Minden vállalkozónak találkoznia kellene a Cápákkal – a DIOO sztorija

Olvasási idő 5 perc

Nagyot durrant az óvodások digitális okosjátéka – Konkolyi Sándor a Cápákról és a Digitálisan Tettrekész Díjról 

Egy három gyerekes családapa megalkotta az addig piacon nem lévő, gamifikáción alapuló digitális fejlesztő eszközt az óvodás gyerekek számára, majd kiállt a Cápák elé és elnyerte a Telekom Digitálisan Tettrekész Díját  is. Konkolyi Sándor szerint a showműsort illetően egy olyan lehetőségről és élményről van szó, amit minden vállalkozónak meg kellene tapasztalnia. Kérdeztük a sikerekről és kudarcokról, illetve a minőség fontosságáról is.  

Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani! – fogalmazta meg az egyik legfontosabb üzenetét Konkolyi Sándor, a DIOO (Digitális Okosjáték Óvodásoknak), a sikeres iskolakezdéshez szükséges készségeket játékosan fejlesztő eszköz megálmodója, fejlesztője és tulajdonosa. A Telekom Digitálisan Tettrekész díjas vállalkozó, villamosmérnök szakember egy évtizede indította el a cégét s idén tavasszal szerepelt az RTL Klubon vetített Cápák között című üzleti showműsorában is. Ahogy az elmúlt tíz év, úgy az idei esztendő is mozgalmas volt a vállalkozás számára. A sikeres vállalkozót a műsorban való szereplésről és a Digitálisan Tettrekész díj hatásairól kérdeztük.  

Nem volt a piacon ilyen eszköz, megcsinálta 

A DIOO egy három gyerekes családapa válasza egy hiányállapotra, hiszen az indulás előtt a pedagógus feleségével azzal szembesültek, hogy nem érhető el olyan digitális eszköz a hazai- és a nemzetközi piacon sem, amit szülőként jó szívvel odaadtak volna a gyerekeiknek. Sándor szavai szerint a gyerekei annak ellenére korán kezdtek el érdeklődni a digitális eszközök iránt, hogy bő egy évtizede ez a fajta figyelem inkább csak tízéves kor körül kezdett megjelenni. Mint mondja: veszélyekkel az élet minden területén találkozhatunk, így természetesen a hasznosságuk mellett a digitális eszközök használatának is megvannak a maguk ártalmas hatásai. „Ezekre viszont fel kell hívnunk a gyerekek figyelmét, meg kell őket tanítani a tudatos használatra és ebben a szülőknek kiemelkedő szerepük van” – tette hozzá a vállalkozó. Összességében ez az alapállás adta meg a motivációt és a kezdő lökést ahhoz, hogy kifejlesszenek egy pedagógiailag hitelesített, professzionális készségeket mérő- és fejlesztő digitális eszközt az óvodás korú gyerekek számára. Maga a cég 2012-ben indult, három évig a termékfejlesztés volt a fókuszban, a következő egy esztendő pedig egy zártkörű piaci validáció jegyében telt. A DIOO 2016-ban került ki a piacra és szinte azonnal sikeres termékké vált. 

Mindig van lehetőség a fejlődésre 

Sándor szerint minden lehetőséget meg kell ragadnunk arra, hogy emberileg és a vállalkozásunkat illetően is fejlődhessünk.  Ez volt a legfontosabb motivációja akkor is, amikor jelentkezett az RTL Klubon vetített Cápák között című üzleti showműsorba. „Amikor jól mennek a dolgok, akkor mindenki örül, ám egy ilyen műsorban való szereplés minden szempontból egy új helyzetet jelent, ami segít egy másik szemszögből ránézni a dolgokra és ha az derül ki, hogy van mit újragondolni és újraértelmezni, akkor az már egy hatalmas értéket jelent” – mondta Sándor. „Amikor ott állsz és várod, hogy kinyíljon az ajtó, majd be is lépsz azon, az egy olyan pillanat, amit tényleg érdemes megélni” – tett hozzá a Digitálisan Tettrekész díjas vállalkozó.  

