Számos online diákkedvezmény közül lehet válogatni a Diverzumnál – és ezt a Cápák is értékelik

A Magyarországon jelenleg egyedülálló kezdeményezés a diákok életét szeretné megkönnyíteni. A Diverzum alapítói, László Miki és Gyarmati Fanni célja a vásárlások leegyszerűsítése mellett a fiatalok pénzügyi tudatosságának növelése. Fejlesztésük kétségkívül hiánypótló szerepű, mivel korábban nem létezett ilyen, azaz kifejezetten diákoknak szánt kedvezményeket biztosító platform.

Miki és Fanni barátsága több mint tíz évre nyúlik vissza, ugyanis a fiatal vállalkozók gimnáziumi osztálytársak voltak. A Diverzum ötletének apropóját pedig a külföldön folytatott tanulmányaikból származó tapasztalataik adták. Ugyanis mindketten azt tapasztalták, hogy más helyeken jóval több diákkedvezmény érhető el, mint itthon. Ezen szerettek volna változtatni – főleg a jelenlegi gazdasági helyzetben.

Az elhatározást pedig hamar tett követte, így tavaly elstartolt a Diverzum weboldala. Mivel ehhez saját – Android és iOS operációs rendszerre egyaránt elérhető – applikációt is szeretnének fejleszteni, így az RTL-en vetített Cápák között című üzleti showműsorban folyamodtak ehhez támogatásért, amit meg is kaptak.  Digitális nyitottságukkal  a Telekom Digitálisan Tettrekész Díját is elnyerték.

Amikor a kezdetekről mesélnek, Miki elárulja, hogy a Diverzum honlapját pedig voltaképpen a nulláról hozták létre. „Kezdetben egy alapműködést biztosító weboldalt alakítottunk ki, az első körös – a Cápákat megelőző – tőkebevonást követően pedig saját fejlesztői csapatot állítottunk fel” – avat be a fiatal vállalkozó. „Minél egyszerűbb használatra törekedtünk: az ingyenes regisztráció után a diákoknak igazolniuk kell a diákstátuszukat, ezt követően pedig egyszerűen hozzáférnek a különféle kedvezményekhez. Minden teljes mértékben online, digitalizált módon zajlik, nincsen szükség semmilyen ’papírozásra’. Voltaképpen egyedi módon digitalizáltuk a diákigazolványt” – teszi hozzá.

Az esetleges visszaélések megakadályozására a Diverzum széles eszköztárral rendelkezik, beleértve a big datán alapuló megoldásokat és a különféle kódok szabályozását. A diákstátusz ellenőrzése pedig központi adatbázis alapján történik. Maga a regisztráció egyébként nagyjából 1 percet vesz igénybe, ugyanis csak minimális adatokat igényel. Az ellenőrzést követően pedig azonnal elérhetők a kedvezmények, amelyeket azon az oldalon lehet beváltani, ahova a Diverzum átirányítja a diákokat.

A célközönség megszólítása elsősorban a közösségi média, ezen belül is a TikTok segítségével történik. Utóbbit Fanni korábban is sokat használta, ugyanis a külföldi csereprogram alatt saját norvégiai élményeiről osztott meg videókat ezen keresztül. „Én személy szerint azt tapasztalom, hogy mára a fiatalok körében a TikTok lett a legnépszerűbb social media platform. Egy évvel ezelőtt még sok márka nem érezte az új videómegosztó platform jelentőségét, de aki a fiatalokat célozza, annak elengedhetetlen ennek ismerete. Számunkra nem volt kérdés, hogy ezen az úton indulunk el, hiszen így tudunk azóta is a leghatékonyabban kommunikálni a diákokkal. Azt gondolom, hogy a tartalomgyártás az egyik legnagyobb erősségünk, amelyhez a megfelelő eszközök és videós alkalmazások ismerete elengedhetetlen” – osztja meg meglátását a Diverzum társalapítója.

És hogy hogyan lehet gyakorlatilag a semmiből elindulni? „Azt már az elejétől kezdve éreztük, hogy a diákoknak igénye van kedvezményekre, hiszen még alig volt valamink – konkrétan egy elég kezdetleges oldal és néhány márka –, amiről kitettünk egy videót a TikTokra. Ez pedig szó szerint felrobbant, ugyanis a videót százezren nézték meg és már a legelső nap 1 000 diák regisztrált” – meséli Miki.

„A kezdetektől szinte mindent online intézünk. Mi is és a célközönségünk is ahhoz a generációhoz tartozunk, akik szeretünk mindenre azonnali, digitális megoldást találni. Sokáig nehézséget okozott a diákstátusz ellenőrzését automatizálni az oldalon, de a folyamatos fejlesztésnek hála mára a Diverzumra regisztrálók kevesebb, mint 1 perc alatt tudják is igazolni a diákstátuszukat” – teszi hozzá Fanni.

„Az online jelenlét mellett fontosnak érezzük személyesen is találkozni a diákokkal, ezért már a kezdetektől dolgozunk együtt diákszervezetekkel, hallgatói önkormányzatokkal. Előadásokat tartunk a közösségi médiáról és a startup életről, vagy olykor egyetemi napokon, táborokban veszünk részt” – mesélik.

