. A Facebook Zero néven elhíresült algoritmusváltozás visszatér a közösségi hálózat gyökereihez, 2018-tól újra a személyes kapcsolódások és a tartalmas beszélgetések kerülnek a középpontba. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat, melyekkel ha tisztában vagy, továbbra is minden változatlan maradhat!

Mozgasd meg az emberek gondolatait!

A Facebook bejelentése szerint megváltozott az elérés definíciója: több aktivitás kell a felhasználótól, ahhoz, hogy úgy értékeljék, az oldal elérte, megszólította. Részben ez is az oka, hogy a Facebook oldalad statisztikái változnak. Mostantól a legfőbb cél, hogy beszélgetést kezdeményezz a követőid között.

Ismerd meg a lájkolóidat, figyelj oda rájuk, tapasztald ki, hogy mit szeretnek és mire reagálnak. Egy mini kutatás keretében járj utána annak is, hogy a konkurencia miket oszt meg és nála milyen reakciók indulnak el egy-egy posztnál.

5 apró tippet ajánlunk, melyekkel a követőid figyelmét hívhatod fel magadra:

  • Kérd ki a véleményüket!
  • Adj fel egy fejtörőt, gondolkodtasd el őket egy-egy témában!
  • Indíts el valamilyen nyereményjátékot! Figyelj oda, hogy csak az adott poszt lájkolására és kommentelésére buzdíthatod a követőket, az oldalad megosztására és kedvelésére nem.
  • Kelts vitát, vállalj be megosztó tartalmakat is a saját értékrendeden belül! A kommentek moderálására valószínű szükség lesz, így állj készenlétben, vagy állíts be előre egy szűrőt a hozzászólásokhoz.
  • Kezdj el blogolni! Beszámolók, termékbemutatók, véleménycikkek, vicces vagy szakértői tartalmak: lényegében bármi megfelelő, ami hozzád kapcsolódik és a követőid kíváncsiak lehetnek rá, érdemes lehet a figyelmükre.

Döntő tényező: minél több és hosszabb kommentek

Ezentúl a kommentek jóval értékesebbek az oldalad számára, mint a lájkok. Megírni egy kommentet több idő, mint odadobni egy lájkot, a hozzászólások hosszúsága pedig azt is jelzi, hogy a felhasználók mennyire elkötelezettek az adott téma iránt. Épp ezért a hosszú hozzászólásokat másképp értékeli a Facebook, nagyobb súllyal számítanak az elérésben. Tehát azt kell elérned most a Facebook marketing során, hogy a követőid a véleményüket minél bővebben kifejtsék a bejegyzéseid alatt.

Használd ki a csoportokban rejlő potenciált!

A Facebook megfigyelései szerint a csoportokban az emberek többször beszélgetnek őszintén és hosszasan olyan témákról, melyeket egy-egy oldal osztott meg. Ha az üzleti oldalad mellé nyitsz egy-egy tematikus csoportot a Facebook marketinged részeként vagy aktív szereplőjévé válsz néhány meglévő, létező csoportnak, akkor az elhúzódó eszmecserék miatt jobb elérésre számíthatsz. Az persze még nyitott kérdés, hogy a csoportok kultúráját minként fogja mindez átalakítani a jövőben.

Live minden mennyiségben

Már most háromszor annyi időt töltünk élőben közvetített videók nézésével, mint a sima videókéval. Mindezt még tetőzi, hogy hatszor több interakciót indítanak el a live-ok a felhasználók között. Az élő videókhöz mindenki szeret hozzászólni, hiszen akár rögtön választ is kaphatunk a kérdésünkre.

A live videók másik nagy előnye az azonnali értesítés, amelyet a követőink kapnak a videó indulásáról, mert ezzel hihetetlen gyorsan elérhetjük őket. Szóval nincs mit tenni, 2018 a live videók éve lesz! Az okostelefonoddal bárhonnan bejelentkezhetsz és bármiről tájékoztathatod a nézőidet. Érdemes egyedi és akár kicsit megosztó témákat boncolgatnod, a lényeg: tudd, hogy mire vágynak a követőid!

Bármilyen eszközt választasz a Facebook marketing folyamatához, mindig az lebegjen előtted, hogyan a követőid ismerete a kulcs a jó üzlethez. Próbáld meg felmérni az érdeklődési körüket, az ízlésüket, a kedvenc témáikat: a követőid, a vásárlóid megismerése elengedhetlen ahhoz, hogy szorosabb kötődést alakíts ki velük és értékesíts. Kísérletezz, hogy miként tudod legjobban megszólítani a felhasználókat és hogyan ösztönözheted őket a véleményük megosztására.

Ez a folyamat persze nem egyszerű, mert a kommentelés kultúrája itthon nem forrott még ki teljesen. Az emberek egy része inkább csak passzív nézelődő a közösségi médiában, viszont a fenti módszerekkel képes leszel ezen változtatni. Ötletelj, próbálkozz, mérd az eredményeidet és hamarosan kikristályosodik majd a kép az új Facebook marketingedről!Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 0 / 5. Összes értékelés: 0

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.