Tárd fel, hogy mire van igénye a közönségednek és hozz rá megoldást – a Cooltix jegyeladási portál sztorija

Olvasási idő 6 perc

Kubovics Péter egyetemi programok, fesztiválok szervezésével szerzett tapasztalatot a rendezvények világában. Majd, amikor társaival lefejlesztett egy szükség szülte jegyeladási szoftvert, örökre megszerette ezt a típusú munkát. Több hasonló projekt után úgy gondolta: ideje elkészíteni saját jegyeladási portáljukat, amely több, jobb s költséghatékonyabb, mint a többi. A Cooltix 2017-ben indult, s azóta folyamatosan követi a rendezvényszervezők igényeit. A csapat a Covidot egy frappáns, de testhezálló fordulattal élte túl. Interjú az ügyvezetővel, Kubovics Péter gazdaságinformatikussal.

Miért gondoltad úgy, hogy érdemes saját jegyeladási felületet készíteni?  

Nagy az igény az online jegyvásárlásra, és rendezvényekből is egyre több van. Nagy piaci rést láttunk abban, hogy az igény megvan a szervezőkben és a vásárlókban is az online jegyeladásra és vásárlásra, de az ezzel járó költségeket sok szervezőnek nem éri meg kifizetni. Mi viszont tudtuk, hogy létrehozhatunk egy olyan oldalt, amely a meglévőknél sokkal jobb szolgáltatást nyújthat, kedvező áron. 2017-ben indult a Cooltix.  

Miben más ez, mint a többi ismert jegyeladási felület? 

Mi a tech startup irányából közelítettük meg a feladatot. Vagyis folyamatosan a termék fejlesztése van a középpontban. A kezdetekkor az volt az elképzelésünk, hogy a termék fogja magát eladni, mert azt nyújtja majd, amire a rendezvényszervezőknek szükségük van, ráadásul olcsón.  

Hogyan tudtok olcsóbbak lenni, mint a többség? 

Teljes állású fejlesztő csapatunk van, külsős fejlesztőket sosem vettünk igénybe. Nagyon sok mindent automatizáltunk. A szervezők például maguknak tudják feltölteni az eseményeket, míg más rendszerekben ezt munkatársak végzik, ami plusz költséggel jár. Nálunk ezek a plusz költségek kisebb mértékben vannak jelen, ezért sokkal kedvezőbb üzleti modellt tudunk ajánlani a szervezőknek. Ez egy közepes szervezőnek éves szinten milliós megtakarítást jelenthet. 

Hogyan futott be a Cooltix? 

A legelején megvolt a kapcsolati tőkénk, mivel két üzlettársam is a rendezvényszervezésben dolgozik. Ugyanakkor az nehéz volt, hogy nagyon sok funkcióra volt szükség már az induláskor is. A szervezők igényei szerint haladtunk, Így aztán két év alatt értünk el arra a szintre, hogy már elmondhatjuk: mindent tudunk, vagy még többet is annál mint, ami kellene. A kapcsolati tőke után természetesen mi is erősen támaszkodtunk a marketingre, a sales és az ajánlások is erősítették a forgalmat. Ma már a hazai mellett a külföldi piacon is jelen vagyunk. Egyelőre a német nyelvterületen, illetve Romániában és Szerbiában. Szeretnénk ezt a vonalat tovább erősíteni.  

A közösségi média oldalaitok nem programajánlóként működnek, hanem hasznos információkat közvetítenek. Miért?  

Mi a vásárlók és a szervezők közti köztes szereplő vagyunk, s tettünk egy nagy felfedezést a kommunikációra vonatkozóan. Sokáig arról beszéltünk a vásárlóknak, amiről a legtöbb hasonló oldal: események, ajánlók jelentek meg az oldalainkon. Azonban ez túl nagy zaj, óriási a merítés, a vásárlók nem kaptak releváns információkat. Aztán felismertük, hogy nekünk nem a vásárlók az ügyfeleink, hiszen ők a szervezők ügyfelei. Mi egy szoftvert adunk és nekünk a szervezők a partnereink. Ezután egy profi digitális marketing szakértő kollégával elkezdtünk a szervezőknek kommunikálni. Számukra készítünk tartalmakat. A közelmúltban például a jegyvásárlói szokásokból készítettünk egy E-bookot és kaptak tőlünk beléptetési checklistet is. Mindezeket egy blogon olvashatják, a közösségi média bejegyzéseink a blogra navigálják az olvasót.  

