Miért reklámozzam a cégem?

Istock 528972632 Opt 1

„A mókus olyan, mint a patkány, csak jobb a PR-ja” – szól a mondás, és valóban nehéz elhinni, hogy a mi szemünkben cuki mókusok máshol szemtelen rágcsálónak számítanak.

Könnyen lehet, hogy a kommunikációval, a rólunk kialakult képpel van a baj akkor, ha a termékünket kevesebben veszik, mint a konkurenciáét. Mielőtt azonban reklámban gondolkodnánk, nézzük meg, versenytársunk miben más tőlünk és attól, amit mi kínálunk.  

Könnyű azoknak, akiknek valamilyen szempontból egyedi, ne adj’ isten valóban tökéletes, teljesen új, semmi máshoz nem fogható termékük van. Az egyediség ugyanis döntő tényező lehet egy termék sikeres felfuttatásában, ezt számos nagy márka karrierje bizonyítja. De még akkor is szükséged lesz arra, hogy tudatosan növeld a céged ismertéségét, ha valóban egyedi és hasznos portfóliót kínálsz.

Ámul a világ

Amikor Rubick Ernő a vasfüggöny mögött megalkotta a térben forgatható kis kockákat, amit akkor még varázskockának hívott, ámulatba esett mindenki és az egész világ a kockát tekerte. Kun Richárd 2014-ben kifejlesztette a flAVATAR-t, a sötétben világító virágot, amivel ma az amerikai piacot ostromolja. De a sort folytathatjuk az üvegbetonnal vagy a Kickstarteren sikeresen tőkét gyűjtő magyar termékekekkel. Hírverésre, valamilyen ismertség növelésre nekik is szükségük volt. A terméked hírét sokféleképp viheted, ezek egyik hatékony eszköze a reklám. Nem csak tévében, újságban reklámozhatsz, még rendeteg olyan felület létetik, ahol sokkal ocsóbban, és akár hatékonyabban teheted mindezt.

A brand

Egy termék egyedisége abban áll, amit a vevők gondolnak róla. Ez pedig nagyon sokat érhet. A Coca-Cola a mai napig abból él, hogy az emberek egy igen jelentős csoportja szentül hisz a titkos receptben, és abban, hogy a Cocának van valami olyan összetevője amitől az az ember … Pedig van olyan kutatás, amely szerint a Coca-Cola mániások 80-90 százaléka nem tudja megkülönböztetni kedvenc kóláját a többitől egy vakteszten, mégis mindig a Cocát veszi le a polcról. Ezt nevezik márkaértéknek. Képzeljük el a Coca-Colát e nélkül. Nem is olyan könnyű, ugye?

A Magyarországon nagy karriert befutó Szentkirályi ásványvízről sokan gondolják, hogy a legjobb ásványvíz, csak azért, mert valamilyen nemzetközi versenyen elnyerte a legjobb ásványvíz díjat. Emellett sokan tudni vélik, hogy alkotója eredetileg szörpöt akart gyártani, de amikor feljött a víz a föld alól, megkóstolta, és sutba dobta a tervet, annyira jó volt a víz. Nem tudjuk, hogy valóban így történt-e, de fontos észrevennünk, hogy mindkét termékről van valami a fejünkben, amiről akár beszélgetni is tudunk felszínesen valakivel, ha úgy hozza a sors, hogy ezzel kall pasizni, vagy csajozni.

A Cola és az ásványvíz esetében valami egyedit, könnyen megjegyezhetőt és megkapót tettek közzé a tulajdonosok. A jó reklám is ilyen, mélyen váj az ember tudatába és a reklámmal ennyi is a cél. Ez azonban nagyon fontos dolog. Az ügyfél, ha találkozik egy megkapó reklámmal, eszébe fog jutni, amikor vásárlói döntést hoz.

A márka, a reklám része

A termékhez kapcsolódó gondolat a brand, ezt sugallja minden reklám. Brandet építeni sokféle módon lehet, de abban mindegyik módszer egyet ért, hogy a hirdetés, a dizájn, a nyilatkozataink és maga a termék mind ugyanazt a márkaötletet sugározza. Mindez persze többnyire sokba kerül, ráadásul egy jó ötlet kreatív megvalósítása sem olcsó, azonban a befektetés, ha jól csináljuk, megtérül. 

A reklám építheti a brandet, de közölhet konkrét termékinformációt is: a nagy áruházláncok plakátokon reklámozzák, hogy hétvégén mi lesz akciós a boltban. Bár általában valóban nagy kedvező árakat kínálnak ilyenkor, nem mindig kihagyhatatlan az alkalom. Ha az interneten rákeresnénk az adott termékre, valószínűleg találnánk olcsóbb üzletet, amely nem csak egy hétvégén tartja ezt az árat. Sokan mégis egyenesen az adott szupermarketbe mennek és anélkül vásárolnának, hogy kutatnának. Ez is a reklám hatása: gyorsan, és hatékonyan közöl információt, egyben hatékonyságának kulcsa is, hiszen az embereknek általában nincs idejük mélyreható kutatást végezni minden egyes vásárlás előtt.

Így építsd a márkádat pénz nélkül

A brandépítés és a reklám is alapvetően fantázia kérdése. Nem arra bíztatunk, hogy becsapd a vevőidet, hanem arra, hogy fedezd fel a termékedben az egyedi vonást és hangsúlyozd is ki azt. Ha pingpongütőt készítessz és az ütőddel nyesni és csavarni lehet a legjobban akkor, mondd azt, hogy kifejezetten fineszes játékosoknak ajánlod. Szeretnék a pingpongozók fineszesnek gondolni magukat? Hát persze, erre játszol rá te, ha így jársz el.

Kíváncsi vagy, mi a jó reklám alapja? Olvass tovább!

Mondd el véleményedet a cikkről

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

Írd le, mi meghallgatjuk!

Oszd meg a cikket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírek, események, új termékek és még sok más vár rád hírlevelünkön!