Ne félj a Cápáktól! – Berobbantak a piacon az üzleti showműsort megjárt vállalkozók

A Little Love Box és a Urilcard az RTL Klub futó Cápák között című üzleti showműsor negyedik évadának sikeres szereplői voltak, akik nem csak a befektetők elismerését, de a Telekom Digitálisan Tettrekész Díját is elnyerték. Megkeresésünkre elmondták, hogy a televíziós megjelenés óta folyamatos növekedés jellemzi a vállalkozásokat, a műsorban szerzett tapasztalatokat és az ismertséggel járó előnyöket pedig hasznosítják a dolgos hétköznapokban. Rétiné Félegyházy-Megyesy Anna és férje, Réti János (Little Love Box), valamint Drabant Sebestyén (Urilcard) arra biztatja a gondolattal kacérkodókat, hogy mindenképp jelentkezzenek a Cápák közöttbe. 

Mind a pároknak szóló kártyajáték, mind a digitális névjegykártya rekordeladást produkált a képernyőn való bemutatkozás estéjén. Rétiné Félegyházy-Megyesy Anna arról számolt be, hogy az üzleti showműsor eredményeképpen napok alatt kifogyott a több hónapra betervezett készletük. – Rengeteg érdeklődés és kérdés, együttműködési ajánlat került elő, még új kliensek is jelentkeztek a praxisomba, bár jelenleg még a kisfiammal vagyok otthon, így őket tovább kellett irányítanom – avat be a pár- és családterápiával foglalkozó pszichológus.

Drabant Sebestyén digitális névjegykártyát forgalmazó webáruházát is extra magas látogatottság és vásárlás jellemezte a műsor estéjén. A Urilcard megálmodója készült erre az esetre és tudatos marketinggel arra törekedett, hogy az érdeklődők közül minél több új ügyféllé váljon. Akciók várták az oldalra kattintókat. – Azt szoktam mondani, hogy a Cápák között a második indulása volt a cégemnek. Ugyanis én azelőttig csak személyes értékesítést folytattam azért, hogy megismerjem a piac igényeit. A Cápák között adott a vállalkozásnak egy széleskörű ismertséget, s ez volt az a pont, amikor átálltunk a személyes mellett az online értékesítésre is. Azóta folyamatosan értékesítünk webshopon – idézi fel Sebestyén, majd arra a kérdésre, hogy ezen kívül mit adott neki a műsor, kifejti:Nagyon sok helyen megismernek, amikor tárgyalni megyek. De egyszer előfordult, hogy ennek az ismertségnek köszönhetően vettem a bátorságot és „itt és most” bejelentkeztem előadónak egy könyvelői konferencián, ahol úgy éreztem, szívesen a pódiumra lépnék. A főszervezőtől kaptam 15 percet, rögtönöztem egy prezentációt és óriási sikert arattam a százötven fős közönség előtt. A műsorban szerzett szereplési tapasztalat nélkül ezt nem mertem volna megtenni – részletezi, hozzátéve: mindig hitt a projektjében és meggyőződése, hogy a Urilcard befutott volna az üzleti showműsor nélkül is, de csak sokkal hosszabb idő alatt. Felgyorsultak az események a műsor óta: termékfejlesztéseken van túl és saját vállalkozása végzi már a kártyák fizikai előállítását is. A közelmúltban vezette be új termékét, a telefontokra ragasztható digitális névjegykártyát, amely arra ad lehetőséget, hogy egyetlen telefonos érintéssel megosszuk az adatainkat partnerünkkel. Sebestyén a műsor egyik legfontosabb hozadékának tekinti azt is, hogy megtanulta három percben bemutatni a vállalkozását.