Gondolom a folyton változó rendezvények miatt nehéz számokkal szemléltetni a forgalmatokat. De megpróbálod mégis, kérlek? 

Körülbelül 500 rendezvény mindig van fönt egyidőben és nagyjából 1500 szervező értékesít nálunk.

S mi volt a Covid idején?

Közel nullára esés. A saját oldalunk szinte megállt, de szerencsére senkit nem kellett elküldenünk. Csökkentett fizetéssel mentünk tovább és külsős fejlesztéseket vállaltunk el. Úgy működtünk, mint egy IT ügynökség. Ma már jót nevetünk azon, hogy mi voltunk az IT egyetlen területe, amelyet érintett a COVID. Hiszen erősen kötve voltunk a szervezői teljesítményekhez.  

Mit tapasztaltatok az újranyitáskor? Hogyan éledt fel a rendezvények világa?  

Az elején nagyon erős volt. A korábban elhalasztott rendezvényeket meghirdették a szervezők. De megváltoztak a vásárlói szokások: az látszott, hogy a közönség óvatosabb lett. A rendezvények dátumához sokkal közelebb vásárolták meg a jegyeket. Mostanra ez némileg javult, de még mindig tart. Nagyon előre nem vásárol a többség. 

Láthatjuk, hogy a rendezvények világa is változékony. A piacot számos dolog befolyásolhatja, s ehhez gondolom, ti is alkalmazkodtok. Mi alapján haladtok a fejlesztéseitekkel? 

A fejlesztési irányokat két szempont alapján találjuk ki. Egyrészt figyelembe vesszük a partnerektől érkező visszajelzéseket, másrészt arra törekszünk, hogy bővítsük felhasználóink számát. Ehhez vizsgáljuk a piacot, keressük, hogy hol lehetne ránk szükség és ahhoz mit kell fejlesztenünk a rendszerünkön. Jó példa erre az időpont foglalásos vásárlás. Kevés szoftver tudja ezt, miközben rengeteg turisztikai attrakciónak lenne szüksége rá, így le is fejlesztettük. Az Illúziók Múzeuma például már ezt használja.  A külföldi szereplők igényeit is nagyon figyeljük, mert azt látjuk, hogy ott magasabbak az igények, sok új dolgot tanulunk ebből. Ilyen például a kedvezménykódok bevezetése, amit itthon egyelőre még kevesen használnak a szervezők, de előbb-utóbb vélhetően ennek is eljön az ideje. 

A programszervezők sikere a ti sikeretek is. Hogyan segítitek őket a jegyeladáson túl?  

A vásárlói adatokat a legtöbb szervező nem tudja hasznosítani, mert nincs rá kapacitása. Ezért mi szoktunk kimutatást készíteni számukra, például, hogy lássák, melyik régióba érdemes elvinni egy adott rendezvényt, kiket célozzanak meg, hol lehet árat emelni és hol nem stb. Jelenleg nagyon aktuális az, hogy az emberek érezhetően a szórakozáson spórolnak, a rendezvényszervezők költségei pedig a rezsi miatt megemelkedtek. Így az energiaválság begyűrűzött a programok világába is. A legutóbb kiadott E-bookunkban ezt a témát járjuk körbe, segítve a rendezvényszervezőket eligazodni. Elsődleges célunk, hogy a szervezők jobban teljesítsenek és ehhez igyekszünk mindent megadni. Mert ők ezáltal érzik azt, hogy a Cooltix nemcsak egy jegyeladási szoftver, hanem egy szolgáltatás is.  

A Cooltix-ről 5 pontban
  1. 2017-ben indult, a cég középpontjában saját jegyeladási portálja folyamatos fejlesztése áll.  
  1. A rendszert a rendezvényszervezők igényei szerint alakítják.  
  1. Követik a külföldi trendeket és figyelik a piacot: amire szükség lehet, azt igyekeznek előre lefejleszteni.  
  1. Az automatizált rendszer miatt az oldal működtetése nem jár extra költségekkel, ezért a rendezvényszervezők számára ez egy kedvező lehetőség. 
  1. A Cooltix csapata felismerte, hogy a közösségi médiában nem a programokat kell reklámozniuk, hanem a közvetlen felhasználóiknak, vagyis a szervezőknek kell információkkal segíteniük abban, hogy rendezvényeik jól sikerüljenek.  

Szerző:
Lakatos Katalin – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 2

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.