Befektetés nem érkezett, de minden megváltozott 

A szervezőktől sok segítséget kapott – például abban is, hogyan építse föl a pitch-ét – és ő maga is arra készült, hogy a szereplése során a befektetők számára a vállalkozást és a terméket illetően a legfontosabb információkat adja át. „Az volt a szándékom, hogy végig magamat adom, hiszen egy ilyen szereplés mégis csak egy eltérő helyzetet jelent a hétköznapokkal szemben és ha összejön a befektetés, akkor a Cápa és én a hétköznapokban fogunk együtt dolgozni” – fogalmazta meg a stratégiáját a vállalkozó. Vagyis noha üzletről van szó, de abban mégis csak emberek vannak, akinek közösen kell dolgozniuk a sikerért. A DIOO végül nem jutott befektetéshez, viszont a szereplés számos területen hozott pozitív változást a vállalkozás életébe, hiszen a showműsor nagy ismertéget hozott a DIOO számára és azt üzente a meglévő és a potenciális ügyfelek felé is, hogy érdemes velük tervezni. A digitális okosjáték híre olyan rétegekhez is eljutott – magánfelhasználók, önkormányzat vezetők – akik korábban nem, vagy csak kevéssé ismerték az eszközt. „A szereplést követően komoly árbevétel és forgalomnövekedést realizáltunk, az idei évre háromszoros átbevétel növekedéssel számolunk” – mondta Sándor.  

A Digitálisan Tettrekész Díj egy elismerés nekünk és erős visszajelzés a piac számára 

Ugyanakkor a DIOO megkapta a Telekom Digitálisan Tettrekész díját és „ez az országosan ismert és nívós díj tartalmában és minőségében is sokkal többet jelentett és jelent, mint az valaha is gondoltam volna”. Sándor megtisztelőnek tartja, hogy a Telekom egy már elkészült digitális terméket minősített ezzel a díjjal. Az elismerés minden területen komoly hozadékkal bírt és „ez erős visszajelzést jelent az általunk képviselt minőséget illetően az ügyfeleink számára is és újra megerősít bennünket abban, hogy nem csak jónak kell lenni, hanem annak is kell látszani.” 

Amikor a digitális vállalkozás digitalizál 

A hirtelen és jelentős mértékben megnövekedett érdeklődést viszont már nem bírta el a vállalkozás belső rendszere így – egy alapvetően digitális vállalkozás esetén némileg furcsának tűnő módon – nagyfokú belső digitalizációs fejlesztést hajtottak végre. Ahogy Sándor fogalmazott, „az egyre több telefonos és email megkeresés, az értékesítés növekedése megkívánta, hogy az összes belső folyamatunkat újragondoljuk és korábbinál masszívabb digitális alapokon építsük újra a hatékonyságunk növelése érdekében.” 

A DIOO alapítója számára az az egyik legfontosabb tanulság, miként újra megfogalmazta, hogy nem csak jónak kell lenni, hanem annak is kell látszani. Fontos, hogy a hitelesek legyünk a célpiacunk számára és az általunk képviselt minőséget megfelelően tudjuk bemutatni, „ma már másképpen mutatnám be a DIOO-t az átlagemberek és a befektetők számára is”. Mint mondja, a showműsorban való szereplés óriási lehetőséget jelent minden vállalkozás számára. Ugyanakkor arra nagyon kell figyelnünk, hogy noha mi magunk az általunk fejlesztett termék- vagy szolgáltatás szakértői vagyunk, ám a terveinket, azok indoklását és létjogosultágát pár perc alatt kell bemutatnunk és kvázi ”eladnunk” a befektetőknek.  Nem szakértőnek mutatjuk be. „Ezért úgy kell felépítenünk az üzeneteinket, hogy azokat a lehető legpontosabban megértsék a befektetők és a műsor nézői is” – hívta föl a figyelmet a vállalkozó.  

Ha vállalkozóként Te is szeretnél növekedni és fejlődni, de ehhez befektetésre van szükséged, vagy szeretnél digitálisan szintet ugrani, akkor bátran jelentkezz a Cápák között következő évadába

Szerző:
Lippai Roland – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés / 5. Összes értékelés:

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.