Még kevesen használják itthon: aknázd ki a Pinterest nyújtotta marketing lehetőségeket

Olvasási idő 6 perc

Viszkocsil Veronika hosszú utat járt be mire rátalált az online marketing szempontból rendkívül izgalmas terepre, a Pinterestre. Annyira bejött neki és annyi lehetőséget látott meg benne, hogy egy éve úgy döntött, – az országban valószínűleg egyedülálló módon – csak és kizárólag erre specializálódik. Azt tapasztalta, hogy külföldön már nagy népszerűségnek örvend az oldal, de még ott is robbanás előtt áll, Magyarországon azonban még kiaknázatlan, és sok lehetőséget rejtő terület. 

Veronika közgazdász és marketing végzettséggel a bankszektorban kezdte a pályafutását, majd hosszú évekig a Hungexpon dolgozott rendezvénymarketing területen. Pár éve, az első gyermeke születése után még egy kis időre visszament az állásába, de a második után már nem. Úgy döntött önállósodik, hogy jobban össze tudja egyeztetni a gyereknevelést a munkájával. Social médiával, Facebook és Instagram oldalak menedzselésével kezdett el foglalkozni, ám az időzítés nem bizonyult túl szerencsésnek.

„Amikor 2020-ban beütött a covid, csak 2 éves volt a kisebbik gyerekem, épp első osztályba ment a nagyobbik, ráadásul ott álltam életemben először vállalkozóként. – avat be a kezdetekbe Veronika – Nagyon kemény volt menedzselni a négy fal közé rekedt család életét, megoldani a gyerekek ellátását, a nagyobbik online tanulását, és ott volt a kezdő vállalkozásom is, amiben erősen a tanuló fázisban voltam. Visszagondolva fogalmam sincs hogyan, de végigcsináltam!”

Szép lassan beindult a saját üzlet, – a covid is engedett a szorításából – egyre több ügyfele lett, de nem volt maradéktalanul boldog az új munkájával. 

„Sok akadályba ütköztem, mert elsősorban tartalommarketinggel foglalkoztam, a Facebookon és az Instagramon viszont nem lehetett elérni már semmit sem fizetett hirdetés nélkül, ráadásul rettenetesen negatívnak találtam mind a két platformot: rengeteg a troll, a beszólogatás. Azt gondoltam, hogy egy ételízesítő oldalán nem lehet beszólni. Hát be lehet! Amikor még éjfélkor is pityegett a telefonom és undorító üzeneteket kaptam, na akkor azt mondtam, hogy nekem ebből elég!” 

Elkezdett új, békésebb és jobb szakterület után kutatni. Akkor már régóta használta magánemberként a Pinterestet, ami a sokszínűsége és a népszerűsége mellett azért volt számára szimpatikus, mert az oldal – ahogy saját magukat is nevezik – az „internet utolsó pozitív zuga”. Mivel olvasott róla, hogy üzleti célokra is kiválóan működik, elkezdte érdekelni a dolog.

„Itthon elvégeztem egy tanfolyamot, amivel megalapoztam a tudásomat, csakhogy én többet akartam, így egy amerikai ügynökségnél kezdtem el workshopokra járni és tanulni. Ahogy egyre inkább elmélyedtem a Pinterest működésében, rájöttem, hogy ez egy iszonyatosan jó marketing felület, amit itthon még nem nagyon ismernek a vállalkozók.  

Úgy találta, hogy ugyanazzal a befektetett energiával sokkal jobb eredményt tud rajta elérni.

„A Facebookon és az Instagramon maximum néhány órás, esetleg fél napos élete van egy posztnak, aztán „elsüllyed”. Ehhez képest a Pinteresten évekig megmarad, ráadásul organikusan is nagyon jó eredményeket tud vele elérni. Ha valakinek van egy több éves blogja, vagy tartalmat gyárt más közösségi területekre, azt remekül fel tudja itt használni. Úgy találtam, hogy az oldalnak marketing szempontból nagyon is van létjogosultsága. Ebben az is megerősített, hogy egyre gyakrabban találkozom olyan ügyfelekkel, akik hozzám hasonlóan egyre inkább kiábrándultak a Facebookkal és az Instagrammal kapcsolatban, és keresik az alternatív felületeket.”

Úgy döntött, hogy innentől csak és kizárólag ezzel az oldallal szeretne foglalkozni, mivel maximálisan megfelel az elvárásainak, bízik a sikerében és nagyon sok lehetőséget lát benne.

„Ekkor már volt annyi ügyfelem, hogy ebbe az irányba el tudtam indulni. Azóta folyamatosan jönnek a megkeresések vagy tanácsadás vagy teljes Pinterest menedzsment kapcsán, és azt kell mondjam, hogy nagyon jók a tapasztalataim. Akiknek én csinálom a profil-menedzsmentjét, azoknak a folyamatosan kihelyezett új tartalom kapcsán szépen elindul felfelé a Pinterest által generált forgalmuk és bevételük. Ezen a felületen keresztül ugyanis értékesíteni is lehet, mivel hozzá tudunk kapcsolni webshopot is a profilhoz. Persze még nem olyan mértékű az eladás, mint Amerikában, hiszen ott jóval előttünk járnak, de biztos vagyok benne, hogy oda is el fogunk jutni.” 