A párkapcsolati társasjátékot létrehozó házaspár, Anna és János arról számolt be, hogy a Cápák között című üzleti showműsorra való felkészülés segített nekik felismerni vállalkozásuk hiányosságait.Beláttuk, hogy rengeteg dolgot meg kell tanulnunk, ki kell javítanunk, és csak azután tudunk érdemben előrébb haladni – avat be János, példaként említve a honlapjukat, amelyről kiderült, hogy nem bír el elég érdeklődőt, s a rendelési oldal sem elég hatékony. – Megtanultuk azt is, hogy a hirdetéseink hatékonyságát napi szinten, táblázatba rendezve fontos vezetni, ráadásul platformokra lebontva, hiszen így lesz nyilvánvaló, hogy mi az, ami hatékony. Beláttuk, hogy elengedhetetlen, hogy az eladásainkat pontosan kövessük és ezekből előrejelzéseket készítsünk – mondja. Anna kiemeli, hogy céljuk a külföldi terjeszkedés, egyelőre azonban megerősítik vállalkozásukat a tanultak alapján. A Little Love Box mellett elhivatott Cápával, Istvánnal együtt dolgoznak a sikerért. –  Feltett szándéka, hogy igazi vállalkozókat faragjon belőlünk. Mi biztosak vagyunk abban, hogy ez sikerülni is fog, mert lelkesek vagyunk és pozitívak, valamint bízunk magunkban és az ötleteinkben. Nagyon izgalmas ez az út, amin most járunk – fejti ki Anna, viccesen hozzátéve: – Itthon Janival nagy egyetértésben szoktunk örömködni azon, hogy mennyire szerencsések vagyunk, hogy Istvánt “megnyertük magunknak”, és pont minket vett a szárnyai alá.

A Urilcard egy digitális eszközfejlesztő cég, megalkotója ezidáig is az okoseszközök arzenálját használta munkája során. A Digitálisan Tettrekész Díjat Sebestyén nagy elismerésnek tekinti. A Little Love Box pedig nagy újításokat vezetett be az elismerés óta.   A nyereményünk segítségével a korlátok eltűntek az online jelenlétünket tekintve. Könnyebben tudunk videótárgyalni, bármikor azonnal tudunk válaszolni az e-mailekre, kapcsolatot tartani a vevőkkel, monitorozni az eladásainkat. Az utóbbit most már telefonos applikáción keresztül követjük, amely olyan sok információt tárol, hogy ha például az utcán sétálunk és valaki felhív minket, hogy hibásan adott le egy rendelést, akkor könnyedén meg tudjuk neki oldani ott helyben. Ez sokkal gördülékenyebbé teszi a problémamegoldást és az ügyfelek is nagyon elégedettek velünk – avat be Anna és János, majd hozzáteszik, hogy az ismertséggel, a tévés szerepléssel kapcsolatban rossz tapasztalatuk nincs. Ezt Drabant Sebestyén is megerősíti: – Nekem csak jó történeteim vannak azzal kapcsolatban, hogy megismernek. Sőt, tárgyalások alkalmával kifejezetten előny az, hogy már tudják, ki vagyok és mit képviselek. Sokszor kérik a leendő partnerek, hogy meséljek a műsorról, így gyakran ez a bemelegítő téma egy-egy meeting elején – mondja. Anna kiemeli a műsor egy különleges potenciálját is: – A befektetők mindegyike máshonnan jött és máshova jutott. De közös bennük, hogy tudják, hogyan lehet jó üzletet csinálni. Ezért véleményem szerint még az is aranyat ér tőlük, ha egyöntetűen azt mondják egy ötletre, hogy marhaság. Ez a vélemény is segíthet révbe érni, hiszen képes leszel elengedni egy veszett ügyet. Ha egyszer már volt kreatív ötleted, akkor nincs ok a csüggedésre, képes vagy egy újat, egy jobbat kitalálni. Olyat, amellyel akár újra bemerészkedhetsz a Cápák közé.

Tanácsok korábbi szereplőktől, ha azon gondolkodsz, hogy jelentkezel a műsorba: 
  • Ismerd a vállalkozásodat! Legyenek céljaid!
  • Gondold át előre, hogy kivel szeretnél együtt dolgozni, hiszen ez egy nagyon hosszú út kezdete!
  • A kérdésekre adj releváns válaszokat!
  • Mindennel kapcsolatban légy nagyon őszinte!
  • Legyél nyitott a visszajelzésekre!
  • Ne vacilálj! Veszíteni valód nincs, jelentkezz!

Ha vállalkozóként Te is szeretnél növekedni és fejlődni, de ehhez befektetésre van szükséged, vagy szeretnél digitálisan szintet ugrani, akkor bátran jelentkezz a Cápák között következő évadába

Szerző:
Lakatos Katalin – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 0 / 5. Összes értékelés: 0

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.