Svéda Dóra: “Nem a láthatóság a fontos, hanem a cég transzparens működése”

Olvasási idő 3 perc
Svéda Dóra influencer marketing

Miért fontos egy vállalatvezetőnek tudatos online kommunikációt, személyes márkaépítést folytatni? 11 mini-interjúból álló sorozattal járjuk körbe ezt a kérdést. Megkérdeztünk szakértőket, kutatókat, kommunikációs szakembereket és magukat a vállalkozókat is a kérdésekről.

Svéda Dóra, a Coachingcentrum társalapítója válaszolt a szakmai influencerekkel kapcsolatos kérdéseinkre.

Miért fontos egy vállalatvezetőnek tudatos online kommunikációt, személyes márkaépítést folytatni?

Vállalatvezetőként nagyon sok téves észlelésünk van arról, hogy milyennek lát minket a környezetünk, és arról, hogy ez a kép, amit látnak rólunk, hogyan támogatja, vagy éppen rombolja a céges brandünket. Ezért tartom fontosnak vezetőként használni azt a széles palettát, ami most rendelkezésünkre áll, hiszen egy hiteles és követhető vezetőnek szemléletet is kell tudnia formálni, példát kell mutatni és segíteni a kollégákat jó mintákkal. A személyes márkaépítés egyben önismereti folyamat is tud lenni, ahol a vezető rálát saját hiányosságaira is, és akár előnyt is tud kovácsolni abból, hogy megmutatja sebezhetőségét.

Személyes márka építése, vagy a céges/szakmai téma oldal építése hatékonyabb?

Mindkettő lehetőséget nyújt a szakértői, vezetői, szakmai és személyes erősségek megmutatására, a kettő együtt erősíti egymást és validálja a hitelességet. Nem mindig sikerül stratégiai szinten kezelni ezeket, olykor az aktualitások, vagy ad hoc jó vizuális tartalmak hoznak néha meglepő eredményt, érdemes kísérletezni. A személyes márkaépítésben vannak olyan elemek, amelyek segítik azt, hogy az ügyfél “mellé lépjünk”, érezze azt a közvetlenséget és személyességet, ami által jobban tud kapcsolódni a céges brandhez is.

Milyen konkrét (monetizálható) eredményei vannak véleményed szerint a B2B influencer aktivitásnak (tudatos online jelenlétnek)?

Örömmel mutatom meg a szakértői munkáimat vezetőként, vagy azt, amikor egy különleges ügyfélcélcsoporttal dolgozom, mert az ügyfeleim vállalati környezetben olykor csak egy szűk oldalról ismerik a cégem és engem, és nincs lehetőségem a legújabb szolgáltatásainkat és termékeinket direkt módon eljuttatni a döntéshozókhoz. A B2B influencer aktivitásom lehetővé teszi, hogy több oldalról megismerjenek, több vizuális tartalmat tudok megmutatni, illetve látnak bennünket “munka közben”. Ezekből az online aktivitásokból (webinar, video, konferencia-jelenlét, moderálás) mindig konvertálódik ügyfél. Legújabb néhány jól sikerült spontán fotóból tudták meg az ügyfelek, hogy agilis projektmenedzsment képzéseket is tartunk és ebből is épült megrendelés.

Milyen felületen érdemes aktív kommunikációt folytatni és miért?

Célcsoportfüggő, a Linkedinen mindenképp érdemes és én nagyon hiszek az online szakmai platformokban is, illetve a specifikus gazdasági online sajtóban, valamint a saját publikációkban, cikkekben.

Mi a legfontosabb különbség a szakemberek és az üzleti influencerek között? Kell-e minden szakembernek törekedni arra, hogy az online világban jobban látható legyen, nagyobb hatást váltson ki?

Talán nem a láthatóság a fontos, hanem a cég transzparens működése. Ha intenzív online jelenléttel tudom ezt megteremteni, mert például a külső és belső ügyfeleimnek ez fontos, hogy többet tudjanak rólam, hogy vezetőként hogyan szemlélem a világot, és hogyan alakítom azt, akkor mondhatuk, hogy fontos. Krízishelyzetben, amikor csak az online jelenlét állt rendelkezésünkre, megtanultuk, hogy a ragaszkodás a korábbi sémáinkhoz nem visz előre, úgyhogy én a kísérletezést választom.

A mini-interjú sorozatot Lévai Richárd és Káli György készítette a májusban bemutatott Influexpert kutatáshoz, melynek eredményeiről itt írtunk: Kik a legbefolyásosabb hazai szakmai influencerek a Facebookon?

Ha kedvet kaptál a tudatosabb online kommunikációhoz, személyes márkád bemutatásához a vállalkozásod ismertségének növelése mellett, akkor töltsd fel vállalkozásod profiját a Hello Biznisz Klubra (https://klub.hellobiznisz.hu/)!
Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!

Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
regisztrálj a hírlevelünkre!