Mire érdemes költened, ha marketingről van szó?

Minden marketing kampány alapvető hibája, ha a cégek vagy azok tulajdonosai saját magukból, saját igényeikből és megszokásaikból indulnak ki. Azért mert sokat nézel tévét, ne gondolod, hogy az ügyfeleid is biztosan ezt teszik! Elmondjuk, mire figyelj oda!

Fontos, hogy tudatosítsd magadban: nem az kell, hogy te lásd a reklámot, hanem az, hogy a leendő vevőid kattanjanak rá. Éppen ezért azt, hogy hol kell reklámoznunk, vagyis melyik újságban, melyik műsor előtt vásároljunk hirdetést, úgy a legegyszerűbb  megtudni, ha egyszerűen megkérdezzük a vevőinket. Vegyük sorra mire lehet még ezen kívül szükség!

Érdeklődj és kérdezz!

Mindenkit nem lehet ugyanazzal a termékkel megfogni, és ugyanazzal a reklámmal eltalálni! A fagylatot sokan szeretik, de van aki a gyümölcsöst keresi, mások pedig inkább az édesebb ízekért vannak oda – közben a gyerekek a meséket nézik, míg az idősebbek más műsorokat keresnek. Elképzelhető azonban, hogy van olyan műsor, amit mindenki néz – de meg kell tudnod, melyik az, amelyiket éppen a te vevőid szeretnek nagyobb számban.

Törekedj arra, hogy ott reklámozz, ahol többségben vannak a lehetséges vevők. Ezért a lehető legjobban ismerd meg az ügyfeleid a szokásait, fizetőképességük határait, habitusát. Ebből le tudod szűrni, hogy milyen eszközökkel és módon tudod őket a legjobban megszólítani.

Készíts kutatást!

Legyen az első dolog, hogy a hirdetési kampány megkezdése előtt felméred, melyek ügyfeleid szokásai. Több lehetőséged is van:

  • Szórólapokat osztasz ki, és értékeled a válaszokat
  • Online kérdőívet készítesz
  • Ügyfeleid körében készítesz felmérést
  • Megbízol egy erre szakosodott céget, hogy mérje fel a lehetséges vásárlókat

A kutatásba fektetett munkád és pénzed biztosan kifizetődik, mivel az ismeretek birtokában a kampányod sokkal hatékonyabb lehet. Így a reklám összességében kevesebbe kerül majd, hiszen a reméltnél jelentősebb forgalomnövekedést érhetsz el.    

Kell-e segítség vagy sem?

Kézenfekvő megoldás profikat felkérni arra is, hogy megtervezzék az egész reklámhadjáratot, meghatározzák, kit kellene elérni, és hogyan. Ha tudod, hogy kik a vevőid és mit kell nekik mondani, de nem tudod, hogyan lehetne a legjobban elérni őket (vagyis megvan a célcsoportod és az üzeneted, de kérdés, hol reklámozz), akkor érdemes egy médiaügynökséget felkeresni. A médiaügynökségek bravúros részletezettséggel, látványos számokkal képesek a legapróbb részletekig bemutatni, és persze modellezni, hogy kit milyen módon lehet a legjobban elérni.

Ne feledd: az a legjobb hirdetési felület, ami a legkisebb összegből a legtöbb lehetséges ügyfeledet éri el

Kiválasztani a médiatípust

Ne csak egyetlen médiában gondolkodj! Amikor az ember fáradtan hazaér a munka után és benyomja a tévét, azt gondolja, hogy ez a leghatékonyabb eszköz a reklámjához, hiszen mindenki ezt csinálja. De nem az a fontos, hogy Te lásd a reklámot, hanem hogy a leendő vevőid nézzék meg. Gondolkodj el azon is, hogy hány tévéreklámot látva indultál el a boltba!   Számos olyan eszköz van, amit hatékonyabban lehet használni, mint a televíziót, amely olcsóbban több ügyfelet hoz a számodra.  Gondolkozz másban is.

Például:

  • Újsághirdetés
  • Szórólap
  • Nyereményjáték
  • Rádióreklám
  • Kiállítás szervezése
  • Óriásplakát
  • Levél küldése, prospektusok postázása (direkt marketing)
  • Esemény szponzorációja
  • Telefonos üzenet (telemarketing)
  • Facebbok, Instagram vagy egyéb közösségi média

Tanulj másoktól!

Érdemes megvizsgálni, hogy a versenytársaid hol hirdetnek, vagy hirdettek. Nézd meg, hogy egy konkurensnek mikor volt reklámkampánya és hol, és vesd össze a cég forgalmi adataival! Ezeket a cégbírósági adattárból lekérheted! Ha látványos javulást látsz, akkor az ő kampányuk eredményes lehetett.

Értékelj és mérj!

Mit sem ér a reklám, ha nem tudod számokban is megfogalmazni, mennyire volt eredményes. Hány új ügyfelet hozott a reklámod? Hányan látták a régi vevőid közül? Azt, hogy mennyire volt hatékony a hirdetés (és min kellene változtatni) egy marketingügynökség is értékelheti a számodra – a szakértő bevonása ugyan drága, de a kiadás nem lesz felesleges. Sokkal jobb lehet a következő reklámod, ha figyelembe veszed az előző eredményeit. Így pedig már egyáltalán nem tartod majd erre költött forintjaidat kidobott pénznek.Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!