Távmunka etikett 5 pontban
Hogyan kelts jó benyomást ügyfeleidben és munkatársaidban távmunka során is? Tolnai Ákos, az AbilityMatrix alapítója összeszedte 5 pontban, mire figyelj, ha otthonról dolgozol.
2020. március 20.1 perc olvasási idő

- Némítsd le a mikrofonod videóhívásban, amikor nem beszélsz. Nem túl szórakoztató minden egyes háttérzajt hallani, sőt néha zavaró lehet (pl. mosógép, vagy ha a szomszéd fúr).
- Használj fejhallgatót. Néhány számítógép visszhangzik, ha a hangszórót és a beépített mikrofont használod. Teszteld a gépedet, és amennyiben a többiek panaszkodnak a visszhangra, használd inkább a fejhallgatód. Általában egy egyszerű fülhallgató is megteszi, még mikrofon nélkül is.
- Videóhíváshoz válasszunk egy olyan platformot, amellyel az ügyfél már rendelkezik, vagy nem kell neki a telepítéssel bajlódnia. A Whereby böngészőből megnyitható és nem igényel telepítést. Ha minden résztvevő Microsoft Teamst, Webexet vagy Zoomot használ, akkor válasszuk azt.
- Az ügyfelekkel mindig teszteljük a műszaki feltételeket a hívás ELŐTT. Javasolt egy 5-10 perces teszthívás egy nappal a megbeszélés előtt, vagy valamilyen önkiszolgáló tesztelési rendszer, ha az alkalmazás lehetőséget ad rá.
- Mindig legyen a naptármeghívóban, a videókonferencia linkje. Ha kell, tegyünk bele részletes leírást és telefonszámot, ahol technikai segítséget kaphatnak a résztvevők.