Így csinálj hűségprogramot!

Olvasási idő 5 perc

Eldöntötted, belevágsz: szükséged van arra, hogy magadhoz láncold a vásárlókat, neked is kell hűségprogram. De hogyan állj neki, milyet válassz? Fontos, hogy számolj, mérlegelj és olyan akciót válassz, amit szeretnek majd a vásárlóid. Vagyis ne legyen a dolog túl bonyolult, legyen egyszerű csatlakozni.

A statisztikák szerint a magyarok – is – rajonganak a hűségakciókért. Az európai vásárlók több mint kétharmada szívesebben megy olyan boltba, ahol díjazzák a hűséget, a magyaroknak pedig majd 30 százaléka boltot is hajlandó váltani a hűségprogramok miatt. A magyarok több mint felének két hűségkártyája is van. Mindezek tükrében bolond lennél, ha nem vágnál bele, és ne adnál valamit a legjobb vevőidnek. Vagy akár mindnek.

1. Adj kedvezményt vagy ajándékot!

A magyarok elsöprő többségben – 83 százalékban – az árengedményt vagy az ajándékba adott terméket szeretik a hűségprogramokban. Ez sokkal népszerűbb, mint ha némi ráfizetés mellett exkluzív termékek vásárlására nyílna lehetőségük.

A magyar vásárlók a sűrű fillért és a legalább kaptunk valamit ingyen érzést szeretik.

A hűségprogram persze még Magyarországon sem csak ár kérdése. Ez egyfajta érzelmi viszonyulás is, hiszen a vásárló úgy érzi, kitüntetett szerepet tulajdonítanak neki, ő fontos, ő számít.

Az árengedmény vagy – ami ugyanazt jelenti – a minden tizedik termék vásárlása után adott ingyenes plusz a kisebb cégek számára optimális akció lehet. Egy kisebb cég eleve nehezebben tud külön logisztikát kiépíteni a spéci ajándéktárgyak beszerzésére és tárolására.  

Azt, hogy mire mennyi kedvezményt adsz, alaposan meg kell fontolnod. Az árengedményt ugyanis a saját profitod kárára fizeted, nem mindegy, mekkora az az arány, amit még be tudsz vállalni.

Számold ki, hogy a tízszázalékos árengedmény költségét mekkora pluszforgalom képes kompenzálni. Gondold végig, mekkora a valószínűsége annak, hogy ez a plusz össze is jön. Hogy ez mennyire fontos, jól mutatja, hogy a Nielsen piackutató globális felmérése szerint a kereskedelmi akciók 60 százaléka ráfizetés.

2. Elég egy kis füzet

A hűségprogramod lehet szögegyszerű: egy füzetbe kell ragasztani matricákat, ha összegyűlik tíz, jön egy ingyentermék. Ez nem túlságosan jól mobilizálható, hiszen csak a boltban tudod promózni, ott tudod osztogatni a füzetkét. Ha nagy az ügyfélforgalom, akkor persze ezzel nincs nagy gond. Ha kávézót, burgerezőt üzemeltetsz, ez a program ideális megoldás.

3. Külön online akciók

Ha webshopod, weblapod is van, érdemes átgondolni a külön online akciókat. Ebben az esetben könnyen megoldható, hogy a regisztrált törzsvásárlók külön ajánlatot kapjanak. Ez főként akkor lehet hasznos, ha nemcsak magánszemély vásárlóid vannak, hanem céges partnereid is. Esetükben ugyanis a hűségprogram inkább egy fixált szerződéses kapcsolat.

Ha időről időre vagy akár adott érték felett folyamatos kedvezményt biztosítasz a partnercégeidnek, sokkal kevésbé valószínű, hogy lecserélnek.

A hűségprogram érzelmi oldala ez esetben a bizalom, ami rendkívül fontos a cégek közti üzletelésben.

Az online hűségprogram nem kell hogy nagyon bonyolult legyen. Ha panziót üzemeltetsz, adhatsz kedvezményt a visszatérő vendégeknek – akik nem valamelyik szállásmegosztó oldalról találnak hozzád, hanem rögtön a te oldaladon foglalnak szállást. Ehhez persze nem árt a precíz adatkezelés, hogy a foglalási rendszer azonosítani tudja a visszatérő vendégeket. Mindezt papíron is megoldhatod, csak az nehézkesebb.