Sok minden megváltozott az életében, amióta ezt a döntést meghozta. Korábban például csak ügynökségi megbízásai voltak, most azonban a saját lábára kellett álljon és ügyfeleket kellett keresnie. De nem csak ez változott:

„Pinterestezni szeretnek az emberek: itt nem jellemző a negatívizmus, az üzenet- vagy kommentáradat. Nap mint nap olyan felületen vagyok, amit én is imádok, és nem kell trollokkal találkoznom, ráadásul nincs szükség 0-24 órás készenlétre, mert nem kell aktuális helyzeteket lekezelni. Itt nincs magamutogatás, nincsenek influenszerek, inkább szakértők vannak. Az szoktam mondani, hogy ez az introvertált emberek ideális oldala, mert itt nem rád kíváncsiak, hanem megoldásokra, amit nyújtani tudsz!” 

Veronika nemcsak a békés platform nyújtotta sikerekre törekszik, de a munkája során minél teljesebb körű digitalizációra is.

„A férjem, aki informatikus, és sokat ad az IT biztonságra, nemrég feltette nekem a kérdést, hogy ugye nem a gépeden tárolsz mindent? Mondtam, hogy nekem konkrétan semmi nincs a gépemen! Mindenem valamilyen felhő alapú alkalmazásban van. Az ügyfelekkel mindent Google Drive-on kezelünk, ott mennek a fotók, de a jóváhagyások is. A kreatívokhoz a Canvat, a pinek időzítéséhez a Talewindet használom. Ez tudja ugyanis ebben a kategóriában a legtöbbet, és ár-érték arányban jelenleg ez a legjobb szerintem. A megbeszéléseket is legtöbbször online tartom. A covid alatt ez bevált és mivel Pest környékén lakom ez a legpraktikusabb.” 

A szakember meggyőződése, hogy a Pinterestre van igény, viszont azt is látja, hogy sokaknak fogalmuk sincs hogyan lehetne ezt az oldalt üzleti célokra használni.

„Számoltam azzal, hogy sok edukációs szerepem lesz, ha népszerűsíteni szeretném ezt a lehetőséget Magyarországon. Sokan kérdezték tőlem, hogy lesz-e erre igény? Én meg azt válaszoltam, hogy biztos vagyok benne! Nincs kétségem afelől, hogy működni fog!” 

Veronika szerint jellemző, hogy sokan úgy választanak felületeket, hogy oda mennek, ahova az ismerőseik, nem pedig a saját megoldásaikat keresik. Úgy véli, részben ez az oka, hogy kevés magyar cég van még ezen a platformon.

„Vannak fent, bár nem sokan, jellemzően azokban a témákban, amelyek nagyon népszerűek a Pinteresten, mint például lakberendezés, házépítés, divat, hobbi, körömépítés, gasztronómia, szépségápolás. Van egy csomó téma viszont, ami még kiaknázatlan. Akik kizárólag a Facebookra építették az üzletüket, most kezdenek ráébredni, hogy el kell kezdeniük más felületeket is keresni, viszont a Pinterestet számításba véve pánikba esnek, hogy nincs ott a konkurenciájuk. De én azt gondolom, hogy pont az a jó, hogy nincs ott a konkurencia. Majd ott lesz! Addig viszont ő lesz ott az első!” 

Viszkocsil Veronika marketing szakember szerint akkor érdemes megfontolnod a Pinterest-et, mint online marketing platformot, ha ezek jellemzők rád: 
  • A célcsoportodat elsősorban nők alkotják, a Pinterest felhasználók 80%-a ugyanis nő. 
  • Gasztronómia, lakberendezés, házépítés, kertészkedés, kreatív hobbi, divat, szépség, esküvő vagy utazás területen működtetsz vállalkozást, ugyanis ezek a „húzó ágazatok” a Pinteresten. 
  • Blogger vagy, így valószínűleg rengeteg tartalommal rendelkezel, ami nagyon jól újrahasznosítható a Pinteresten. 
  • Új vagy a piacon. A Pinterest keresések 97%-a márkafüggetlen, azaz egy teljesen új márkával is sikereket érhetsz el. 
  • Olyan platformra vágysz, ahol még nem telített a piac
  • Ha eleged van abból, hogy csak hirdetéssel jutsz el a célközönségedhez és szeretnél organikusan is eredményeket elérni. A Pinteresten kihelyezett tartalmak akár évekig is képesek forgalmat generálni a weboldaladra. 
  • Szeretnél jobb helyezést elérni a Google találati listáján
  • Türelmes és kitartó vagy, mert a Pinterest lassan épülő platform, legalább 3-6 hónap szükséges ahhoz, hogy az eredmények érzékelhetőek legyenek. 
  • Szeretnél egy stresszmentesebb platformot. A Pinterest meg akarja őrizni a pozitivitását, így sok intézkedést hoznak, hogy ez így is maradjon! 

Szerző:
Mekis Csilla – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Átlag értékelés 4.8 / 5. Összes értékelés: 11

Legyél te az első, aki értékeli a cikket!

Oszd meg a cikket!

    Iratkozz fel hírlevelünkre!

    Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


    Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.

    Ha szeretnél ehhez hasonló tartalmakról értesítést kapni, akkor
    regisztrálj a hírlevelünkre!

      Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!


      Kijelentem, hogy elfogadom az Adatvédelmi Szabályzatot.