Online szabadulni a fizikai bezártságból

Locked Room TV kampány

Ha valami nem működött a karantén alatt, akkor az a szabadulószobák normál üzleti modellje, hiszen nem lehet bezárni 2-6, különböző helyről jövő embert egy órára egy zárt térbe. A Locked Room csapata azonban erre a helyzetre is megtalálta a megoldást, és megvalósította az online szabadulószobát. Nem csoda, hogy a Telekom tévékampányába is bejutottak.

Budapesten – és ami ezzel egyenértékű, a világon – az elsők között vágtak bele szabadulószobák építésében és üzemeltetésébe a Kozák testvérek, Dániel és Gábor. 2013 elején nyitották meg első szobájukat a Széll Kálmán téren, de az igazi ismertséget a 2014-es Sziget Fesztivál hozta meg számukra. A sikert látva felismerték, hogy érdemes nyitni a turisták felé is, ezért átköltöztek a turistanegyedbe, a Király utca környékére.

Immár két helyszínen (Locked Room, Aroom) 11 különböző szobával várják a vendégeket. „Az elejétől kezdve nagy hangsúlyt fektettünk a minél teljesebb játékélményre. A játékban egy történetet mesélünk el, a játékosoknak küldetést kell végrehajtaniuk. Úgy építjük fel a helyszínt és úgy választjuk ki a feladatokat, hogy a játékosok ne essenek ki a sztoriból”, mondja Dániel. A munkamegosztás általában úgy néz ki, hogy ő szállítja a koncepciót, Gábor alkotja meg a játékmenetet és tervezi meg a szobabelsőt, harmadik társuk, Farkas Dániel pedig a helyszínek menedzselését végzi.

Mindez azonban csak egyik része a tevékenységüknek. Kihasználva, hogy a szabadulószoba, mint műfaj, magyar találmány, elkezdték az ötleteket külföldre is értékesíteni. Van, amikor csak a koncepciót adják el, de arra is van példa, hogy elkészítik a szoba teljes berendezését és azt szállítják le. Mostanra már tucatnyi országba adtak el szobákat, és számos visszatérő ügyfelük is van.

A digitális működés nem idegen a Locked Roomtól. Az egyes játékokat online is le lehet foglalni, ami nem csak az ügyfélnek jelent kényelmet, hanem értékes kontaktadatokkal is ellátja a csapatot. „Igazából nem is a működés automatizálása volt a fő cél, hanem hogy a vásárlónak minél egyszerűbb dolga legyen. A folyamat minden elemét a vevők szemével nézzük: mit lát a honlapon, hogyan tud időpontot foglalni, hogyan fogadjuk, hova tud leülni, mivel ütheti el az időt, amíg várakozik”, mesél Farkas Dani arról, mennyire fontos a „total customer journey” a legkisebb vállalkozások esetében is.

Gyorsan megtalálták a választ arra is, amikor a járványhelyzet miatt be kellett zárni a szobákat. A modern infokommunikációt segítségül hívva megvalósították az online szabadulószoba-játékot. A szobában csak a játékvezető tartózkodott, fején egy akciókamerával és headsettel, kezében egy iPad-del. A játékosok videokonferencián keresztül csatlakoztak be – sok esetben nem is egy helyről, és így irányították a megoldás felé a játékvezetőt. „A meglévő internetes sávszélességünk nem is volt elég, ezért a Telekomtól vettünk nagysebességű LTE mobilnetes modemeket. Nagy sikere lett a kezdeményezésnek, mert a karanténba kényszerült, egymással találkozni nem tudó barátok, családtagok legalább virtuálisan együtt tudtak mulatni”, mondja Kozák Gábor.

Noha az online játék a kieső bevételeket nem tudta teljes egészében pótolni, nagyon büszkék a megvalósításra. Nem csak a meglévő ügyfélkört tudták a karantén idején is szórakoztatni, hanem egyetlen munkatársat sem kellett elbocsátani, ami óriási dolog egy olyan vállalkozás esetében, amelyik a vendéglátás és a turizmus határmezsgyéjén működik.

Kozák Dani egy Facebook-hirdetésben találkozott a Telekom felhívásával a tévékampányban való részvételről. „Szóltam a többieknek, hogy vegyünk részt benne, hiszen egy 15 másodperces videó elkészítése semmibe nem kerül, és bármi lesz az eredmény, csak profitálhatunk belőle. Aztán szerencsére bekerültünk a kiválasztottak közé, és a többi, ahogy mondani szokták, már történelem”,  idézi fel a történteket Dani. A rájuk irányult figyelmet igyekeznek minél jobban kihasználni, és a gyors pénzszerzés helyett inkább a hosszú távú kapcsolatok építésében hisznek. Ezért is hirdették meg az „Egyet fizet, kettőt játszik” kampányt, hogy ügyfeleik minél jobban megismerjék őket és visszajárjanak a többi játékhoz is.

Ami pedig a hosszabb távú terveket illeti, óriási potenciált látnak az online játékokban. Márciusban sebtiben alakították át a játékokat, de a fiúk meggyőződése, hogy ebből sokkal nagyobb élményt is ki lehet hozni. Számtalan lehetőséget kínál a kiterjesztett valóság (AR), vagy mondjuk számítógépen megoldani egy feladatot, ami a fizikai környezetben idéz elő változásokat. A csak pár napra érkező turista, aki legfeljebb egy-két pályát visz végig, a későbbiekben valószínűleg szívesen kipróbálná a virtuális játékokat is, állítja meggyőződéssel Kozák Dani. Újult erővel fekszenek rá újabb külföldi partnerek felkutatásába és kiszolgálásába is, hiszen a magyar megoldások tényleg világszínvonalat képviselnek ezen a területen.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!