4. Kuponok és vevőcsalogató kedvezmények

Az online akciók egyik kedvelt megoldása a kuponozás. Ez azonban könnyen csaphat át hűség helyett hűtlenségprogramba. A jelentős kedvezményekkel komoly forgalomnövekedést lehet elérni – egy újonnan bevezetett termék vagy szolgáltatás esetén van esély arra, hogy az akciósan odacsábított vevőknek annyira megtetszik a termék, hogy maradnak. Ám annak is megvan a kockázata, hogy az új vásárlók csak addig maradnak,  amíg akciózol. Ráadásul ha egy régi vevőd is él a hatalmas kedvezményekkel, akkor az ő esetében az akció nettó ráfizetés, hiszen egyébként is nálad vásárolt volna.

Az akcióvadászok pedig, akik felhajtották a forgalmat, azonnal odébbállnak, amint elfogy a kedvezmény. A jelentős árengedmények ráadásul leminősítik a termékedet, hiszen ha harmadáron is hozzá lehet jutni, akkor egy idő után senki sem vásárolja meg szívesen teljes áron a portékádat.

5. Ingyenes szolgáltatások

Ha a termékedhez valamilyen szolgáltatás is kapcsolódik, azt is bevonhatod a hűségprogramba. Ha egy kis pizzériád van, amelyik házhoz szállítást is vállal, a törzsvásárlóknak ingyen is kiviheted a rendelést. Törzsvásárló az lehet, aki adott értékben már rendelt nálad. Ezzel kapásból olcsóbb lehetsz, mint a nagy cégek, vagyis már csak finom pizzát kell sütnöd, és bolond lesz a környékbeli mástól rendelni.

6. Mágneskártyák és plasztiklapok

Nem kell elvetned a kártyák alkalmazását sem. Egy saját használatú mágneskártya legyártása nem kigazdálkodhatatlan.

A kártyák lehetnek feltöltősek, vagyis minden vásárlásnál kap a vásárló adott pontot vagy forintot, amit aztán levásárolhat. Vagy kapcsolódhat hozzá járulékos kedvezmény. Például egy sportbolt kártyáját elfogadhatja a szomszédban lévő edzőterem az első alkalommal.

A kártyák azért hasznosak, mert nagyon pontos adatokat lehet megtudni a vásárlóról: mi a kedvenc terméke, milyen időközönként mennyit költ, milyen korcsoportba tartozik, milyen környéken él. Ezeket az információkat a hűségprogram későbbi szakaszában használhatod fel az adatok elemzésével, összesítésével.

De ki legyen törzsvásárló?

A legjobban akkor jársz, ha a belépést nagyon megkönnyíted. Bárki kaphat kártyát, füzetet, bárki feliratkozhat és jelentkezhet – mindez legyen nagyon egyszerű. Utána csak az elköltött forintok függvénye, hogy mekkora kedvezményekre tehet szert a vásárló. Akár szinteket is beépíthetsz: három-, hét- vagy tízszázalékos kedvezményt kaphatnak a vásárlók az elköltött összeg függvényében.

A könnyű beléptetés arra is jó, hogy a törzsvásárlói kártya adatlapjának kitöltetésekor rákérdezhetsz alapvető dolgokra – kor, nem, lakhely –, és kérheted akár bővebb kérdőív kitöltését is. Ezt úgy honorálhatod, hogy a kitöltésért eleve pluszpontokat adsz. A kérdőívben azt kérdezhetsz, amit csak akarsz: jövedelmi viszonyok, családi állapot, hobbi, vásárlási szokások. Ezekkel az infókkal – kiegészítve a kártyán dokumentált vásárlási adatokkal – rendkívül pontosan be tudod határolni, kik a vásárlóid, s hogyan tudod őket további vásárlásra csábítani.
Összegezve: a hűségprogram okosan tervezve és kivitelezve hozzád köti a legfontosabb vevőidet, akikről a távlati terveidhez nagyon hasznos információkat is kaphatsz.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 1

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.