Weboldal az eladás szolgálatában

Olvasási idő 5 perc

Az eladás bizalmi dolog. Olyan terméket, szolgáltatást szeretnénk megvenni, amiről tudjuk vagy leginkább elhisszük, hogy az számunkra a legmegfelelőbb lesz. Az interneten ezeket ugyanúgy meg tudjuk mutatni, mint egy boltban. Mutatjuk, hogyan!

Az eladás bizalmi dolog. Nem csak az interneten, hanem offline is. Olyan terméket, szolgáltatást szeretnénk megenni, amiről tudjuk vagy leginkább elhisszük, hogy az számunkra a legmegfelelőbb lesz. Ha a vásárlóink nem az interneten keresztül kerülnek velünk kapcsolatba, hanem bejönnek az üzletünkbe, akkor elképzelhető, hogy könnyebb dolgunk van, hiszen a bizalmat szóban sokszor gyorsabban ki tudjuk építeni főleg, ha már a további eszközeink, pl. üzlethelység berendezése, elhelyezkedése pozitív benyomást keltett a leendő ügyfélben. A jó hír az, hogy ezek az eszközök az interneten ugyanúgy megvannak, mint a való életben. Vegyük is őket sorra.

A legfontosabb: nyerd el a vevőd bizalmát

Az értékesítés alapvetően a bizalomra épül. Ennek elnyerésére az online térben ugyanúgy van lehetőségünk, mint máshol. Ahogyan egy tényleges üzlethelységben így az interneten is igaz az, hogy gyakorlatilag minden olyan pont, ahol találkozhat velünk az ügyfél egy újabb esély a bizalom felkeltésére. Ilyen a közösségi média oldalunk, a hírlevél, amit kiküldünk heti rendszerességgel, az online kiállított számla, amelyen rajta van a vevőnk által rendelt termék és ilyen felület a saját weboldalunk, webes boltunk is. Egyszóval tényleg minden egyes érintkezési pontra oda kell figyelnünk és észben kell tartanunk, hogy a saját fogyasztóinknak milyen gondolatai, érzései támadhatnak, amikor találkoznak ezekkel a felületekkel.

A saját webshopon belül figyeljünk oda arra, hogy megadjuk az összes információt a lehető legfogyaszthatóbb módon a vásárlóink számára. Ők vélhetően szeretnének információt a szállítási feltételekről, esetleg arról, hogy milyen garancia érvényes a termékre, vagy hogyan lehet visszajuttatni, ha mégsem vált volna be. Azt se feledjük el, hogy a kapcsolatfelvételi lehetőségek szintén alapvető fontosságúak egy webshop esetén, ha van rá kapacitásunk érdemes akár telefonszámot is megadni, amelyen keresztül az ügyfelek azonnal érdeklődhetnek, ha esetleg speciális kérdésük lenne, vagy ha valamire nem találták meg a választ a weboldalunkon.

Ahogyan a való életben is az üzletünk legjobb arcát mutatjuk, és mindig tiszta üzlethelységben, felkészülten várjuk a vevőinket, így ez online is igaz. Figyeljünk oda a webes megjelenéseink kinézetére, hiszen a design vagy megjelenés az egyik legelső eszköz, amelyen keresztül kommunikálunk. Egy vevő már az első megjelenésnél érezheti, hogy egy profi céggel áll szemben, amennyiben egy jól felépített, letisztult és érthető designelemekkel kitalált weboldalon kell böngésznie.

Tehát az alapok a megfelelő design és a mindenre kiterjedő információ átadás. Természetesen arról nem is beszélve, hogy maga a termék is jó kell, hogy legyen. Egyértelműen legyen megfogalmazva, hogy milyen problémát oldhat meg vele az ügyfelünk, kellően figyelemfelkeltő és világos, hogy miért érdemes minket választania inkább, mint a konkurensünket.

Mire érdemes még odafigyelni? Nos ez cégenként eltérhet, de alapvetően az alábbi elemekre mindenképpen fordítsunk kiemelt figyelmet a weboldalunkon:

  • terméktálalás
  • véleménynek megjelenítése
  • termékelőnyök kiemelése
  • kosárelhagyók újbóli megtalálása

Terméktálalás

A vásárlási folyamat első lépéseként mindig a vágyat kell felkeltenünk a vevőben. Egy weboldalon ennek megfelelően a termékekről elérhető képek és videók kiemelt figyelmet kapnak.

Figyeljünk oda, hogy milyen a termékünkről készült fotó. Használjunk valós képeket, és olyanokat, amelyeket profi fotós készített, így biztosan nem fogja azt érezni a vásárlónk, hogy valójában mi magunk sem tudjuk igazán, hogy mit is árulunk. 

A terméktálaláshoz szintén hozzátartozik, hogy teljes körű képet adunk a vásárlónknak a termékről. Legyünk tehát egyértelműek az árazásnál, a csomag tartalmára vonatkozóan és minden más információt adjunk meg, ami fontos lehet, hogy ne érje kellemetlen meglepetés a vevőnket.

Vélemények megjelenítése

Az egyik legjobban használható bizalomkeltő eszköz az elégedett vásárlói vélemények megjelenítése. Igyekezzünk ezeket beszerezni, akár automatizált emailekkel, vagy telefonhívásokkal és írjuk ki a termékünkhöz, vagy weboldalunkra. Éreztessük a vásárlóinkkal, hogy értük vagyunk és a webshopunk nem csak a mi cégünkről szól, hanem ugyanannyira a vásárlókról is!

Bár felmerülhet a kérdés, hogy mit kezdjünk a negatív kommentekkel, mi azt javasoljuk, hogy ne féljünk ezektől. Inkább kezeljük a negatív kommenteket is profin és nyitottan. Kérdezzünk vissza, vegyük fel a kapcsolatot a vevővel és próbáljuk megérteni a problémáját. Ha sikerül megoldást találnunk, garantáltan hangot fog adni pozitív véleményének is!

Termék előnyök kiemelése

Fontos, hogy a vásárlók egyértelműen megértsék, hogy miért lesz számukra előnyös a mi szolgáltatásunkat vagy termékünket megvásárolni. Senki sem szeretne olyan valamiért pénzt adni, amit nem ért. Törekedjünk arra, hogy mindig egyértelműen, jól érthetően ábrázoljuk és írjuk le, hogy milyen előnyökkel jár nálunk vásárolni.

Ha a vevők nem értik a termékünkről szóló leírást, valamit nem jól csinálunk. Igyekezzünk egyértelműen és érthetően beszélni a saját termékünkről.

Kosárelhagyók újbóli megtalálása

Fontos eszköz lehet, ha meg tudjuk újra találni azokat a vásárlókat, akik már elindultak a vásárlási folyamaton, de valamiért nem fejezték be azt, elakadtak egy ponton. Ezeknek a vásárlóknak az újbóli célzását nevezik remarketingnek.

Ha a webshopunk alkalmas arra, hogy azokat a vásárlókat újból el tudjuk érni hirdetések útján, akik már valamilyen terméket a kosarukba helyeztek, de mégsem vásárolták azt meg, ne habozzunk használni a lehetőséget. 

A bizalom kiépítése tehát alapvető fontosságú és enélkül csak álmodozni fogunk a vásárlók meggyőzéséről. A fenti elemek fontosak, de természetesen nem elegendőek, hiszen látogatók nélkül az oldalunk nem fog pénzt termelni, ezért a reklámozásra és a forgalomterlésre kiemelt figyelmet kell fordítanunk!Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!