Mit és milyen gyakran posztolj a Facebook oldaladon?

Kkv 021 1080x610 20200210 02

Bajban van az a vállalkozó, aki most indít Facebook oldalt és még nem elég tapasztalt: ha körülnézel egy kicsit más oldalakon, azt láthatod, hogy a sokak által követett nagy oldalak rengeteg új tartalmat tesznek ki, mások véletlenszerűen néha-néha, akár több hetes szünetekkel, megint mások pedig hetente néhányszor tesznek ki új bejegyzéseket. De vajon mi a jó? Heti egy? Heti 3? Naponta több?

Ez több dologtól is függ:

1. Hány követőd van?

Minél több követőd van, annál többet kell posztolni, hogy a már meglevő követőket el tudd érni. A Facebook egy-egy új posztot átlagosan a követők 5-10%-ának mutat meg. Ha kisebb (pár százas, pár ezres) a követőtáborod, akkor ez az arány lehet magasabb is, azonban minél nagyobb a követőtábor, annál kisebb az arány. Ha egy 100.000 főnél nagyobb rajongótáborral rendelkező oldal szeretné minél több követőjét elérni, többet kell posztolnia, nem ritka, hogy a nagyobb oldalak akár napi 2-3 posztot is kitesznek. Kis követőtábornál azonban ez felesleges. Ha csak mostanában indult az oldalad, kezdetben célszerű naponta legalább egy bejegyzést kitenni azért, hogy el tudd kezdeni építeni a célközönségedet és tesztelni az eredményeidet. Ha csak ritkán vagy véletlenszerűen posztolnál, az eredmények nem lesznek összehasonlíthatóak egymással. Ha 4-5 napon át mindig ugyanabban az időpontban posztolsz, majd 4-5 napon át egy másikban (a legjobb erre egy esti és egy reggeli időpontot kiválasztani), majd megnézed az oldalad „Elemzések” menüpontjában melyik időpont teljesített jobban elérések tekintetében, akkor tudni fogod melyik időpont az, amikor érdemes bejegyzéseket kitenned.

A rendszeresség abban is segít, hogy hozzászokj a rendszeres tartalomkészítéshez. Ha minden nap ki kell találnod egy új ötletet, amit kiteszel, idővel sokkal rutinosabb leszel a tartalomkészítésben, egyre gyorsabban tudod elkészíteni a posztokat és egyre több új ötleted lesz, mit lehetne még kitenni.

2. Fogsz-e hirdetni?

Ha nem szeretnéd kiszolgáltatni magad a Facebook organikus elérés bizonytalanságának, érdemes meghirdetni a posztjaidat, így kiszámíthatóan hoznak majd neked új követőket, aktivizálják a már meglevőket (és ezáltal építik a márkádat), valamint a tartalmaid valóban sok emberhez érhetnek el már a kezdetektől, amikor még nincs sok követőd és megosztásokkal sem érsz el sok új embert.

Egy-egy poszt kiemelése a Facebook hirdetési rendszerében a megfelelő célcsoportnak növeli az elérést és az aktivitást és új követőket is hoz, ráadásul már néhány ezer Forint befektetésével is sikerélményt szerezhetsz.

Ha tudsz és akarsz posztokat hirdetni, akkor nem szükséges heti 5-7 posztot készítened, elegendő hetente 1-2 jól megírt, részletes és hasznos posztot elkészíteni és meghirdetni őket! Ha pedig éppen kampányod van, amivel szeretnél sokakhoz eljutni, akár minden nap publikálhatsz és meghirdethetsz 1-1 új bejegyzést!

3. Vannak-e más felületeid, ahol népszerűsíteni tudod a posztjaidat?

Sokat segíthet -főként kezdetben, amikor még kevés követőd van-, ha a Facebook posztjaid népszerűsítésére kipróbálsz más felületeket is! Ha például van egy bejáratott blogod, oda is beágyazhatod a blogbejegyzéseidhez kapcsolódó posztjaidat. Amikor kiteszel egy új Facebook posztot, a jobb felső sarkában található három kis pöttyre kattintva előhívhatsz egy menüt, ebben találsz egy „További lehetőségek” nevű menüpontot, amire rákattintva tudod elővarázsolni a „Beágyazás” nevű menüt:

Kkv 021 1080x610 20200210 03

Rákattintva előhívhatsz egy HTML kódot, amit a blogodba illesztve meg tudod jeleníteni a posztodat a blogodban is.

De, ha van hírleveled, kiküldheted az új bejegyzéseid ajánlóját és hivatkozásait e-mailben is, vagy népszerűsítheted őket a Twitteren! Ha létrehozol egy Twitter profilt és bemész a www.facebook.com/twitter oldalra, összekötheted egymással a két fiókot, így amikor valamit kiteszel a Facebook oldaladra, automatikusan megjelenik a Twitteren is a végén egy linkkel, ami a Facebook posztodra mutat. Miért jó ez? Mert míg a Facebook tartalmakat nem indexeli be a Google kereső, addig a Twittert igen, így új követőket szerezhetsz a Facebook oldaladra a keresőből a Twitteren keresztül is.

De népszerűsítheted a Facebook posztjaidat az Instagramon vagy a Youtube csatornádon keresztül is.

Ha vannak más meglevő és jól bejáratott felületeid, ahol népszerűsíted az új bejegyzéseidet akkor nem szükséges naponta posztolnod a Facebookon.

Mennyiség vagy minőség?

Bár nagyon sokan felteszik nekem a kérdést, hogy mennyit is posztoljanak és a fentiek ehhez jó iránymutatóként szolgálnak, egy dolgot mindenképpen ki kell emelnem: hiába teszel ki sok tartalmat, ha unalmas, érdektelen a követőid számára.

A számok és a gyakoriság nagyon fontos, de legalább ugyanolyan fontos az is, hogy jól csináld. Figyeld milyen témák érdeklik legjobban a követőidet! Elemezd rendszeresen az oldalad statisztikáit és tegyél ki olyan képeket, szövegeket, videókat, amik a legtöbb elérést és a legtöbb aktivitást hozták! Ne a mennyiségre fókuszálj, inkább a minőségre!

És a végére még egy tipp: a telefonodba vagy egy jegyzetfüzetbe folyamatosan gyűjtsd az új bejegyzés ötleteket! Ha a munkád közben vagy bárhol máshol eszedbe jut egy jó gondolat, gyorsan jegyzeteld fel, így mindig lesz miről írnod!

A szerzőről:

Vida Ágnes

pszichológus, online marketing szakértő

www.gazdagmami.hu

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!