A fiatal vállalkozók tudatosságát jól mutatja, hogy az indulás előtt komplett piackutatást végeztek a témában, illetve külön konzultáltak a cégekkel és a diákokkal. Az aktív jelenlét és a sok munka pedig meghozta a gyümölcsét: a Diverzum segítségével ugyanis mára már 9 000 diák vásárolt, amivel 55 millió forintot tudtak megspórolni. Továbbá eddig több mint 81 000 fő regisztrált náluk, valamint 40 céggel és márkával vannak partneri viszonyban.  „Persze nálunk is megfigyelhető egyfajta ciklikusság. A tavaly novemberi Black Friday, illetve a karácsonyi időszak például nagyobb forgalmat hozott. A legnépszerűbb kategóriának pedig a divatcikkek, a kozmetikumok, a táplálékkiegészítők, az elektronikai berendezések és a fesztiválbérletek bizonyulnak” – avat be Miki.

Miki egyébként a sales-, Fanni pedig a marketingfelelőse az egyre bővülő csapatnak, amelyben immár heten dolgoznak. „Az elmúlt egy év nagy fejlődést hozott számunkra mind emberileg, mind szakmailag. Az igazi áttörést pedig éppen az utóbbi hónapokban érzem, hiszen mostanra kialakultak a belső folyamataink és egy olyan csapat, melynek tagjaival nagyon motiváló együtt dolgozni, hiszen mindenki azon van, hogy valódi társadalmi hatást keltsünk” – teszi hozzá.

Az élethosszig tartó tanulás (azaz a lifelong learning) fontosságát Fanni is kiemeli, hozzátéve, hogy ha a jelenlegi tudásukkal visszamehetnének az időben, már sokkal gyorsabban tudnák megtenni ugyanezt az utat. Ugyanakkor kellett ez az egy év ahhoz, hogy ezt a tudást elsajátíthassák, és hogy a jövőben is hasonló tempóban fejlődhessen tovább a cég.

„Vállalkozáskezelés tekintetében két dolgot emelnénk ki. Egyrészt, amit az egyik mentorunktól is mindig hallottunk, hogy mindegy, mi van, de csináld! Sohasem lesz minden tökéletes, így egyszerűen csak bele kell vágni és útközben megtanulni a leckéket, valamint folyamatosan fejlődni. A másik dolog pedig a csapat, akik tűzön-vízen át kitartanak és együtt dolgoznak a közös célokon. Egy stabil belső rendszerre ugyanis már lehet építeni” – foglalják össze.

És hogy mi a siker titka? „Marketing oldalon a legfontosabbnak a személyességet tartjuk. Ma már a fiatalok – azaz a mi célközönségünk – konkrét arcokhoz, személyekhez szeretnének kötődni. Továbbá szeretnének belelátni abba, hogy mi és hogyan működik, folyamatosan tanulni és fejlődni szeretnének például a videók által is. Mi a magunk részéről teljes párbeszédet folytatunk a diákokkal, figyeljük a visszajelzéseket és mindenre reagálunk” – árulja el Fanni.

Sales oldalon pedig az a fontos, hogy egy valós problémára nyújtsunk valódi megoldást. Ez azt jelenti, hogy valóban meg kell értenünk az adott partner igényeit. Illetve a hatékony kommunikáció is kulcskérdés, ezért egy jól strukturált, igényesen prezentált értékajálattal szoktuk őket meggyőzni, hogy kínáljanak kedvezményt a diákoknak” – teszi hozzá Miki.

A „hogyan tovább” kérdéskörére válaszolva a fiatal vállalkozók úgy nyilatkoznak, hogy szeretnék Magyarországon a lehető legtöbb kedvezményt elhozni a diákoknak. „Az okostelefonos alkalmazással folyamatosan ott lehetünk majd a diákok készülékein. Ezt egyébként rengetegen kérték az elmúlt egy évben és azt érezzük, hogy ez a digitális előrelépés rengeteg lehetőséget rejt. Az értesítések segítségével például azonnal megoszthatjuk a diákokkal az új lehetőségeket a Diverzumon” – ismertetik terveiket.  

„Amikor pedig itthon már kicsit ’önjáróbb’ a dolog, akkor el szeretnénk indulni egy külföldi országban. Ugyanis úgy látjuk, hogy Kelet-Európában sincs hasonló megoldás, pedig rengeteg egyetemista és gimnazista van a szomszédos államokban is, akiknek ugyanúgy igénye lenne a kedvezményekre. A lényeg, hogy a diákoknak jó legyen” – zárják mosolyogva a beszélgetést.

Mit tanulhatsz Mikitől és Fannitól?
  1. Használd ki a közösségi média nyújtotta lehetőségeket! A fiatalokat ma már ezen a csatornán lehet a leggyorsabban és a legkönnyebben megszólítani.
  2. Digitalizálj! A 21. században senki nem szeret papírokkal bajlódni, az automatizált folyamatokkal sokkal hatékonyabban kivitelezhető minden.
  3. Legyél képben, tanulj, tájékozódj! Egy vállalkozást a mai világban csak tudatosan lehet valóban jól menedzselni.

Szerző:
Bodnár Zsófia – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 5 / 5. Összes értékelés: 9

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.