Tűnj ki a tömegből, és tedd sikeresebbé a céged!

Olvasási idő 3 perc

A személyes branded, az énmárkád a céged építésében is fontos. A te személyes sikereid, a szakmai megnyilvánulásaid, a Facebook-bejegyzéseid vagy a videóid ütős marketingfegyverré tehetők. Megmutatjuk, hogyan tűnhetsz ki a tömegből.

Mi az az énmárka?

Mindannyian rendelkezünk személyes (vagy én-) márkával – szakmától és életkortól függetlenül. Ez a fogalom olyan egyedi, könnyen felismerhető, emlékezetes jegyeket takar, amelyek megkülönböztetnek téged a többi szakmabelitől. A személyes márkára azt is mondják, hogy

  • az addig elért eredményeinken alapuló ígéret;
  • az, amit akkor mondanak rólunk, amikor nem vagyunk jelen;
  • mindaz, amit a szakmánkról gondolunk, és ahogyan a partnereinkkel, versenytársainkkal, csapatunkkal bánunk.

Az interneten ma már egyre többen építik tudatosan énmárkájukat. A saját honlap, a közösségi oldalak, a LinkedIn vagy éppen a Twitter használata sokat segíthet.

Kinek hasznos a személyes brand?

Mindenkinek. Leginkább azonban azoknak, akik személyes jelenlétükkel, megjelenésükkel az online térben, véleményük hangoztatásával konferenciákon, szakmai fórumokon vagy az újságokban képesek befolyásolni az üzletük sikerességét. Ilyen az, ha ők jelentik a céget, az arcuk azonos az üzletükkel.

Persze egy tucatnyi embert foglalkoztató, bejáratott bútorgyártó cég vezetője kevésbé szorul a tudatos énmárka építésének eszközére, hiszen neki a szakmájában valószínűleg eleve jó a személyes márkája. Ám egy kommunikációs cég projektvezetője például már nem engedheti meg magának, hogy ne legyen aktív a Facebookon és a szakmai konferenciákon.

Akkor biztosan érdemes a személyes brand építésébe fogni, ha a bevételekben is jelentkező eredményt remélhetsz ebből. De akkor is érdemes ezt megtenni, ha szívesen megvitatnád másokkal azt, amit a szakmádról gondolsz.

Az erős énmárka előnyei

Egy sikeres énmárka a céged ázsióját is növeli – nem csak azért kell, hogy sokat szerepelj szakmai fórumokon vagy akár a médiában.

Akinek a neve elismertebb és jobban forog:

  1. új munkatársakat is könnyebben talál, és jellemzően több jelentkező közül válogathat;
  2. jobb helyzetben van a versenytársainál, amikor partnereket, befektetőket keres a cégének, mert nagyobb bizalmat élvez a piacon;
  3. befektetése a PR és a marketing területén is megtérül. Ha ismernek, akkor téged kérnek fel újabb előadásokra vagy interjúkra – így még többen ismernek meg, és még többen keresnek majd.

Építs márkát magadból, sosem késő elkezdeni!

Az énmárka építését sosem késő elkezdeni, ez csak elhatározás kérdése. Egy 60 feletti vállalkozó éppúgy belefoghat, mint az első cégét most alapító ifjú vállalkozó. A márkaépítés esélyei kortól, lakhelytől és tevékenységtől függetlenül mindenki számára csaknem egyformák. Elég egy sikeres blog, egy tartalmas Facebook-oldal – vagy akár egyetlen jó videó is.

A személyes brand persze semmire nem garancia, de mindenképpen lépéselőnyhöz juttat. A közösségi oldalakon és más fórumokon szerzett kommunikációs tapasztalat pedig abban is segít, hogy szükség esetén bármilyen üzenetet könnyebben, gyorsabban juttathassunk el a környezetünknek. Sokan arról számolnak be, hogy a személyes márkaépítés idővel szórakozássá, azaz a hobbijukká vált – tehát kreatív pihenésnek sem utolsó.

Következő cikkünkben bemutatjuk a sikeres énmárka építésének alaplépéseit.

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!